Miten myyjänä menettelisit tässä?
Sovitaan ostajan kanssa, että tulee tiistaina klo 18 hakemaan tuotteen. Ostajaa ei näy eikä kuulu. Torstaina ostaja soittaa, höpöttää pitkään kuinka tarpeellinen tuote on hänelle ja sanoo illalla laittavansa viestiä, milloin sopisi noutaa. Viestiä ei kuulu. Lauantaina ostaja soittaa taas ja kun en vastaa, laittaa viestiä, että haluaisi tänään tulla hakemaan tuotteen. Onko reilua, jos sanon etten nyt jaksa enää päivystää kotona häntä varten ja myyn tuotteen jollekin muulle?
Kommentit (5)
On reilua, sano vaikka että myyt sille joka tulee ensimmäisenä hakemaan.
Ja mistäs sitä tietää, vaikka tekisi tänäänkin oharit lupauksista huolimatta.
Mä sanoisin että kiitos ja anteeks tuote myyty jo.
Ilmoita että tämä on viimeinen mahdollisuus tulla noutamaan, tuote menee sen jälkeen uudelleen myyntiin. Ja seuraavalla kerralla muistat sanoa kun sovit uuden asiakkaan kanssa että tämä tulee noutamaan x-päivänä y-aikaan että jos ei ole ko. päivänä sovittuun aikaan paikalla tuote lähtee välittömästi uudelleen myyntiin.
Uudelleen myyntiin ilman muuta. Ohariollit saavat mut niin ärsyyntymään, luulevat että toisella on aikaa päivystää päiväkaupalla koska he suvaitsisivat noutaa ostoksensa.