Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

20/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tarvitsevat kursseja jopa siihen miten suomea puhuvaa tekoälychattiä käytetään.

Tekoälyn tehokas käyttäminen työtehtäviin ei välttämättä ole niin yksinkertaista. Katso esim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prompt_engineering .

Suomeksi: Kysymyksenasettelusta riippuu, onko tekoälyn vastaus käyttökelpoinen.

Jep. Halusin siis korostaa sitä, että kysymyksenasettelun optimointi näiden tekoälymallien suhteen voi olla hyvinkin teknistä puuhaa, josta voi varmaankin järkevästi pitää kursseja tai seminaareja.

11/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tarvitsevat kursseja jopa siihen miten suomea puhuvaa tekoälychattiä käytetään.

Tekoälyn tehokas käyttäminen työtehtäviin ei välttämättä ole niin yksinkertaista. Katso esim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prompt_engineering .

2/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa työntekijä voi aina tarkastaa tuotetun materiaalin, ja korjata siinä esiintyvät puutteet, asiattomuudet tai virheet. Eli siinä mielessä tekoälyn käytössä ei pitäisi olla ainakaan työn tuloksen suhteen riskejä, vaikka toki mahdollista on, että tekoälyn tekemiä töitä ei tarkasteta, tai että virheitä tehdyssä työssä on joskus vaikeampi huomata kuin työtä tehtäessä.

Itse kyllä ehdottomasti suosittelisin ihmisiä pyrkimään tehostamaan työntekoaan teknologialla, ja soveltamaan esimerkiksi tekoälyä, jos se on mahdollista. Eli itse suhtaudun myönteisesti tekoälyn käyttämiseen työpaikoilla.

15/40 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta riippumatta olen piipannut pussin viivakoodin.

Vierailija kirjoitti:

Onhan muovikassissa viivakoodi, samalla tavalla se piipataan kuin muutkin tuotteet.

Asiasta kukkaruukkuun, mutta herättääkö tälläinen piipata-verbin käyttö palstan kielikysymyksille herkistyneissä minkälaisia tunteita? Onko se vakiintunutta ammattilaissanastoa, hauska ja näpsäkkä uudissana vai viimeisin Suomen kielen rappiotilan merkeistä?

Ja rappiosta puheen ollen, tässä olisi varmaankin ollut syytä kirjoittaa suomen kieli pienellä.

13/40 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta riippumatta olen piipannut pussin viivakoodin.

Vierailija kirjoitti:

Onhan muovikassissa viivakoodi, samalla tavalla se piipataan kuin muutkin tuotteet.

Asiasta kukkaruukkuun, mutta herättääkö tälläinen piipata-verbin käyttö palstan kielikysymyksille herkistyneissä minkälaisia tunteita? Onko se vakiintunutta ammattilaissanastoa, hauska ja näpsäkkä uudissana vai viimeisin Suomen kielen rappiotilan merkeistä?

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.