Käyttävätkö isot eurooppalaiset lentoyhtiöt halpatyövoimaa kuten Finnair?
Siis esim. BA, Lufthansa, Air France? Jos eivät, niin miten ne sitten pärjäävät?
Kommentit (15)
Ainakin ba käyttää. Viimeksi lentäessä miehistö oli selkeästi jostain muualta, vaikka ihan hyvää englantia puhuivat, mutta murtaen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:31"]
Ainakin ba käyttää. Viimeksi lentäessä miehistö oli selkeästi jostain muualta, vaikka ihan hyvää englantia puhuivat, mutta murtaen.
[/quote]
Toisaalta onhan Englannissa paljon mamuja, että voivat ne olla kotimaisiakin...
Eivät käytä halpatyövoimaa vaan tietyillä reiteillä oleville "paikallisille" maksetaan samaa palkkaa kuin kotimaisille. Kohta älähtävät kilpailijatkin Finnairille, odotetaan vaan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi.
[/quote]
Kaikissa näissä yhtiöissä on selvästi korkeampi palkkataso kuin Finnairilla. Finnairilla palkkakustannukset olivat vastikään tehdyssä vertailussa samaa luokkaa kuin Turkish Airlinesilla. Melkeinpä vain Ryanairin ja Easyjetin palkkakustannukset olivat sitä alempana.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi.
[/quote]
Jahas..vilkaisepa sinä tietäjä vähän dataa..
http://centreforaviation.com/analysis/european-airline-labour-productivity-capa-rankings-104204
Nää ba n tyypit puhui keskenään jotain muuta kieltä. Olivat siis kaikki jostain samasta maasta. Veikkaisin, että olivat romanialaisia. Siis turistiluokan matkustamo henkilökunta. Bisnesluokan emo ( ainakin yksi) puhui etelä- englannin murteella. Exxeksistä varmaan...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:44"]Nää ba n tyypit puhui keskenään jotain muuta kieltä. Olivat siis kaikki jostain samasta maasta. Veikkaisin, että olivat romanialaisia. Siis turistiluokan matkustamo henkilökunta. Bisnesluokan emo ( ainakin yksi) puhui etelä- englannin murteella. Exxeksistä varmaan...
[/quote]
Exxex?
Se on Essex.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi. [/quote] Kaikissa näissä yhtiöissä on selvästi korkeampi palkkataso kuin Finnairilla. Finnairilla palkkakustannukset olivat vastikään tehdyssä vertailussa samaa luokkaa kuin Turkish Airlinesilla. Melkeinpä vain Ryanairin ja Easyjetin palkkakustannukset olivat sitä alempana.
[/quote]
Finnairhan on tuolla ihan keskellä, eli kyllä aika monen lentoyhtiön kustannukset ovat olleet myös alempana. Esimerkiksi Norwegian Air.
Mulla on lukihäiriö ja olen yliväsynyt. Luin tänään töissä ruokalistalta " tomaattimurskaa" 6,70 e se oli tomaattiturskaa
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi. [/quote] Kaikissa näissä yhtiöissä on selvästi korkeampi palkkataso kuin Finnairilla. Finnairilla palkkakustannukset olivat vastikään tehdyssä vertailussa samaa luokkaa kuin Turkish Airlinesilla. Melkeinpä vain Ryanairin ja Easyjetin palkkakustannukset olivat sitä alempana.
[/quote] Palkkataso korkeampi, mutta ei ansiotaso ;) Finskillä taitaa tulla palkan päälle aika paljon BS lisiä (bull??it) Pitää olla tarkkana, kun ammattiliiton tyypit puhuu.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi. [/quote] Jahas..vilkaisepa sinä tietäjä vähän dataa.. http://centreforaviation.com/analysis/european-airline-labour-productivity-capa-rankings-104204
[/quote]
Siis tuossahan vertaillaan suhteellisia osuuksia, ei absoluuttisia palkkoja. Tuota tehdessä Finnairilla oli varmaan vielä oma huolto, joka vie kanssa rahaa. Ja koska valtionyhtiömentaliteettia löytyy, rahaa palaa todennäköisesti "hallintokustannuksiin" joita muilla yhtiöillä ei ole. Näin on tapahtunut ainakin VR:llä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi. [/quote] Kaikissa näissä yhtiöissä on selvästi korkeampi palkkataso kuin Finnairilla. Finnairilla palkkakustannukset olivat vastikään tehdyssä vertailussa samaa luokkaa kuin Turkish Airlinesilla. Melkeinpä vain Ryanairin ja Easyjetin palkkakustannukset olivat sitä alempana.
[/quote] Palkkataso korkeampi, mutta ei ansiotaso ;) Finskillä taitaa tulla palkan päälle aika paljon BS lisiä (bull??it) Pitää olla tarkkana, kun ammattiliiton tyypit puhuu.
[/quote]
Ootko tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:29"]Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi. [/quote] Kaikissa näissä yhtiöissä on selvästi korkeampi palkkataso kuin Finnairilla. Finnairilla palkkakustannukset olivat vastikään tehdyssä vertailussa samaa luokkaa kuin Turkish Airlinesilla. Melkeinpä vain Ryanairin ja Easyjetin palkkakustannukset olivat sitä alempana.
[/quote]
Finnairhan on tuolla ihan keskellä, eli kyllä aika monen lentoyhtiön kustannukset ovat olleet myös alempana. Esimerkiksi Norwegian Air.
[/quote]
Niin. Sunkin työpaikallasi sitten hyvin pärjäät palkkavertailussa esim intialaisiin tai kinkkeihin? Sinä reipas kansantalouden hyväntekijä. Sinun uhrautumisellasi saadaan Suomi nousuun eli palkat maailman halvimmalle tasolle samaan aikaan kun elinkustannukset ovat korkeimmalla! Kokoomussuomi on ylpeä sinusta!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:31"]Ainakin ba käyttää. Viimeksi lentäessä miehistö oli selkeästi jostain muualta, vaikka ihan hyvää englantia puhuivat, mutta murtaen.
[/quote]
Ja ihan kysyit paljonko se murtaen puhunut tyyppi saa palkkaa verrattuna niihin kotka on exxexistä? Näyttikö palkkakuittinsakin todisteeksi?
Käyttävät osittain. Ja siellä on alusta alkaen ollut sekä matkustamohenkilökunnalla että lentäjillä järkevä, huomattavasti matalampi palkkataso joka on mahdollistanut terveen hintakilpailun. Suomessa ay-liike ja aiempi kilpailun puute (ennen kuin lentoja sai netistä ja pääsi vertailemaan hinnat jne) nostivat Finnairin palkat noin suhteettoman korkeiksi.