Oman toiminnan ohjauksen tukeminen
Osaisiko kukaan vinkata kirjallisuutta, jossa käsiteltäisiin kouluikäisen lapsen oman toiminnan ohjauksen hankaluutta ja sen tukemista? Kyseessä lapsi, joka kyllä osaa ja tietää asiat, mutta vaikeutta toiminnan aloittamisessa ja sen loppuunviemisessä "normaalissa" ajassa.
Kommentit (2)
Kiitos, voisin vilkaista noita, että osuuko sieltä sopivia kuvauksia ja vinkkejä.
Rutiinit on käytössä, kuvia ei, koska lapsi kyllä tietää mitä pitää tehdä seuraavaksi ja mihin aikaan pitäisi siirtyä tekemisestä toiseen. Hitaus ja juuttuminen on tulleet esiin oikeastaan vasta koulussa. Oppimisvaikeuksia ei muuten kyllä ole. Lapsi on nyt kakkosluokalla ja esim. äidinkielessä ja matikassa ei vielä ole tullut vastaan sisältöjä, joita lapsi ei olisi osannut jo ennen koulua.
ap
Tahatonta tohellusta tai oppimisvaikeudet- Kuntoutus ja opetus yksilöllisen kehityksen tukena tai Konstit vähissä?
Noin yleisesti: kuvat ja rutiinit teillä jo käytössä?