Miehelle kutsu kertausharjoituksiin
Mieheni sai kutsun armeijan kertausharjoituksiin. On hän joskus ennenkin niissä ollut, mutta siitä on monia vuosia. Oli pitkä aika, että niitä ei säästösyistä paljon pidetty. Itsekin hän taitaa olla vähän levoton. Minua ahdistaa ihan hel**tisti.
Kommentit (18)
Mikä siinä muka ahdistaa? Oletko läheisriippuvainen?
Kyllä se ryssä tulloo ihan justiinsa! Ja miehes on menossa rintamalle!
Heh, mun mies oli ihan innoissaan kun tuli kutsu kertauksiin ja pääsi taas ampumaan.
Siis mikä tuossa nyt on ahdistavaa?
Voi vittu nyt.... toiset käy vuosittain, toiset 5 ja toiset 10 vuoden välein. SE KUN VAAN ON TAPANA!!
Mies luultavasti ihan muista syistä vaitonainen kuin mistään pohjattomasta kertausharjoituksia kohtaan osoitetusta kauhusta...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:40"]
Kyllä se ryssä tulloo ihan justiinsa! Ja miehes on menossa rintamalle!
[/quote]
Ap:n mies laitetaan miinaharavaksi etulinjalle, ei se mihinkään kertauksiin mene.
Voi helvetti, niinkun on jo sanottu että kertausharjotuksia järjestetään jatkuvasti. Kaikki armeijan käyneet on reservissä ja niitä kutsutaan sillon tällön kertaamaan, osa useemmin, osa harvemmin.
Öö, kyllä meilläkin mies joutui kertausharjoituksiin päälle nelikymppisenä. Ensin sai lykättyä vedotessaan työkiireisiin (työnantajalta myös joku lappu lähetettiin), mutta sitten toisen kutsun tullessa joutui menemään. Turha siitä nyt on stressata, meillä mies tuli ylpeänä kotiin jonkun ampumissaavutusmitalin kanssa :D
Hienoa! Harvat pääsee tänä vuonna kertaamaan. Voit olla ylpeä miehestäsi, hänellä varmasti melko tärkeä tehtävä kun koulutetaan tänä vuonna. Ensi vuonna päässe muutama muukin...
LIIKEKANNALLEPANO JA VARSINKIN SE PANO!!!!!!
Suomessa ei riitä rahat tuollaisiin. Mahtaako olla provo.
Mies on myöskin odotellut kutsua kertauksiin. Ikää on 36v. eikä ole moisia vielä kertaakaan ollut. Naureskeli vain, että kukas nyt konematruusia kaipailisi :D
voi jumalauta -_- ääliöt sotapaniikkipellet
Mun mies käy niissä joka vuosi, enkä kertaakaan ole älynnyt ahdistua asiasta :O
Mun miehelle on onneksi tullut vain vapaaehtoisia. :D Pyörittää tosin toiminimeä, ei ehtisi niihin töiltään muutenkaan.
Normaalia toimintaa nuo kertausharjoitukset ja kutsut niihin. Miten äijät muuten saisivat reservissä ylennyksiä sotilasarvoihinsa. Paitsi politiikot.
No on se varmaan normaalia niille, jotka ovat ylemmissä asemissa tai muuten kriittisissä tehtävissä tai sitten hankkiutuvat harjoittelemaan vapaaehtoisesti. Tässä ei ole siitä kysymys. Mun mies oli ollut eka kerran kuulemma kaksi vuotta inttinsä jälkeen ja sitten toisen kerran taas parin vuoden päästä siitä, silloin jo seurusteltiin. Nyt on ollut melkein 10 vuotta väliä. Eikä hän siis ole mikään upseeri tai sellainen.
Mies itse on hyvin vaitonainen asiasta. Ja ennen kuin joku väittää, että hän on keksinyt koko jutun, mennäkseen tekemään jotain mikä ei päivänvaloa kestäisi, niin ei todellakaan ole. Näytti sen käskypaperin minullekin.
ap