Käyttäjä3758
Seuratut keskustelut
Kommentit
Haluaisin vielä lisätä että kannattaa rasvata nännipihat jollain perusvoiteella juuri ennen pumppausta. Se vähentää rintapumpun aiheuttamaa kitkaa ja kipua. Itsellä käytössä ceralan-voide.
Ei kannata luovuttaa, onko sulla kunnon sähköpumppu (Avent) molemmille tissille yhtä aikaa? Juoda pitäs reilusti, siis vähintään saman verran ku on pumpannut ja paljon enemmän mieluusti! Kalkki+d+ monivita mama on mulla käytössä. Jos maidontulo meinaa loppua, sun pitää tunnollisesti pumpata 3h välein jopa yöllä, että maidontulo pysyy yllä! Aivot saa viestiä että nyt tarvitaan maitoa. Syödä pitää reilusti myös ja mieluiten maitotuotteita!
Ihan sama vaikka ei tissistä söisi kunhan saa äidinmaitoa, sanon minä. Jos lähtee korvike-linjalle niin silloin se oma maidontulo kyllä loppuu.
Itellä meinasi kans loppua maidontulo kun oli kiireinen vkl ja äiti kylässä, joten en kerennyt pumpata kuin jopa 6-9h välein. Silloin se meinas loppua. Äkkiä petrasin ja se on pysynyt yllä nyt jo 4kk vauva!
Äidinmaito on vauvalle kuin lääkettä siinä on kaikki vasta-aineet ym! Vauva nukkuu myös hyvin, meillä jopa 10h yössä! Syö pelkkää äidinmaitoa! Vaiva on sen arvoista.
Eihän tuommoista urheilua jaksa kukaan! Aika harva perheenäiti on fit.
Ite oon synnyttänyt vastikään kuten kerroin edellä (33/38) ja kyllä kunto tässä on repsahtanut, jotenkin vatsalihakset erkaantuneet ja koko keskivartalo on ihan heikko. Ei oo ollenkaan samat voimat kuin ennen synnytystä. Jos on useampi lapsi takana, niin voin vaan kuvitella kuinka huono kunto vaimollasi voi olla. Vaatii käsittääkseni hirveästi töitä päästä entiseen kuntoonsa. Uskon sen. Koska kroppa on ihan niinku jostakin vammasta toipumassa. Ei se helppoa oo aloittaa kuntoilua, koska pitää aloittaa "alusta". Oon aatellu että vähä niinku joku kolaripotilas voi menettää liikuntakykynsä ja joutua kuntouttamaan itsensä, kyllä synnytyksen jälkeen on hieman sama tilanne! Ei ole ihme että lehdissä taivastellaan naisia, jotka pääsee heti - tai ylipäätänsä koskaan- entisiin mittoihinsa! Helppoa se ei oo...
Minä sain yksityiseltä lähetteen hedelmällisyyspolille TAYS:iin, aika ensikäynnille tuli n.3kk päähän. Ehdin tulla kuitenkin raskaaksi ennen tätä, joten ei ole tietoa miten itse hoito etenee. Tosi pian olisin kuitenkin päässyt hoitoon.