Haluatko vaatekaupassa palvelua?
Siis yleensä? Mitä ajattelet, jos myyjä tulee ovella vastaan ja kysyy, tarvitsetko apua? Mitä vastaat vai juoksetko karkuun?
Kommentit (12)
En halua palvelua. Jos vaatekauppaan menen niin haluan mennä yksin, muut asiakkaat ja myyjät vain ahdistavat. Kumma juttu että tilaan vaatteet yleensä netistä..
Vältän kauppoja joissa myyjät tulee tarjoamaan palvelua oma-aloitteisesti. Juoksen kyllä karkuun jos sellaista tapahtuu, paitsi jos ihan tasan tarkkaan tiedän että haluan ostaa tietyn tuotteen ko. kaupasta. Mutta katselemaan en mene sellaisiin kauppoihin joissa myyjät ahdistelee.
Sanon, että katselen vain. Jos eivät osaa sittenkään jättää rauhaan vaan jäävät tuputtamaan ja jututtamaan niin lähden suosiolla pois.
Mutta onhan se kiva, että asiakas huomioidaan ja joskus sitä saattaakin tarvita apua.
Minusta on ok että kerran kysyy tarviiko apua, ja kun vastaan että kiitos ei, katselen, niin myyjä jättää rauhaan. Jos jää partioimaan ja tyrkyttää apua niin poistun liikkeestä. Isommissa rättikaupoissa koen tosin tuon kysymisenkin epämiellyttäväksi mutta pienemmissä on ihan kiva.
Etsin harvoin mitään tiettyä ("haluaisin harmaan neuleen, jossa on niskassa solmimisnauhat ja edessä pieni kirjailu, onko teillä sellaisia M-koossa?), joten en tykkää, kun myyjät hiillostavat. Haluan katsella vaatteita rauhassa, enkä kaipaa silloin ketään hönkäilemään niskaani. Tästä syystä en myöskään käy kovin pienissä kaupoissa, koska niiden myyjät eivät yleensä osaa jättää asiakasta rauhaan.
Ideaalinen tilanne vaatekaupassa:
Astun ovesta sisään. Myyjä katsoo kohti ja moikkaa jatkaen töitään. Moikkaan takaisin. Menen katselemaan tuotteita. Kysyn myyjältä apua, jos tarvitsen häntä, ja hän auttaa silloin.
Haluan palvelua jos tiedän mitä olen etsimässä. Myyjät löytävät supernopeasti oikeanlaiset farkut oikeanlaisilla lahkeilla esimerkiksi.
Mikäli olen vain katselemassa niin yleensä uskovat kun sanon.
En halua paitsi kassalla kun maksan mahdollista ostostani.
On kyllä ihmeellisen yksimielistä porukkaa! Jos suomalaiset naiset kerran nauttivat tehdä ostoksiaan rauhassa, miksi ihmeessä myyjiä koulutetaan entistä aktiivisemmiksi?
En halua, ärsyttääkin jos joku kysyy. Kysyn itse jos tarvitsen.
Vastaan, että kiitos, katselen vain ja hymyilen, yleensä myyjät jättää silloin rauhaan.
Kysyn, jos tulee tarvetta.
Noissa tyrkkytyrkky liikkeissä en käy ollenkaan.