Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

67/128 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän jätesäkkiin pukeutuminen ole useinkaan vapaa valinta, vaan seurausta yhteisön painostuksesta.

Jos painostuksella tarkoitetaan nyrpeää suhtautumista, paheksuntaa ja vastaavaa, niin kyseessä on huono käytös, joka on kuitenkin sallittavaa.

Voin esimerkiksi haukkua jonkinlaiset vaatteet halvan näköisiksi, ja tämä saattaa johtaa siihen, ettei joku halua enää käyttää niitä. Tässä ei kuitenkaan ole varsinaisesti rikottu kenenkään oikeuksia, ja sanottaisiin yhä, että päätös on käyttäjän. Käyttäjää voitaisiin ehkä kehottaa hankkimaan parempia kavereita ja jättämään minun snobiuteni omaan arvoonsa.

Jos painostuksella tarkoitetaan väkivallan uhkaa tai vastaavaa, niin viranomaisten tulee parhaansa mukaan suojella tätä henkilöä ja rangaista uhkailijoita.

Eli jos sanon, että vaihda vaatteet tai menee legot vaihtoon, on kyseessä selkeästi viranomaisasia. Ja tällöin myös kohteen kannattaa ehdottomasti hankkia vähemmän kilaria seuraa.

Ongelmatapauksia ovat esimerkiksi lapset, jotka ovat taloudellisesti ja muutenkin riippuvaisia huoltajistaan. Valitettavasti nykymallissa lapsien kohdalla tällainen valinnanvapaus ei ehkä ihan täysin toteudu, eikä asialla ehkä ole helposti tehtävissä paljoakaan.

57/128 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maailma seuraa sivusta hiljaa, kun naisilta viedään kaikki oikeudet. Kaikki. 

Suomessakin feministit hissukseen. Nazimakin hiljaa kotimaansa tapahtumista. 

Luulis Suomessa naisten vaativan kaapujen kieltoa naisten alistamisesta. Länsimaissa pitää esimerkin kautta näyttää näille kivikautisille maille ettei naisen tarvi säkkiin pukeutua!

Suomessa ja muissa länsimaissa naiset saavat pukeutua haluamallaan tavalla, eikä naisten (tai miesten) pukeutumista tule lähteä säätelemään täälläkään. Länsimaat näyttävät jo esimerkkiä sen suhteen, että kukakin saa pukeutua haluamallaan tavalla.

37/128 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on tasa-arvon laita siellä, onko tässä taliban-liikkeen johdossa myös naisia? En ymmärrä että kansainväliset tahot  eivät sen järeämmin puutu sen maan asioihin, annetaan vaan elää kivikaudessa.

Yhdysvallat miehitti Afganistania 20 vuotta vuoteen 2021 asti. Tämä miehitys ei tietty ehkä ollut paras vaihtoehto Afganistanin ongelmien ratkaisemiseksi, mutta asian vuoksi pantiin kyllä paljon rahaa ja muita resursseja likoon.

15/128 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaa länsimaista miten? Naisen tehtävä olla s eksiorja joka ei synnytä koska mies haluaa vaan siittää, siittää ja siittää? Ja mies ei edes elätä naista, toisin kuin muslimeilla?

Todella tekopyhiä nämä avautumiset aina, kunnon demonisointia, vaikka oma tontti on ihan yhtä mätä ja saastainen.

Länsimaissa naisiin (tai miehiinkään) ei pääsääntöisesti kohdistu mitään erityisiä virallisia yhteiskunnallisia rajoitteita tai holhoustoimia. Naisilla ei ole mitään lakisääteistä "tehtävää", heillä on samat oikeudet osallistua yhteiskuntaan kuin miehilläkin eikä heillä ole mitään velvollisuutta olla parisuhteessa tai synnyttää. 

Esimerkiksi tätä uutista vastaavaa meikkikieltoa ei länsimaissa ole, vaan jokainen saa päättää pukeutumisestaan ja laittautumisestaan itse.

9/10 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tällainen painostaminen on varmasti usein kohtuutonta, on koululaitos toisaalta itse keittänyt sopan, jossa arvosanat ovat sekä oleellisia jatkon kannalta että epämääräisin ja monimutkaisin perustein annettuja. Lienee selvää, että tällaisissa tilanteissa arvosanoista tulee vääntöä, eikä sitä ehkä voi kategorisesti pitää kohtuuttomanakaan.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.