Miksi näen itseni rumana, vaikka muut kehuvat kauniiksi?
En ymmärrä, minua jotenkin inhottaa katsoa kuvia itsestäni. Näytän mielestäni kauhean vastenmieliseltä, en osaa oikein edes sanoa mikä naamassani inhottaa. :/ Monet ovat kehuneet minua kauniiksi, mutta minusta minä olen ihan kamalan näköinen.
Joskus saatan pitää itseäni ihan söpönä, mutta sitten näen jossain todella kauniin naisen ja hänen jälkeen näytän peilissä jotenkin extrarumalta. :D Vähän niinkuin nappaisi etikkaa mansikkasiiderin jälkeen, sama efekti.
Kommentit (4)
Mullakin. Äiti haukkui mua rumaksi kun olin pieni.
En ollut tumma ja paksuhiuksinen. Vaan valkoinen olmi ja tosi laiha.
Ihmisen kuva itsestään voi olla vääristynyt. Esim. minä tunnen oloni _aina_ ylipainoiseksi ja jäätävän läskiksi, vaikka olen hoikka normaalipainoinen.
Mitä ymmärtämistä tuossa nyt on? Ehkäpä sinulla on vain huono itsetunto ulkonäkösi suhteen. Tai sitten olet oikeasti "ruma" ja tiedostat sen, mutta ystäväsi kehuvat sinua kauniiksi säälistä.