SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Lottoaminen on aika yleistä, samoin kuin usko ainakin johonkin arveluttavalta vaikuttavaan asiaan. Eli vaikka nuo voivat vaikuttaa turhauttavilta asioilta, johtaisi karsinta niiden perusteella varmaankin rajusti suppeampaan määrään parisuhdehdokkaita.
Ylen mukaan lottoa pelaa noin 800000 suomalaista, eli noin 15% väestöstä, viikoittain, ja jättipottien houkuttelevan vielä useampia täyttelemään kuponkeja.
Uskomuksia koskevaa dataa on hieman hankala löytää, mutta esimerkiksi https://www.finsci.fi/uutisia/finsci-selvitti-salaliittoteoriauskomuksi… sisältää luettelon yleisimmistä salaliittoteorioista, joihin suomalaiset vastaavat uskovansa. Suosituin on JFK:n ampumista koskeva salaliittoteoria 38,4% kannatuksella.
Myös esimerkiksi reilusti yli puolet suomalaisista vaikuttavat kyselyissä uskovan joko jumalaan tai johonkin korkeampaan voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Assadin Syyria on mm. korruptiovertailussa sijalla 177/180. Hallinto on jatkuvasti pidättänyt ja kiduttanut eri mieltä olevia sekä käyttänyt kemiallisia aseita omia kansalaisiaan vastaan. Tuskin asiat juuri huonommaksi voi mennä vallanvaihdolla, vaikka sitten olisi jotain islamisteja.
Vaikka periaatteessa Assadin hallinnon voisi toivoa olevan aallonpohjaa, niin alueella kyllä toimi myös kirjaimellinen ISIS (Islamic State of Iraq and Syria). Eli kyllä tilanteen huononeminenkin vaikuttaa mahdolliselta.
Vierailija kirjoitti:
Damaskoa ei ole vielä poistettu kaupunkien luvusta. Käytännössä Venäjä ja Iran vetivät pitkältä silmälääkäriltä maton alta eli ilmeisesti asetelmaan mahtuu Iranin liittoutuminen uusien valtaapitävien kanssa. Eli antoiko Venäjä Iranille vapaat kädet lähi-idässä kunhan vain suostuu käymään kauppaa Venäjän kanssa?
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat.
Yleensä siis vaikutetaan ajattelevan, että kapina eteni Iranin toiveista huolimatta, sillä Hizbollahin kohtaamien vaikeuksien myötä heidän mahdollisuutensa vaikuttaa alueella olivat rajatut. Vaikka tietyssä mielessä voidaankin sanoa Iranin prioritisoineen taistelua Israelin kanssa Assadin ja muiden tukemisen sijaan, ei Iran ehkä varsinaisesti valinnut Assadin kaatamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on niin lapsellisia kirjoittelijoita jotka juhlivat heidän voittoaan. Kohta taas homot lentävät katoilta ja päitä putoilee.
Niin, sitten on enää turha ulista. Nytten olisi vielä mahdollisuus estää tämä. Kun uusi ääri-islamistinen hallinto saadaan pystytettyä tuonne, niin siitä kurdit, kristityt, ym. Ei varmaan paljon enää naurata, kun alkaa ilmestyä videoita nettiin, jossa jonkun kristityn pää leikattiin irti.
Assadin poistumisen kuvioista voinee toisaalta myös nähdä välttämättömänä alueen poliittisen tilanteen kohenemisen kannalta. Vaikka hänen poistumisensa estradilta voi myös johtaa levottomuuksiin, on siinä myös toiveikas vivahde.
Alkuräjähdysteoria ei sinänsä ota kantaa siihen, mistä maailmankaikkeuden aine tai energia on peräisin. Alkuräjähdys viittaa ajatukseen, että se on ollut tiiviisti kerääntynyttä ja sittemmin levinnyt. Selitykset sille, miten tämä materia on syntynyt tai miten se on alunperin kerääntynyt, eivät varsinaisesti kuulu alkuräjähdysajatukseen.
Vaikuttaa tietty omituiselta, että ainetta voisi tupsahtaa tyhjästä. Kuitenkaan jumalan tuominen mukaan kuvioihin ei ratkaise tätä omituisuutta, vaan ainoastaan siirtää sitä, sillä silloin pitäisi selittää, mistä jumala sitten tupsahti. Jos jumalan taas ajatellaan voivan olleen olemassa ikuisesti syntymättä mistään, niin samoin voitaneen olettaa aineen olleen aina olemassa.