Paljonko kannattaa maksaa vähänkäytetystä Bugaboosta?
Kommentit (16)
Ovat ilmeisesti aivan vauvavaunut? Kilo- tai kokoraja?
Ensimmäisen kerran törmäsin moiseen tuotteeseen, ja näyttävät tosi hyviltä.
Katsokaapa ensin bugaboo linkkiä (bugaboo piste com) siellä on painorajoja.
Varoitus on, että puolen vuoden iässä pitää jättää vaunukoppa pois, ei siis saa nukuttaa tai pitää niissä lasta, joka nousee itse mahdollisesti ylös jo. Aika pieni ikäraja, painorajaa en muista. Vaunukopan mittojakaan en muista, mutta Cameleonissa useita senttejä pitempi kuin Frogissa.
Istuinosassa istuu tyttömme, joka on 2.5 vuotias ja painaa 14 kg. Toimii erittäin hyvin. Tyttäremme pituus taitaa tällä hetkellä olla juuri ja juuri 90 cm ja hyvin on vielä tilaa istua. JOtkut kuskaavat jopa 4 vuotiaita Bugaboolla, mutta miksi niin iso istuisi vaunuissa enää? Mutta jos on kyseessä pitkä lapsi, istuinosan kuomu hiilaa päätä lapsen istuessa ja kuomun ollessa alhaalla, sen saa tosin kätevästi irti jos haluaa.
Cameleonissa on jousitus, joka säädetään lapsen painon mukaan 1-4 eri asentoon. Nyt jos oikein muistan, niin ylin painoraja taisi olla 17 kg...
T: Cameleonin käyttäjä
Olen yrittänyt selata palstoja mutta nyt on pakko kysyä kun vastausta en ole löytänyt :) Miten on, kuinka hyvin esim. cameleonin pienet pyörät toimivat Suomen nuoskalumissa - olen kuullut vain vähän kommentteja ja nekin suuntaan jos toiseen. Jos isot pyörät kääntää " etupyöriksi" niin meno on varmana helpompaa kuin pienillä pyörillä, mutta jokin silti epäilyttää? Millaisia kokemuksia käyttäjillä on?
Vierailija:
Katsokaapa ensin bugaboo linkkiä (bugaboo piste com) siellä on painorajoja.
Samasta syystä vaikuttavat minusta jotenkin matkustelu- ja kesävaunuilta. Ovat kyllä tosi makeat, mutta mites käytössä?
Vierailija:
Olen yrittänyt selata palstoja mutta nyt on pakko kysyä kun vastausta en ole löytänyt :) Miten on, kuinka hyvin esim. cameleonin pienet pyörät toimivat Suomen nuoskalumissa - olen kuullut vain vähän kommentteja ja nekin suuntaan jos toiseen. Jos isot pyörät kääntää " etupyöriksi" niin meno on varmana helpompaa kuin pienillä pyörillä, mutta jokin silti epäilyttää? Millaisia kokemuksia käyttäjillä on?
Kovalla alustalla ovat kuulemma todella hyvät, mutta hiekalla, loskassa ja lumessa kuulemma kaikkea muuta, kun näppärät ja hyvät.
Oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta ulkonäöllisesti en pidä kyseisistä vaunuista yhtään.
luokkaa kuin pikkupyörät edessä, muttei tosiaankaan yhtään sen hankalampaa kuin nelipyöräisillä " hyökkäysvaunuilla" , jotka meillä myös on ollut ja joista luovuin pian Frogien tultua taloon.
Eli jos lunta on enemmän, isot pyörät eteen ja pikkupyörät lukitaan paikoilleen. Meno on silloin verrattavissa muihin nelipyöräisiin rattaisiin. Valtaosan aikaa voikin sitten nauttia uskomattomasta ohjautuvuudesta pyörivät pikkupyörät edessä.
Vierailija:
Samasta syystä vaikuttavat minusta jotenkin matkustelu- ja kesävaunuilta. Ovat kyllä tosi makeat, mutta mites käytössä?Vierailija:
Olen yrittänyt selata palstoja mutta nyt on pakko kysyä kun vastausta en ole löytänyt :) Miten on, kuinka hyvin esim. cameleonin pienet pyörät toimivat Suomen nuoskalumissa - olen kuullut vain vähän kommentteja ja nekin suuntaan jos toiseen. Jos isot pyörät kääntää " etupyöriksi" niin meno on varmana helpompaa kuin pienillä pyörillä, mutta jokin silti epäilyttää? Millaisia kokemuksia käyttäjillä on?
Näin vähän arvelinkin! Täytyy pyytää jostain " koeajoon" vielä kun lunta on maassa. Jos voin vaivata vielä toisella kysymyksellä, eli onko koppaosa tarpeeksi lämmin ja suuri myös talvella - pikku mukelomme syntyy elokuussa joten edessä on pitkä talvi ja monta lisäsenttiä :) Harmittaa, jos kalliit vaunut jäävät liian pieniksi liian äkkiä... Koppa-osa lie kaikissa lähes samankokoinen.
Vierailija:
Näin vähän arvelinkin! Täytyy pyytää jostain " koeajoon" vielä kun lunta on maassa. Jos voin vaivata vielä toisella kysymyksellä, eli onko koppaosa tarpeeksi lämmin ja suuri myös talvella - pikku mukelomme syntyy elokuussa joten edessä on pitkä talvi ja monta lisäsenttiä :) Harmittaa, jos kalliit vaunut jäävät liian pieniksi liian äkkiä... Koppa-osa lie kaikissa lähes samankokoinen.
Vierailija:
Kovalla alustalla ovat kuulemma todella hyvät, mutta hiekalla, loskassa ja lumessa kuulemma kaikkea muuta, kun näppärät ja hyvät.
Niin, jotenkin arvelen että jos vaunut eivät toimisi Suomen oloissa, niin ei niitä myöskään saisi kaupaksi kuin yhdet tai kahdet! Mutta miehen mukaan (skeptikon perikuva) raskaushormooneja erittäville naisille voisi myydä vaikka kumisaappaat korkokenkinä, jos vaan osaa vedota oikeisiin asioihin ;)
Muuten en osallistu keskusteluun, kun en näistä vaunuista mitään tiedä.:)
Kuitenkin täällä pohjoisessa olen pärjännyt vallan hyvin säällä, kun säällä.
Meidänkin Skatereita on tuupattu menemään kevyesti 20 cm sohjossa, ja sitä taustaa vasten nuo pikkupyörät vaikuttavat aika kyseenalaisilta, juuri sopivilta Amsterdamin kaduille.
Sille ei nyt vaan voi mitään, että tämä ilmastomme on mitä on.
Mutta Bogaboot ovat niin kivat, että taidan silti käydä vielä koeajamassa, jos tulisi positiivinen yllätys.
Kaikissa olosuhteissa pienet pyörivät etupyörät eivät parhaiten toimi, vaan käännän isot pyörät eteen ja lukitsen pienet pyörät taakse, kuten nro 18 myös tekee.
Hankalia olosuhteita on lähinnä erittäin luminen tai loskainen maasto (metsäpolku, oikopolku pehmeällä lumella). Mutta valtaosan aikaa meillä on vaunut normaaliasennossa ja ovat loistavat työntää. Erittäin keveät mutta silti stabiilin tuntoiset. Kuljemme pääasiassa kaupunkialueella, asumme 1 km keskustasta Oulussa eli pohjoisen olosuhteen ovat tuttuja. Oikaisen aina puiston läpi kaupunkiin ja siellä on mitä milloinkin kävelyteillä, mutta erittäin hienosti sujuu normaaliasennossa, äärimmäisen harvoin olen kääntänyt rattaat lähinnä kokeilumielessä.
Jos haluaa vaunut, jotka menevät suoraan eteenpäin kuin traktori, mutta eivät sitten ole ketteriä kääntää tai pyörittää kaupungilla, kaupoissa ja kävelyteillä niin kyllä sellaiseen ihan hyvät Emmaljungat tai Briotkin ja Teutoniatkin on. Eli jos pääasiallisesti kävelee vauvan kanssa maalla polkuja ja kärryteitä pitkin, niin sitten ehkä mieluummin isot kumipyörät. Mutta jos kulkeminen on sekä että (kaikissa olosuhteissa yhtä paljon) minä kannatan Bugaboo rattaita.
Minulla em. perinteiset vaunut eivät toimineet, suoraa tietä kyllä mentiin ihan ok, mutta kaupungilla jatkuva kääntely ja suunnan kääntäminen olivat ongelma ja sain jännetuppitulehduksen ranteeseen. Tämä Emmaljunga Cerox mallilla, joka ns. sporttimalli.
Keveys ja matkarattaiden parhaat puolet tulevat myös esille näissä vaunuissa, muissa merkeissä ei ole samanlaista monitoimisuutta. Keveäksikin mainostetut Emmaljungat yms. jäävät kirkkaasti toiseksi.
Ja lisäki minun punaharmaat Bugaboot ovat aivan ihanan näköiset, miellyttää minun silmääni suuresti. Makuja on monenlaisia, mutta nämä on ovat modernit ja tyylikkäät vaunut, joita on ilo työntää. Kaupungilla ihmiset katsovat pitkään, se vähän häiritsee, mutta jos joku tulisi kysymään ominaisuuksista, niin neuvoisin mielellään.
Itse metsästin rattaita esikoiselle todella pitkään ja silti meni kolme kertaa vikaan (Emmaljungat, Briot ja Gracot) mutta ne menevät nyt myyntiin ja elämme näillä yksillä vaunuilla. Esikoinen käyttää Maclareneita, silloin kun on tarvetta. Hän kävelee jo pääasiallisesti. Ja joskus olemmekin keskenään liikkeellä ilman miestä, siihen olen nyt hankkimassa Bam-Bamista seisontalautaa.
No, ehkä ei enää vauvoja tiedossa tai vaihtaa uudempaan malliin.
Mutta maksaisin Frogeista 450-600 euroa riippuen iästä (on poistunut ihan vasta mallistosta) ja varusteista (ne ovat kalliita ja jos kaikki lisät on niin jopa 600 maksaisin).
Cameleoniin verraten Frogeissa ei voi säätää aisaa ja ovat käyttöiältä lyhyemmät kun ovat kooltaan vähän pienemmät.
T: Bugaboo Cameleonin erittäin tyytyväinen omistaja