Syysloma meidän koulussa on 2 päiväinen eli
torstai ja perjantai. Näin virallisesti ja tapahtumakalenteriin merkitty. Kuitenkin tapahtumakalenteriin on merkitty vielä lisäksi tiistai "taksvärkkipäiväksi" ja keskiviikko "vapaapäiväksi". ---- ihankuin tässä nyt yritettäis kiertää jotain sääntöpykälää tms. (syysloma on aina ollut meilläpäin vain tuo 2 päivää)
Kommentit (11)
Ei siinä mitään sääntöpykälää kierretä. Koulu voi laittaa noita vapaapäiviä
Minusta ainakin on kiva, että kodin- ja koulun yhetistyöpäivä(t) ovat viikonloppuna, koska silloin suurin osa vanhemmista on vapaalla eli on mahdollisuus osallistua lapsen koulupäivään. Vuorotyötä tekevät ovat vähemmistö ja heillekin voio sattua olemaan vapaa koulupäivänä.
Ärsyttävää on sitten tietysti se, että lapsi on vapaalla enemmän arkena, kun vanhemmat taas ovat töissä. Tosin ongelma ei arkivapaa ole kuin eka- ja tokaluokalla olevien työvanhemmille.
Oletko Ap muutenkin epäluuloinen luonteeltasi?
Kouluthan opettaa nykyään pelkkään lusmuiluun. Kaikki lukukaudet alkaa "vapailla" ja loppuu näihin. Joka pyhän alla on näitä "vapaita". Perjantait päättyy 12.sta, tai jopa ruokailun jälkeen. Maanantaina otetaan rauhassa ja päästään kanssa viimestään 12.sta. Odottakaa kun nämä vetelykset pääsee työikään.
Jollain on pipo vähän kireällä vaikka talvi ei ole vielä alkanut.
Onko se keskiviikon vapaapäivä tarkoitus tehdä myöhemmin esim. joku lauantai liikuntapäivänä? Taksvärkkipäivähän on ihan normaali, silloin mennään töihin (tai "ostetaan" itse itselle vapaapäivä).
Ja vielä. Oletan että tuollaisella kikkailulla halutaan saada pitempi yhtenäinen loma että mahdollisimman moni lähtisi matkoille silloin eikä jokainen eri aikaan. Helpottaahan se opettajankin työtä.
4
Mikä tuo vapaapäivä on? Joku semmonen joka tehdään jonakin lauantaina tai iltakouluna? Peruskoulussa on sama tietty määrä koulupäiviä jotka täytyy tehdä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:59"]
Mikä tuo vapaapäivä on? Joku semmonen joka tehdään jonakin lauantaina tai iltakouluna? Peruskoulussa on sama tietty määrä koulupäiviä jotka täytyy tehdä.
[/quote]
Joo marraskuulle oli merkitty yksi lauantai "kodin ja koulun yhteistyöpäiväksi".
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:45"]
Kouluthan opettaa nykyään pelkkään lusmuiluun. Kaikki lukukaudet alkaa "vapailla" ja loppuu näihin. Joka pyhän alla on näitä "vapaita". Perjantait päättyy 12.sta, tai jopa ruokailun jälkeen. Maanantaina otetaan rauhassa ja päästään kanssa viimestään 12.sta. Odottakaa kun nämä vetelykset pääsee työikään.
[/quote]
Mitä tarkoittaa tuo että koulu päättyy kahdestatoista?
varmaan tarkoittaa kahdeltatoista, olen varma, että jopa sinä sen tajusit...
Meillä menee koko perhe kouluun parin viikon päästä lauantaina ja sillä teemme sisään syyslomaviikon keskiviikon. Meillä lomaa siis ke, to ja pe. Paha vaan, että opettajamiehen koulussa lomaa on vain to ja pe, joten ei me mihinkään silloin tiistai-iltana vielä päästä lähtemään. Ärsyttävää.