Postissa rikkimennyt lähetys
Tilasin netinkautta kannun, yksityiseltä myyjältä, postiennakolla. Lunastin äsken ja avasin paketin postin toimitiloissa - kannu oli rikki. Olisin halunnut lähettää paketin myyjälle takaisin ja perua maksun mutta ei kuuluma onnistu.. itse en kannua edes rikkonut.
mikä lähetystapa turvaa sen että rikkinäisen tuotteen kaupat voi perua jos maksun peruminen ei postiennakolla onnistunut? :(
Kommentit (23)
Helposti rikkontuva tavara kannattaa lähettää jonkun muun kuljetusfirman välityksellä, postissa pakettien käsittely ei ole sitä hellävaraisinta.
Onko sun omat kannut niin pienet että pitää lisää tilata?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:00"]
Ei niitä kauppoja voi enää sitten perua kun paketti on avattu - ei postilla ole edes lupaa siihen että ostaja voi aukaista paketin ja päättää vasta sitten ottaako sen, ellei paketissa ole erikseen mainittu että saa avata ennen lunastusta.
Posti ei myöskään voi palauttaa rahoja kun olet paketin lunastanut.. Ota myyjään yhteyttä? Toisaalta jos et ole maksanut särkyvä lisää, tuskin saat rahojasi mistään takaisin :(
[/quote]
Juurikin näin, ei posti ole velvollinen enää sitä rahaa palauttamaan kun olet sen maksanut lunastaessa pakettia..
Posti korvaa rikkoutuneesta postipaketista 25 EUR/kg
Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.
Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.
Postista saa myös postimaksun lisäksi ostettua vakuutuksen. Ai se maksaa, niinpä niin!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"]
Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.
Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.
[/quote]
Meillä vastuu siirtyy siinä vaiheessa kun kilautan ennakkosumman kassaan, otan allekirjoituksen paketin vastaanottajalta (ja tarkistan henkkarit) -> luovutan paketin vastaanottajalle ja naps! postin vastuu loppui siihen. Jos paketissa on jotain, mikä on mennyt rikki, eikä sitä ole vakuutettu tai toimitettu särkyvä-lisällä, on meille ihan turha siitä mesota, emme palauta rahoja emmekä ole paketista vastuussa..
t: joku, joka kuuntelee asiakkaiden raivoa juurikin näistä asioista.
Olen postitellut paljon huutiksessa ja torissa myytyä. Olen huomannut, että jos ottaa särkyvä-lisän, lähetys menee todennäköisemmin rikki matkalla kuin ilman sitä. Ilman särkyvä-lisää lähetetyt ei koskaan ole menneet matkalla rikki.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:54"]
Tilasin netinkautta kannun, yksityiseltä myyjältä, postiennakolla. Lunastin äsken ja avasin paketin postin toimitiloissa - kannu oli rikki. Olisin halunnut lähettää paketin myyjälle takaisin ja perua maksun mutta ei kuuluma onnistu.. itse en kannua edes rikkonut.
mikä lähetystapa turvaa sen että rikkinäisen tuotteen kaupat voi perua jos maksun peruminen ei postiennakolla onnistunut? :(
[/quote]
Olisit halunnut lähettää rikkinäisen kannun myyjälle takaisin? Voi just joo. Niinkun se olisi sen myyjänkään vika.
Se riski on aina, vaikka kuin hyvin pakkaa että jokin hajoaa. Se on postituksen huonoja puolia ja jos et särkyvä-lisää maksanut niin voi voi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"]
Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.
Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.
[/quote]
Vaatisit uutta kannua yksityiseltä? Jokaisella onkin kannuvarasto kämpän perillä.
Ja ei, se ei ole myyjänkään vika. Vaikka pakkaat satakertaa kuplamuoviin ja tiivistät lehdillä ja muovilla niin se voi silti hajota.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"]
Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.
Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.
[/quote]
Vaatisit uutta kannua yksityiseltä? Jokaisella onkin kannuvarasto kämpän perillä.
Ja ei, se ei ole myyjänkään vika. Vaikka pakkaat satakertaa kuplamuoviin ja tiivistät lehdillä ja muovilla niin se voi silti hajota.
[/quote]
Ei voi hajota jos on sata kertaisessa kuplamuovissa. Sillähän seilaa jo amerikkaan tuolaisella kannulla.
Känninen trukkikuski hajoittaa ihan mitä vain.
Posti rikkoi 250 euron arvosta antiikkia, matkalla Helsingistä Ouluun. Luulimme osaavamme pakata jo tähän ikään mennessä ( eläkkeellä ). On tullut toinenkin paketti pakattua. Ovat varmaan työntekijät ky........tä yt-neuvotteluihin ja paiskovat fragile, särkyvää paketit huvin vuoksi. Ja asiakkaan vika ? Tietty ! Oli viimeinen kerta. Ei enään postin palveluja. Vuonna 2016 helmikuu.
Miten oli pakattu? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.
Tori/huuto kaupoissa on henkilöitä jotka ensin tinkaa ja tinkaa, tavarat, astiatkin pitäisi sulloa mahdollisemman halpaan kuljetukseen. Kun käytät lokeropostia, on enemmän kuin työn takana saada paketti pysymään mittojen sisällä. Pakkauslaatikon saaminen koossa 36 x 60 on yhtä helppoa kuin neulan haku heinäsuovasta!
Minkä lähettäjä voi asialle, jos paketti saa niin kovan iskun että menee läpi paketin.
Näin minulle on käynnyt, kun hain postista pakettia. Oli kuin joku olisi rautakangella iskenyt pakettiin.
Lähetin postiin kuvat ja kerroin miten on käynnyt. Mikä oli melkoinen selvitys. Ja tehty tosi vaikeaksi.
Viikko mennyt eikä mitään vastausta postista.
Postiennakko mahdollistaa paketin avaamisen ja sisällön tarkastamisen ennen maksamista.
– Yksityishenkilöiden välisessä liikenteessä lähettäjä voi antaa luvan postipaketin sisällön tarkastamiseen ennen kuin se kuitataan vastaanotetuksi ja maksetaan. Tämä ei tarkoita sitä, että tuotteen saa viedä kotiin kokeiltavaksi, vaan kyse on pintapuolisesta tarkastuksesta, kertoo tuotepäällikkö Johanna Rouhe postista.
Jos paketin sisältö ei vastaa myyjän kanssa sovittua, vastaanottaja voi palauttaa paketin lähettäjälle.
– Tässä tapauksessa kulut jäävät paketin lähettäjän maksettaviksi. T. Yle
Ei niitä kauppoja voi enää sitten perua kun paketti on avattu - ei postilla ole edes lupaa siihen että ostaja voi aukaista paketin ja päättää vasta sitten ottaako sen, ellei paketissa ole erikseen mainittu että saa avata ennen lunastusta.
Posti ei myöskään voi palauttaa rahoja kun olet paketin lunastanut.. Ota myyjään yhteyttä? Toisaalta jos et ole maksanut särkyvä lisää, tuskin saat rahojasi mistään takaisin :(