Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

70/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeä yksikin uiguuri joka ajattelee suomalaisten parasta niin minä aloitan ajattelemaan uiguurien parasta.

Sama asia ilmastonmuutoksen kanssa heti kun joku nimeää yhdenkin näissä paratiisi rannoilla elävän joka ajattelee suomalaisten parasta niin minä alan ajattelemaan heidän parasta

Kollektivismivasu pois. Kyse ei varsinaisesti uiguurien "parhaan" ajattelemisesta. Kiina toimii väärin polkiessaan kansalaistensa ja vähemmistöjensä ihmisoikeuksia, mikä on paheksuttavaa ja rangaistavaa. Ihmisoikeuksiin julkisesti sitoutuneita uiguureja vaikuttaa googlen mukaan olevan ainakin Rushan Abbas ja Rayhan Asat.

68/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain räkänokka trolliteinejä taas vauhdissa, luultavasti sinitukkia ja blm-hulluja. Tällä kertaa eksoottiset uikuttavat uiguurit suojelun kohteena koska ovat hiiiirveä katoava vähemmistö--vaikka kantasuomalaisia on puolet vähemmän lol. 

Tulee hyviä ilmeitä ja triggeröitymisiä kun näille sinun kuvailemille sanoo että kun katsoo maailman tasolla niin valkoihoinen ihminen on kaikilla mittareilla mitattuna todella suuressa vähemmistössä. Ne menee todella vaikeaksi kun edes ne ei pysty väittämään tuota valheeksi kun ne tietää itsekin tuon olevan totta. Valkoihoiset on ainoa vähemmistö maailmassa mikä pakotetaan toimimaan enemmistön etujen mukaan

Valkoihoisia ei mitenkään erityisesti pakoteta toimimaan enemmistön mukaan, eikä rasismi ole sen hyväksyttävämpää muunvärisillekään. Yleensä jonkin toiminnan eettisyyttä arvioidessa tekijän etnisyys on merkityksetön seikka. Oikeuksia ei myöskään yleensä jaeta "väestöryhmäkohtaisesti" siinä mielessä, että kukin etninen ryhmä saisi tehdä ennalta määritellyn määrän vääryyttä.

64/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistakaa, että uiguurin on Temussa myyvien kauppiaden tehtaissa töissä

Kiinassa ei ole lehdistönvapautta, ja Xinjiangin provinssi, jossa suurin osa Kiinan uiguureista asuu, on erityisen tiukasti valvottu. Tietoa uiguurien käytöstä tuotteiden valmistukseen on siis vaikea saada, koska Kiinan hallinto estää asian tutkimisen.

62/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ketään uiguurien tilanne kiinnostanut kun minä pidin asiaa äänessä 10 vuotta sitten, temun varjolla.

Uiguurien tilanne kiinnostaa, mutta yritetään pitää puurot ja vellit erillään. Temu liittyy uiguurien tilanteeseen melko etäisesti, mikä on toisaalta selvää jo senkin kautta, että Temu perustettiin vasta vuonna 2022, kun taas uiguurien tilanne on jatkunut jo paljon pidempään (ainakin 10 v., varmaan pidempääkin).

38/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jo viimeinkin ymmärtää, että Temussa myydään paljolti täysin samaa tavaraa kuin mitä Suomessakin. Erona vain on se, että Suomeen tultaessa tuotteeseen ilmestyy jonkin firman nimi ja hintakin tietenkin nousee huimasti.

Erona on myöskin se, että halpoja hintoja pitämällä myydään rutkasti enemmän tavaraa kuin suomalaisessa liikkeessä.  Mitä siinä tapahtuu?  Kiinaan virtaa rahaa ovista ja ikkunoista, sillä tuetaan kommunistista puoluetta yhä voimakkaammin ja sitä kautta kansanmurhaa voidaan suorittaa mahdollisimman tehokkaasti.  Uiguurien asuinalueella on menossa mittavat rakennus- ja romutushankkeet kokonaisen kulttuurin ja uskonnon tuhoamiseksi.

1) Uiguurien alistamiselle tuskin on taloudellisia motiiveja, vaan kyseessä on poliittinen projekti.

2) Kiinaan tuskin virtaa suurta määrää voittoja temutuksesta ja vastaavista. Googlen mukaan Temu on tappiollinen.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.