Missä vika, kun nettiyhteyteni katkeilee?
Parin viikon ajan jatkunut. Välillä katkeaa, sammutan ja laitan uudestaan modeemin muttútaman kerran päälle ja sitten taas jossain vaiheessa toimii. Välillä on päiviä, että yhteys ei katkea ja välillä katkeilee jatkuvasti. Mistä tämä voisi johtua?
Onko vika modeemissani vai linjoissa?
Kommentit (3)
Morjesta AP :)
Kuten tuossa edellä sanottiin, on hyvä testata yhteyttä toisella modeemilla. Tätä operaattorit pyytävät vianselvityksen yhteydessä kuitenkin.
Oliko niin että käytät nettiä langattomasti, eli WLANin kautta? Miten käy jos yhdistät modeemin suoraan koneelle johdolla? Itselleni kerran kävi niin, että modeemin WLAN-ominaisuus alkoi piiputtamaan ja yhteys toimi moitteettomasti vain langallisena. Oireilu oli siis samanlaista kuin sinullakin. Kannattaa myös tarkistaa on modeemilla vielä takuuta jäljellä, normaalisti niillä on vuoden takuu.
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Minä en sammuttele modeemia vaan tyhjennän välimuistin ja laitan verkkokortin päältä pois ja takaisin päälle. Auttaa aina.
Pitäisi kokeilla toisella modeemilla, että katkeileeko sillä. Palveluntarjoajalle kun soitat, käskevät kuitenkin tehdä niin.