SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Tuohan olisi kätevää. Samalla voisi myös laittaa eri aikavyöhykkeille omat viisarit. Kelloon voisi myös laittaa kuukausi- ja vuosiviisarit, jolloin se toimisi myös kalenterina.
Sopii, ja seuraava sisarus voi olla Fanny.
Vierailija kirjoitti:
Entä tämä SK? Se on kaiketi jossain laitoksessa?
Asun Itä-Helsingissä.
Ajoin takaa sitä, että tällaisia lausahduksia käytetään huumorin lisäksi lähinnä tilannekohtaiseen moralisointiin ja rationalisointiin, jonka ei välttämättä ole tarkoituskaan kestää mitään syvällisempää tarkastelua.
Esimerkiksi henkilö voi hyvinkin yhdessä yhteydessä tokaista, että "yrittänyttä ei laiteta" ja toisessa "parempi katsoa kuin katua". Olet oikeassa, että tämä on tavallaan tekopyhää, mutta se on sitä hyvin arkisella tavalla, koska ei varmaankaan useinkaan tosissaan oleteta, että näihin lausahduksiin vetoava mitenkään perinpohjaisesti sitoutuisi niiden periaatteeseen.
Ei opettaja varmaankaan mitään tulospalkkiota saa, jos hänen henkilökohtaisella opetuspanoksellaan ei katsota olevan juurikaan vaikutusta oppimistuloksiin. Ei esimerkiksi kokiksen markkinointifirmalle varmaankaan makseta mitään lisiä, jos limun myynti pysyy entisellään kampanjan jälkeenkin. Eikä toimari varmaankaan saa niitä muhkeimpia bonuksia, jos firman osakekurssi ei hievahdakaan.
Opettajien tulosvastuullisuus ja oppimistulosten huomioon ottaminen palkassa eivät ole mitenkään lähtökohtaisesti hyviä alueita suosivia tai huonoja alueita syrjiviä, vähän kuin jo ennestään suositun tuotteen markkinointi ei varmaankaan ole sen helpompaa kuin vähemmän suositunkaan.