Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kirkkoon kuuluminen on out

Vierailija
04.08.2014 |

kuka enää viitsii kuulua kirkkoon tänä päivänä. Ruotsalaiset ovat jo tajunneet jättää kirkon mutta suomalaiset vielä kuvittelevat etti kirkkoon kuuluminen on jotenkin coolia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kirkossa vastalauseena eroakirkosta-väen vastenmieliselle vihapropagandalle.

Vierailija
2/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kansainvällisesti vertailllen todella kummallista, että aatteelliseen yhteisöön kuuluminen on normaalitilanne, ja yhteisöstä eroaminen on dramaattinen päätös. Ajatelkaa, jos kaikkien pitäisi olla puolueen jäseniä, ja sitten joistakin puuhuttaisiin että ne on niitä puolueestaeronneita.

Mielestäni kirkon pitäisi koota yhteen ne, jotka kirkon sanoman omakseen kokevat. Täysin maallisten ihmisten tavan vuoksi -jäsenyydessä on jotakin outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:49"]

Mielestäni kirkon pitäisi koota yhteen ne, jotka kirkon sanoman omakseen kokevat. Täysin maallisten ihmisten tavan vuoksi -jäsenyydessä on jotakin outoa.

[/quote]

Minusta se on juuri Jeesuksen opetusten mukaista. Hänhän arvosti nimenomaan tavallista kansaa, maan hiljaisia, ja heidän päivittäistä arkielämäänsä. Uskonnollisia raamatunpaukuttajia hän taas kritisoi ehtimiseen.

Vierailija
4/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:49"]

Mielestäni kirkon pitäisi koota yhteen ne, jotka kirkon sanoman omakseen kokevat. Täysin maallisten ihmisten tavan vuoksi -jäsenyydessä on jotakin outoa.

[/quote]

Minusta se on juuri Jeesuksen opetusten mukaista. Hänhän arvosti nimenomaan tavallista kansaa, maan hiljaisia, ja heidän päivittäistä arkielämäänsä. Uskonnollisia raamatunpaukuttajia hän taas kritisoi ehtimiseen.

[/quote]

Olen varmaan sivistymätön, mutta oliko Jeesuksen eläessä olemassa raamatunpaukuttajia?

Vierailija
5/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:55"]

Olen varmaan sivistymätön, mutta oliko Jeesuksen eläessä olemassa raamatunpaukuttajia?

[/quote]

Noh, tooranpaukuttajia. Tiedät kyllä mistä on kyse. Niitä, joille uskonnollinen laki menee terveen järjen yli.

Vierailija
6/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:49"]

Mielestäni kirkon pitäisi koota yhteen ne, jotka kirkon sanoman omakseen kokevat. Täysin maallisten ihmisten tavan vuoksi -jäsenyydessä on jotakin outoa.

[/quote]

Minusta se on juuri Jeesuksen opetusten mukaista. Hänhän arvosti nimenomaan tavallista kansaa, maan hiljaisia, ja heidän päivittäistä arkielämäänsä. Uskonnollisia raamatunpaukuttajia hän taas kritisoi ehtimiseen.

[/quote]

Tavallinen kansa ja maan hiljaiset voivat aivan mainiosti uskoa evankeliumin ja kuulua sitä julistavaan yhteisöön. Mutta jos ei usko Raamatun sanomaan eikä edes halua elää kristittyjen normien mukaisesti, kirkon jäsenyys on vaikeasti perusteltavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuulumisesta (tai kuulumattomuudesta) vaahtoaminen on mielestäni out. Maailmassa on aika paljon muutakin kivaa ja mielenkiintoista kuin se, että miettii kuuluuko joku tyyppi kirkkoon vai ei..

Vierailija
8/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:03"]

Tavallinen kansa ja maan hiljaiset voivat aivan mainiosti uskoa evankeliumin ja kuulua sitä julistavaan yhteisöön. Mutta jos ei usko Raamatun sanomaan eikä edes halua elää kristittyjen normien mukaisesti, kirkon jäsenyys on vaikeasti perusteltavissa.

[/quote]

Eivätkös ne, jotka "uskovat Raamatun sanomaan" = nostavat ihmisten kirjoittaman kirjan Jumalan sanaksi ja näin rikkovat ensimmäistä käskyä, ole sankoin joukoin eroamassa kirkosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:40"]

kuka enää viitsii kuulua kirkkoon tänä päivänä. Ruotsalaiset ovat jo tajunneet jättää kirkon mutta suomalaiset vielä kuvittelevat etti kirkkoon kuuluminen on jotenkin coolia.

[/quote]

Tässäkin asiassa sanonta muoti on tyylitajuttomille pitänee paikkansa.

Toiset seuraavaat vain ja ainoastaan muotivirtauksia ja hyppäävät varmaan kaivoonkin, jos se josku muotiin tulee. Toiset elävät omien ajatuksiensa pohjalta ja kuuluvuat niihin yhteisöihin, jotka kokevat omikseen muotivirtauksista riippumatta.

Vierailija
10/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:40"]

kuka enää viitsii kuulua kirkkoon tänä päivänä. Ruotsalaiset ovat jo tajunneet jättää kirkon mutta suomalaiset vielä kuvittelevat etti kirkkoon kuuluminen on jotenkin coolia.

[/quote]

Tässäkin asiassa sanonta muoti on tyylitajuttomille pitänee paikkansa.

Toiset seuraavaat vain ja ainoastaan muotivirtauksia ja hyppäävät varmaan kaivoonkin, jos se josku muotiin tulee. Toiset elävät omien ajatuksiensa pohjalta ja kuuluvuat niihin yhteisöihin, jotka kokevat omikseen muotivirtauksista riippumatta.

[/quote]

Kyllä nyt muuttuu oma perinteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:43"]

Pysyn kirkossa vastalauseena eroakirkosta-väen vastenmieliselle vihapropagandalle.

[/quote]Kirkon vastenmielinen propaganda on siis ihan jees? Olet omiesi joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi