SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Kyllä maat ylipäätänsä tuppaavat pysymään kasassa, vaikka elintaso ja talousnäkymät olisivat huonojakin.
Räikein esimerkki on tietenkin Pohjois-Korea, jossa jo vuosikymmenten ajan elintaso on ollut pohjamudissa ja talousnäkymät sitäkin alempana, mutta joka edelleen vaikuttaa vakaalta järjestelmältä, jonka romahdusta vedonlyöntimiehet eivät varmaankaan henkeään pidätellen odota.
Mutta lukuisat muutkaan valtiot, aina Kiinoista ja Iraneista Venäjiin ja Pakistaneihin, eivät tarjoa kansalaisilleen mitään huippuhienoa talous- tai oikeusjärjestelmää ja laveaa elämäntyyliä, mutta pysyvät valtioina kuitenkin pystyssä. Vaikka noissa tapauksissa valtio vaikuttaa enemmänkin kansalaisen onnistumisen esteeltä kuin mahdollistajilta, ei mitään radikaalien vallankumousten sarjaa ole odotettavissa.
En tiedä, että onko normaalia, ettet muista mitään, mutta kyllä masennus tavallisesti voi huonontaa muistia, etenkin epänegatiivisten asioiden kohdalla.
Masennuslääkkeillä taas ei ainakaan tietääkseni ole yhteyttä muistiongelmiin, tai sitten ne ovat hyvin harvinaisia sivuoireita, jotka varmaankaan eivät ole normaaleja, ja joista kannattanee mainita ammattilaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Puhui sivistyneesti- onkin arkeologi!
T Naiseen ihastunut mies
Indiana Jane ja kielioppikoulun lautakunta kuulostaa säväyttävältä👍.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kauneusalan yrittäjä ovat helevetin rumia.
Itse hyödynnänkin vain kauneusalan onnistujien palveluita.
Oikein hyvä vastaushan tuo ainakin minusta on. Kansainvälistä kilpailukykyä voi ihan kohtuullisesti pitää pystyssä pysymisen kriteerinä, ja vastauksessa on hyvin lueteltu ne kilpailun osa-alueet, joita yleensä voitaisiin pitää merkityksellisimpinä.
On tärkeää huomioida, että kysymykseen voisi valita muitakin tulokulmia, mutta tuo on minusta selkeästi sieltä kohtuullisimmasta päästä, ja toimii hyvin, jos kysymykseen pitää antaa vain jokin vastaus ilman muuta kontekstia.
Täydet pisteet chattibotille täältä 💯.