SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarvitsevat kursseja jopa siihen miten suomea puhuvaa tekoälychattiä käytetään.
Tekoälyn tehokas käyttäminen työtehtäviin ei välttämättä ole niin yksinkertaista. Katso esim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prompt_engineering .
Periaatteessa työntekijä voi aina tarkastaa tuotetun materiaalin, ja korjata siinä esiintyvät puutteet, asiattomuudet tai virheet. Eli siinä mielessä tekoälyn käytössä ei pitäisi olla ainakaan työn tuloksen suhteen riskejä, vaikka toki mahdollista on, että tekoälyn tekemiä töitä ei tarkasteta, tai että virheitä tehdyssä työssä on joskus vaikeampi huomata kuin työtä tehtäessä.
Itse kyllä ehdottomasti suosittelisin ihmisiä pyrkimään tehostamaan työntekoaan teknologialla, ja soveltamaan esimerkiksi tekoälyä, jos se on mahdollista. Eli itse suhtaudun myönteisesti tekoälyn käyttämiseen työpaikoilla.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta riippumatta olen piipannut pussin viivakoodin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan muovikassissa viivakoodi, samalla tavalla se piipataan kuin muutkin tuotteet.
Asiasta kukkaruukkuun, mutta herättääkö tälläinen piipata-verbin käyttö palstan kielikysymyksille herkistyneissä minkälaisia tunteita? Onko se vakiintunutta ammattilaissanastoa, hauska ja näpsäkkä uudissana vai viimeisin Suomen kielen rappiotilan merkeistä?
Ja rappiosta puheen ollen, tässä olisi varmaankin ollut syytä kirjoittaa suomen kieli pienellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta riippumatta olen piipannut pussin viivakoodin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan muovikassissa viivakoodi, samalla tavalla se piipataan kuin muutkin tuotteet.
Asiasta kukkaruukkuun, mutta herättääkö tälläinen piipata-verbin käyttö palstan kielikysymyksille herkistyneissä minkälaisia tunteita? Onko se vakiintunutta ammattilaissanastoa, hauska ja näpsäkkä uudissana vai viimeisin Suomen kielen rappiotilan merkeistä?
Jep. Halusin siis korostaa sitä, että kysymyksenasettelun optimointi näiden tekoälymallien suhteen voi olla hyvinkin teknistä puuhaa, josta voi varmaankin järkevästi pitää kursseja tai seminaareja.