Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskasta ajatella, että ei saa ikinä olla 'söpö'

Vierailija
08.11.2025 |

Suutelin viimeksi 11 vuotta sitten yökerhossa. Sen jälkeen oli parit raivotreffit, missä treffikumppani osoitti tunteita ainoastaan osoittaakseen vihaisuutta tai halveksuntaa, vaikka onneksi lyhytaikaisesti. 

Katselin äsken YouTube-videota, imitoin puhujan ääntä ja naurahdin. Parin sekunnin ajan mietin, että olisikohan tuo jonkun mielestä söpöä ja ihanaa. Ikään kuin kuvittelin toisen osapuolen siihen viereen katsomaan ja seuraamaan minua innolla ja näkemään kauneuden minussa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
2/10 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihan liian kauan ollu yksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kansalaisopiston kursseilla noin 10 vuotta. Joskus vuoden 2017 kohdalla rupesi tuntumaan, että ei ole mitään todistettavaa enää, ja haluaisin niitä ihmissuhteita ja rakkautta enkä enää keksiä uusia harrastuksia. Mitään muutakaan ei vain oikein ollut. Laskin vaan minuutteja, että pääsisipä jo kotiin täältä harrastuksesta. 

Lähellä noita aikoja kokeilin myös kamppailu-urheilua, mikä noin periaatteessa kiinnosti, mutta toisaalta noissa lajeissa on aina muutama raskas ihminen ja joutuu kokemaan epäkunnioittavaa kohtelua. Loukkaantumisen takia lopetin nopeasti ja tanssin kuusi vuotta. Kaikki lähtivät aina rakettina treeneistä eikä kukaan tarttunut keskustelualoituksiin saati tehnyt niitä. 

Nyt nelikymppisenä aloitin taas kamppailu-urheilun eikä siellä tietysti mikään ole muuttunut, kun ihmiset ovat yhä ihmisiä. Joutuu kestämään jonkin verran puhtaita rajanylityksiä, mihin ohjaaja ei kerkeä puuttua ja pitää vältellä tiettyjä ihmisiä, jotka ottavat touhun liian vakavasti. Miehet ja naiset omissa porukoissaan ja pukuhuoneissaan eikä samoja ihmisiä näe koskaan salin ulkopuolella. Tanssissa oli omanlaisia brutaaleja kokemuksiaan, mutta sukupuolet sekoitettuna; kerran partneri suuttui niin, että läpsäisi käteni irti itsestään. Muistan vastanneeni rauhallisella äänellä jotain joskus 2020-luvun vaihteessa. Tänään treeneissä taas heppu täräytteli kasvoihin, vaikka minulla oli silmälasit päässä eikä kasvoihin saanut lyödä. 

-Ap-

Vierailija
4/10 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kuulostat hieman epävakaalta. Onko mieli kunnossa,ap?

En ole hirveän onnellinen. Olisiko se riittävä diagnoosi tässä vaiheessa? 

Psykiatria voidaan jättää ammattilaisille harvinaisiin erityistilanteisiin. Yritetään keskittyä minun tarinaani eikä lukea rivien välistä. 

-ap-

Vierailija
5/10 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista. 

Vierailija
6/10 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot ihan liian kauan ollu yksin

No kyllä ja se on myös elämäni hienoin saavutus, että olen jaksanut ja saavuttanut tämän kokemusasiantuntijuuden. Huipulla tuulee ja ihmisiä karsiutuu oman käden kautta ja yksinäisyyden aiheuttamiin sairauksiin. 

Vierailija
7/10 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitse olla. Itse olen romuluinen ja isoleukainen nainen ja olisin lähinnä koominen Putous-hahmo jos yrittäisin olla söpö tai naisellinen. Silti on miehiä saanut silloin tällöin, kerran jopa 6 vuodeksi.

Vierailija
8/10 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kumppaneita ei yleensä haeta kotiin sieltä harrastuksista, vaan bongataan ja saatetaan tutustua pinnallisesti. Ne on kuitenkin sellaisia ihmisiä, minkä juttusille voi mennä sen salin ulkopuolella. Yöelämässä ja tapahtumissa. Siinä on se pointti (minun mielestä). 

Vierailija
9/10 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uusi sana minulle tuo "raivotreffit".

Tultiinko sinne siis valmiiksi jo raivoissaan, vaan kiihdytettiinkö itsensä ja toisensa siihen?

Vierailija
10/10 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uusi sana minulle tuo "raivotreffit".

Tultiinko sinne siis valmiiksi jo raivoissaan, vaan kiihdytettiinkö itsensä ja toisensa siihen?

Paikalle tulivat varmaan kädenlämpöisin tuntein. Ainut osoitettu vahvempi tunne oli negatiiviinen. 

Esimerkiksi toisessa tapauksessa oli puhetta eräästä melko vaativasta harrastuksesta. Sanoin jotenkin lempeästi, että siellä voidaan vaatia sitä ja tätä, ja tämä treffikumppani tiuskaisi vihaisesti haluavansakin haastetta.