Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

115/139 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten saatanan ulinahuorien takia pitäis olla kuoppa jonka reunalle sekopäämuijat menee ja sitten alan harrastajat sais ampua. Säästettäisiin valtavasti rahaa ja vaivaa ja hermoja kaikilta. 

Saako muuten Wagneriin tai Sinaloan kartelliin Suomesta työllistymistukea? Onko niihin Sahelin ja Afganistanin ISIS-spinoffeihin yhtä kovat hakuvaatimukset kuin siihen alkuperäiseen?

Vinkki: olet vajaamielinen nainen. Parodia ei ole heiniäsi. 

Tiedän. Siksi halusinkin tutustua näihin Äijien liikkeisiin, jossa turhaa purpatusta tunteista ja psykologiasta ei tarvitsisi sietää. Pahoittelen, jos tulkitsin alkuperäisen viestin väärin, ja kirjoittaja onkin enemmän Atomwaffen- tai Hammerskinstyylinen esteetikko, eikä ammatillinen joukkosurmaaja.

113/139 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten saatanan ulinahuorien takia pitäis olla kuoppa jonka reunalle sekopäämuijat menee ja sitten alan harrastajat sais ampua. Säästettäisiin valtavasti rahaa ja vaivaa ja hermoja kaikilta. 

Saako muuten Wagneriin tai Sinaloan kartelliin Suomesta työllistämistukea? Onko niihin Sahelin ja Afganistanin ISIS-spinoffeihin yhtä kovat hakuvaatimukset kuin siihen alkuperäiseen?

58/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asiasta on tietty helppo moralisoida hätäisesti, niin voi olla yllättävän hankala osoittaa, että väkevien viinien myynnin rajoittaminen valtion monopoliliikkeisiin itse asiassa vähentää alkoholista aiheutuvia yhteiskunnallisia haittoja. 

108/139 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä aikaisempaan sen, ettei ajatuksissa sinänsä myöskään ole mitään hävettävää. Maallisesti ajateltuna kukaan ei pääse suoraan käsiksi ajatuksiisi, eikä sinua tuomita tai arvostella ajatustesi pohjalta. 

Esimerkiksi voit miettiä jotakin arvostamaasi henkilöä tai mukavaa vuorovaikutusta (miellyttävä asiakaspalvelija, kohtelias tuttu yms.). Et oikeastaan tiedä, mitä nämä henkilöt ajattelevat. Heillä voi periaatteessa olla vaikka minkälaisia pikkumaisia, likaisia, alhaisia tai muuten kielteisiä ajatuksia. Heitä kuitenkin voidaan arvottaa vain heidän käyttäytymisensä perusteella. Ketään ei tuomita ajatusrikoksista.

101/139 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieetenkin on suositeltavaa, että keskustelet asiasta ammattilaisten kanssa. Maallikkona mieleeni tulee, että huomatessasi epämiellyttävän ajatuksen voit ehkä yrittää kiinnittää huomiota ajatukseen itseensä sen sisällä elämisen sijaan.

Eli kun huomaat ajattelevasi epämiellyttävää asiaa, voit yrittää ottaa ns. askeleen taaksepäin: "Ahaa, nyt minusta tuntuu taas tältä. Huomaan, että neutraali tai kiva asia sai minut ajattelemaan ikävää asiaa. Onpa jännä, että minulla on näin vahva mielleyhtymä neutraalin tai kivan asian ja ikävän asian välillä. No, ehkä tämä menee taas kohta ohi."

(En ehtinyt lukemaan koko ketjua, joten voi olla, että tämä juttu on jo tullut esille.)

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.