Käyttäjä3758
Seuratut keskustelut
Kommentit
Eihän koko synnytys-saliin päässyt ennenkuin oli kaikki muut kipulääkkeet paitsi puudutus ja ilokaasu käytetty. Eli suun kautta ja lihakseen. Kun ne ei enää tepsineet, vasta sitte pääsin synnytys-saliin.
Toinen synnytys yleensä helpompi joten ite menisin ehdottomasti alatie-synnytykseen. Lisäksi en haluaisi epiduraalia vaan miedot pubendaali- ja kohdunkaulan-puudutukset. Ne ei sattuneet yhtään ja toimi hyvin. Epiduraalipuudutus suunnitellussa sektiossa pannaan kylmiltään ilman suun kautta otettuja kipulääkkeitä, lihakseen pistettävää kipulääkettä ja ilokaasua (mitkä on pohjalla ennen mitään puudutuksia alatie-synnytyksessä), joten se varmasti sattuu ihan saatanasti!
Siispä ite menen sektioon vaan "jalat edellä" vaikka eka alatie-synnyrtkseni olikin kova kokemus, ja lopulta olikin hätätilanne, vauva jäi hartioista jumiin. Siitä kuitenki selvittiin.
Joo oon ite äitiyslomalla ja kyllä tässä Suomen systeemissä jokin mättää. Sukulaiset asuu kaukana ja kavereita ei uudella paikkakunnalla ole. Telkkarista on tullut paras kaveri ja juttuseuraa ei ole. Mitään uutta ei tapahdu. Mitä kerrottavaa on ees miehelle päivän jälkeen. Ei paljo mitään. En tiiä kuinka monta lasta voin tehdä ku sitten arki on tämmöistä. Kyllä tietenkin paino nousee ja itteä vähä hirvittää mennä töihin myöhemmin ku oon nii posahtanut. Eihän tässä pääse urheilemaan milloin haluaa, ku aikataulut sanelee vauva ja maitoa ei tule jossei syö. Minkä sille voi. Haluaisin kuitenkin että lapsella ois sisaruksiakin eli pitäs useampi vuosi olla valmis tähän. Eniten tämmöisessä tilanteessa vituttaisi jos mieskin jättäisi. Oma mies onneksi on rakastava ja intohimoinen edelleen. Nainen siinä itsensä laittaa heikoille, kun tekee lapsia. On tämä ihan kivaakin toisaalta mutta ihan eri maailma kuin työelämä, joten tuntuu siltä että pitemmän päälle voi olla naiselle itselleen karhunpalvelus olla vaan kotona hoitamassa lapsia, vaikka siitä on haaveillut aina. Melko yksinäistä on ja en tiiä miten tämmöisen kotiin linnoittautumisen jälkeen pystyn hirveisiin töihini, missä on ihan hirveä kiire ja stressi. En ihmettele että Suomessa syntyvyys on pieni. 1-2 lasta menee, mutta useampi vaatii jo naiselta syrjäytymisen...