Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Saab ollut hieno automerkki

Vierailija
26.01.2014 |

Eikö se ollut poliisin tai armeijan auto? Nyt kuulin että se olisi ollut premium-merkki 80-luvulla?!!

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:08"]

Samaa kastia Volvon kanssa. Nuo ruotsalaiset ovat sellaisia semisti premiumeja molemmat. Siis siinä Mersu/Audi/BMW-osaston ja Ford/VW/Toyota-osastojen välissä. En oikein keksi mikä ei-ruotsalainen istuisi samaan kategoriaan.

[/quote]

 

Audista tosin tuli hieno vasta 90-luvun puolivälissä A6:n ja A8:n myötä?

Vierailija
2/141 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vilpittömästi sanoa että saab 9-5 vm -03 on ollut paras omistamani auto koskaan ja on ollut mersua, audia volkkaria, pösöä, citikkaa ja jne... Valitettavasti nyky massatuotanto autot eivät pääse lähellekkän sitä ja syy on siinä että ne tehdään kestämään maksimissaan n. 10-15 vuotta. t. n. 62 vuoden/3.500.000 km perstuntuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ulkomailla (esim. Amerikassa, Japanissa) ollut paljon arvostetumpi ja myöskin kalliimpi kuin Suomessa ja Ruotsissa. Täällä on myyty eniten niitä halvimpia malleja.

Vierailija
4/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:08"]

Samaa kastia Volvon kanssa. Nuo ruotsalaiset ovat sellaisia semisti premiumeja molemmat. Siis siinä Mersu/Audi/BMW-osaston ja Ford/VW/Toyota-osastojen välissä. En oikein keksi mikä ei-ruotsalainen istuisi samaan kategoriaan.

[/quote]

 

Audista tosin tuli hieno vasta 90-luvun puolivälissä A6:n ja A8:n myötä?

[/quote]60-luvulla sekä Audi, Saab että BMW olivat lähinnä pikkuautovalmistajia. Nousu premiumiin tapahtui pikkuhiljaa. 

Mutta Mersu on aina ollut Mersu.

Vierailija
5/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä alkaa tulla yhä hienompi, kun se käy harvinaisemmaksi ja keräilyarvo kasvaa.

Vierailija
6/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan Ssabilla on aina ollut vähän huono maine... johtuisko iänikuisesta naapurikateudesta. Esimerkiksi Briteissähän oli todellakin premium-merkin maineessa.

 

Saabilla oli paljon mullistavia keksintöjä joista harvat tosin löivät itsensä läpi samoin kuin esim. Volvon vastaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ne 9000/93/95-sarjan yläpään mallit oli ihan tehokkaita, mutta silti niin ruotsalaisia. Jos ei halua autoa missä on nappuloita kuin lentokoneessa ja haluaa silti tehokkaan auton niin sama on ostaa tehokas Ford, Opel tai VAG. Ei siinä mitään sellaista premiumia ole kuin bemarissa tai mersussa. Vertaantuu suunnilleen juuri Volvoon.

Vierailija
8/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin oli ja toivottavasti tulee vielä olemaan uudestaan. Tekivät paljon enemmän turvallisuuteen vaikuttavia juttuja kuin Volvo ja huomattavasti aikaisemmin. Ja laatukin voittaa Volvon ihan 6-0.


Paras auto mitä ikinä on tehty on Saab.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:19"]

 

Mutta Mersu on aina ollut Mersu.

[/quote]

Mersun maine vaan sai aika kolahduksen W210 (väyrynen) myötä joka pelleiltään niin mätänevä kun voi olla..

Vierailija
10/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:19"]

 

Mutta Mersu on aina ollut Mersu.

[/quote]

Mersun maine vaan sai aika kolahduksen W210 (väyrynen) myötä joka pelleiltään niin mätänevä kun voi olla..

[/quote]No se oli vain yksi malli, poikkeus joka vahvisti säännön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiholla muistelen perheemme Saab ysisatasta. Siinä oli hieno ja kestävä auto, palveli uskollisesti lähes 20 vuotta. 

Vierailija
12/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla "ysitonninen" Saappi oli hienoin. Volvo on pappa-auto, samoin Mersu, Bemarilla ja Audilla ei ollut mitään, japsit oli muovileluja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:11"]

Se on ulkomailla (esim. Amerikassa, Japanissa) ollut paljon arvostetumpi ja myöskin kalliimpi kuin Suomessa ja Ruotsissa. Täällä on myyty eniten niitä halvimpia malleja.

[/quote]

 

On kyllä USA:ssa niin harvinainen auto, etten muista nähneeni kuin muutaman 20v aikana.

 

Vierailija
14/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:19"]

 

Mutta Mersu on aina ollut Mersu.

[/quote]

Mersun maine vaan sai aika kolahduksen W210 (väyrynen) myötä joka pelleiltään niin mätänevä kun voi olla..

[/quote]No se oli vain yksi malli, poikkeus joka vahvisti säännön.

[/quote]

C-koreissa on helposti mätäneviä, VITO pakut on täysmätiä...eli ei se nyt ollut vaan yksi malli. Mersun laatu on tullut alas kun lehmän häntä näissä kansanmalleissa. Kalliit (S, SL,CL, jne.) mersut on edelleen laadukkaita, mutta niitä ei ole varaa kenelläkään ostaa, ainakaan suomessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se saab hieno merkki, kun itse sellaisella ajelen. Ei kuule bimmerit viehätä tätä miestä.

Vierailija
16/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:11"]

Se on ulkomailla (esim. Amerikassa, Japanissa) ollut paljon arvostetumpi ja myöskin kalliimpi kuin Suomessa ja Ruotsissa. Täällä on myyty eniten niitä halvimpia malleja.

[/quote]

 

On kyllä USA:ssa niin harvinainen auto, etten muista nähneeni kuin muutaman 20v aikana.

 

[/quote]Harvinainen mutta arvostettu. Amerikkalaisissa elokuvissa niitä vilahtelee aika ajoin. Niin ja Seinfeld ajoi avomallilla, joka oli Suomessa suunniteltu ja tehty.

Vierailija
17/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:11"]

Se on ulkomailla (esim. Amerikassa, Japanissa) ollut paljon arvostetumpi ja myöskin kalliimpi kuin Suomessa ja Ruotsissa. Täällä on myyty eniten niitä halvimpia malleja.

[/quote]

 

On kyllä USA:ssa niin harvinainen auto, etten muista nähneeni kuin muutaman 20v aikana.

 

[/quote]

 

Kaveri oli 90-luvun alussa USAssa vaihto-oppilaana. Oli kertonut siellä että hänen vanhemmillaan on autona Saab. Jenkit pitivät häntä tämän perusteella rikkaan eliittiperheen lapsena vaikka tämä oli ihan tavis.

 

Vierailija
18/141 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:06"]

C-koreissa on helposti mätäneviä, VITO pakut on täysmätiä...eli ei se nyt ollut vaan yksi malli. Mersun laatu on tullut alas kun lehmän häntä näissä kansanmalleissa. Kalliit (S, SL,CL, jne.) mersut on edelleen laadukkaita, mutta niitä ei ole varaa kenelläkään ostaa, ainakaan suomessa..

[/quote]Ihan samoja autoja ne kaikki on. Samoja halpiskatkaisijoita ja releitä niissä kaikissa on

Vierailija
19/141 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAAB on parasta mitä neljän renkaan päälle on ikinä tehty.

Tai minkä siipien varassa on Suomea puolustettu. Toivottavasti tullaan tulevaisuudessa myös puolustamaan.

In The Spirit Finnish Air Force Fighter Squadron 11 SAAB J35 Drakens -tally ho!

Vierailija
20/141 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se joskus 70-80-luvuilla ihan ok merkki, ei mikään mersu mutta hyvä. Vähän kuin Volvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi