Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

57/1887 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kruunajaispaikassa parketti vai illuminaatti? Mietin vain, että millaiset pyörät pitäisi olla nokkäkärryssä, jolla lahjaksi annettava abduktioliesi tuodaan.

98/186 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on joka luokka täynnä pikkujuristeja.

Ope: "Laittakaas ne kännykät pois."

Kakarat: " Etsä voi meitä kieltää!!!"

Siinpä menee sitten puolet tunninsa kinastellessa.

Yleensä ihmisiä ei saa mielivaltaisesti käskyttää. Tai jos saakin, niin ei ehkä ole syytä olettaa, että he välttämättä tekevät innokkaasti juuri niin kuin heitä on käsketty. Tämä ei ole vain lasten ja nuorten erityispiirre, vaan aikuisetkaan eivät yleensä purnaamatta tee, mitä joku auktoriteettinä itseään pitävä määrää heitä tekemään.

Vierailija kirjoitti:

Oon aina vähän ihmetellyt, että miten nykyään se oppiminen oikein onnistuu, jos tunnilla saa älyluurilla luntata netistä kaikki ja laskimella laskea.

Tässä asiassa voinee olla eri koulukuntia, mutta yleensä varmaankin ajateltaisiin, että oppimateriaalin tulisi olla syvällisempää, kuin pelkkiä helposti luntattavia faktoja tai toteamuksia. Jos koulun tarkoitus on opettaa elämässä sovellettavia taitoja, ei vaikuta järkevältä opettaa sellaista, mikä on koulun keinotekoisten rajoitteiden ulkopuolella helposti korvattavissa esim. Google-haulla tai laskimella.

Toisaalta on myös sellaisia näkemyksiä, että oppimateriaalin itsessään ei tarvitse olla mitenkään mielekästä tai sovellettavissa, vaan että kyse on lähinnä "aivojumpasta" ja/tai luonteen kehityksestä yms. Eli että kouluissa voitaisiin päntätä vaikka vanhoja lottonumeroita tai klingonien kieltä tai muuta sinänsä merkityksetöntä sisältöä, johon paneutuminen kuitenkin jotenkin kehittäisi aivoja. Tässä tapauksessa lunttausmahdollisuudesta olisi ehkä haittaa.

21/62 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis yrittäjäksi tietenkin jos rahoitusta mietit. Pyramidihuijausta kehiin

Ruokavirastossa voinee suunnitella työkseen ruokapyramideja. Suomessa ei kai enää väestöpyramideja ole, mutta psykologian puolella ehkä voisi kääriä hautakammiorahat Maslowin tarvehierarkiapyramideja tutkimalla.

Ps. Kannattaa varautua pitkään tappeluun Rakennusviraston kanssa, mikäli mitään ansoja aikoo asentaa. Suosittelen ihan kirouksia ryövääjien piinaamiseksi.

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka räppärinä ja ota nimeksi Faarao.

Voit lisätä jonkun nimen siihen, esim.

Faarao *nimesi* tai joku keksitty.

Vähän kyllä vaikuttaa soveltavan tuota faaraona olemista nykyaikaisemmaksi.

72/90 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä älykkyyttä tutkitaan tosi paljon, ja siksi esimerkiksi etnisyyden merkityksestä älykkyyteen ollaankin niin tietoisia, koska aihetta on tutkittu niin paljon. Myös esimerkiksi sosioekonomisten luokkien tai sukupuolen merkitystä älykkyyteen tutkitaan.

Etnisyyden merkitystä kartoittavien älykkyystutkimuksen tekeminen voi kuitenkin olla vaikeaa, koska voi olla hankala esimerkiksi järjestää edustavia ja verrannollisia monikansallisia tutkimuksia. Muumipopulaatiot saattavat ainakin teoriassa olla jotenkin poikkeuksellisia, kun taas yhteistyö ja toimiminen etenkin "eksoottisemmissa" maissa voi olla vaikeaa.

12/12 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Asiakkaan harhaanjohtaminen ei varmaankaan ole hyvä asia, mutta tuossa kilpailussa on ehkä se hyvä puoli, että "virallisen" postin täytynee kilpailla noiden postiyritysten kanssa tehostamalla palveluitaan. Postin täytyy siis pitää palvelunsa kilpailukykyisinä, kun taas postimonopolin ei tarvitsisi. Postimonopoliinkin voisi ehkä vaikuttaa mielenosoituksilla ja äänestyksillä, mutta sellaisessa vaikuttamisessa lienee omat dynamiikkansa ja ongelmansa.

Lähinnähän tuo vaikuttaa turistien kusettamiselta. Tuskin paikalliset noita käyttävät. Mutta moni turisti olettaa, että kun pyytää postimerkkiä, saa sellaisen. Meneeköhän noista korteista mikään edes perille.

Tuossa tapauksessa ilmiö tosiaan voidaan ehkä nähdä kielteisenä. Tosin jotkut (useimmat?) vapaan kaupan kannattajatkin ovat ehkä sitä mieltä, että feikkituotteita ja harhaanjohtavaa mainontaa voitaisiin säännellä. Vaikka esimerkiksi Suomessa elintarvikekauppa onkin melko vapaata, eivät kaupat varmaankaan saa myydä Rainbow-kolaa Coca-Colan tai Pepsin logoilla merkityistä pulloista, tai sanoa, että kyseinen juoma on sokeritonta, jos se ei sitä oikeasti ole.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.