Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postissa rikkimennyt lähetys

Vierailija
04.06.2015 |

Tilasin netinkautta kannun, yksityiseltä myyjältä, postiennakolla. Lunastin äsken ja avasin paketin postin toimitiloissa - kannu oli rikki. Olisin halunnut lähettää paketin myyjälle takaisin ja perua maksun mutta ei kuuluma onnistu.. itse en kannua edes rikkonut.

mikä lähetystapa turvaa sen että rikkinäisen tuotteen kaupat voi perua jos maksun peruminen ei postiennakolla onnistunut? :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kauppoja voi enää sitten perua kun paketti on avattu - ei postilla ole edes lupaa siihen että ostaja voi aukaista paketin ja päättää vasta sitten ottaako sen, ellei paketissa ole erikseen mainittu että saa avata ennen lunastusta.

Posti ei myöskään voi palauttaa rahoja kun olet paketin lunastanut.. Ota myyjään yhteyttä? Toisaalta jos et ole maksanut särkyvä lisää, tuskin saat rahojasi mistään takaisin :(

Vierailija
2/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti rikkontuva tavara kannattaa lähettää jonkun muun kuljetusfirman välityksellä, postissa pakettien käsittely ei ole sitä hellävaraisinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun omat kannut niin pienet että pitää lisää tilata?

Vierailija
4/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:00"]

Ei niitä kauppoja voi enää sitten perua kun paketti on avattu - ei postilla ole edes lupaa siihen että ostaja voi aukaista paketin ja päättää vasta sitten ottaako sen, ellei paketissa ole erikseen mainittu että saa avata ennen lunastusta.

Posti ei myöskään voi palauttaa rahoja kun olet paketin lunastanut.. Ota myyjään yhteyttä? Toisaalta jos et ole maksanut särkyvä lisää, tuskin saat rahojasi mistään takaisin :(

[/quote]

 

Juurikin näin, ei posti ole velvollinen enää sitä rahaa palauttamaan kun olet sen maksanut lunastaessa pakettia..

Vierailija
5/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti korvaa rikkoutuneesta postipaketista 25 EUR/kg

Vierailija
6/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emme kyllä korvaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.

Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.

Vierailija
8/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postista saa myös postimaksun lisäksi ostettua vakuutuksen. Ai se maksaa, niinpä niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"]

Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.

Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.

[/quote]

 

Meillä vastuu siirtyy siinä vaiheessa kun kilautan ennakkosumman kassaan, otan allekirjoituksen paketin vastaanottajalta (ja tarkistan henkkarit) -> luovutan paketin vastaanottajalle ja naps! postin vastuu loppui siihen. Jos paketissa on jotain, mikä on mennyt rikki, eikä sitä ole vakuutettu tai toimitettu särkyvä-lisällä, on meille ihan turha siitä mesota, emme palauta rahoja emmekä ole paketista vastuussa..

t: joku, joka kuuntelee asiakkaiden raivoa juurikin näistä asioista.

Vierailija
10/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko särkyvä-lisän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen postitellut paljon huutiksessa ja torissa myytyä. Olen huomannut, että jos ottaa särkyvä-lisän, lähetys menee todennäköisemmin rikki matkalla kuin ilman sitä. Ilman särkyvä-lisää lähetetyt ei koskaan ole menneet matkalla rikki.

Vierailija
12/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:54"]

Tilasin netinkautta kannun, yksityiseltä myyjältä, postiennakolla. Lunastin äsken ja avasin paketin postin toimitiloissa - kannu oli rikki. Olisin halunnut lähettää paketin myyjälle takaisin ja perua maksun mutta ei kuuluma onnistu.. itse en kannua edes rikkonut.

mikä lähetystapa turvaa sen että rikkinäisen tuotteen kaupat voi perua jos maksun peruminen ei postiennakolla onnistunut? :(

[/quote]

Olisit halunnut lähettää rikkinäisen kannun myyjälle takaisin? Voi just joo. Niinkun se olisi sen myyjänkään vika. 

Se riski on aina, vaikka kuin hyvin pakkaa että jokin hajoaa. Se on postituksen huonoja puolia ja jos et särkyvä-lisää maksanut niin voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"]

Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.

Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.

[/quote]

Vaatisit uutta kannua yksityiseltä? Jokaisella onkin  kannuvarasto kämpän perillä.

Ja ei, se ei ole myyjänkään vika. Vaikka pakkaat satakertaa kuplamuoviin ja tiivistät lehdillä ja muovilla niin se voi silti hajota. 

Vierailija
14/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"]

Kuluttajasuojan mukaan vastuu tuotteesta siirtyy kuluttajalle kun se luovutetaan kuluttuajalle, eli postissa se on vielä myyjän vastuulla. Mutta kuluttajasuoja ei tietenkään koske mitenkään kuluttajien välistä kauppaa.

Kyllä minä ainakin vaatisin rahoja takasin, uutta kannua tai ainakin jotain vahingon puolitusta tms. Myyjän vikahan se on jos on pakannut tuotteen niin huonosti että hajosi postissa, eihän se ainakaan mitenkään voi olla sinun syytäsi.

[/quote]

Vaatisit uutta kannua yksityiseltä? Jokaisella onkin  kannuvarasto kämpän perillä.

Ja ei, se ei ole myyjänkään vika. Vaikka pakkaat satakertaa kuplamuoviin ja tiivistät lehdillä ja muovilla niin se voi silti hajota. 

[/quote]

Ei voi hajota jos on sata kertaisessa kuplamuovissa. Sillähän seilaa jo amerikkaan tuolaisella kannulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känninen trukkikuski hajoittaa ihan mitä vain.

Vierailija
16/23 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti rikkoi 250 euron arvosta antiikkia, matkalla Helsingistä Ouluun. Luulimme osaavamme pakata jo tähän ikään mennessä ( eläkkeellä ). On tullut toinenkin paketti pakattua. Ovat varmaan työntekijät ky........tä yt-neuvotteluihin ja paiskovat fragile, särkyvää paketit huvin vuoksi. Ja asiakkaan vika ? Tietty ! Oli viimeinen kerta. Ei enään postin palveluja. Vuonna 2016 helmikuu.

Vierailija
17/23 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oli pakattu? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
18/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori/huuto kaupoissa on henkilöitä jotka ensin tinkaa ja tinkaa, tavarat, astiatkin pitäisi sulloa mahdollisemman halpaan kuljetukseen. Kun käytät lokeropostia, on enemmän kuin työn takana saada paketti pysymään mittojen sisällä. Pakkauslaatikon saaminen koossa 36 x 60 on yhtä helppoa kuin neulan haku heinäsuovasta!

Vierailija
19/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lähettäjä voi asialle, jos paketti saa niin kovan iskun että menee läpi paketin.

Näin minulle on käynnyt, kun hain postista pakettia. Oli kuin joku olisi rautakangella iskenyt pakettiin.

Lähetin postiin kuvat ja kerroin miten on käynnyt. Mikä oli melkoinen selvitys. Ja tehty tosi vaikeaksi.

Viikko mennyt eikä mitään vastausta postista.

Vierailija
20/23 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiennakko mahdollistaa paketin avaamisen ja sisällön tarkastamisen ennen maksamista.

– Yksityishenkilöiden välisessä liikenteessä lähettäjä voi antaa luvan postipaketin sisällön tarkastamiseen ennen kuin se kuitataan vastaanotetuksi ja maksetaan. Tämä ei tarkoita sitä, että tuotteen saa viedä kotiin kokeiltavaksi, vaan kyse on pintapuolisesta tarkastuksesta, kertoo tuotepäällikkö Johanna Rouhe postista.

Jos paketin sisältö ei vastaa myyjän kanssa sovittua, vastaanottaja voi palauttaa paketin lähettäjälle.

– Tässä tapauksessa kulut jäävät paketin lähettäjän maksettaviksi. T. Yle