Varoitus: jos netistä tilattua tavaraa ei ala kuulua...
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
Kommentit (21)
Kiitos tiedosta. Hyvä, että tällaiset asiat jaetaan, kun onhan tuo vielä aika uutta, että ihmiset ostavat netin kautta vaikka mitä.
Mihin se oikaisupyyntö tehdään sitten? Kyselee tyhmä
Oho! Hei, kiitti, mulla on kans yksi tilaus viipynyt jo kohta kolme kuukautta, täytyypä panna myyjälle heti postia.
4, ei sinun kysymyksesi ollut ollenkaan tyhmä, minäkin jouduin soittamaan luottokuntaan ja kysymään neuvoja.
Luottokunnan sivuilla on kaavake, joka pitää täyttää ja allekirjoittaa ja panna liitteineen (tulosta sähköpostit, joista käy ilmi, että olet yrittänyt ratkaista asiaa suoraan yrityksenkin kanssa, etkä ole heti vain kääntynyt suoraan Luottokunnan puoleen). Löytyy täältä, sivun puolivälissä on vihreällä kohta Oikaispyyntölomake (pdf):
http://www.luottokunta.fi/Asiakaspalvelu/
t. ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:03"]
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
[/quote]
Sen lisäksi ettei myyjä lähetä tavaraa, niin rahat voi saada luottokorttiyhtiön kautta takaisin myös mikäli tavara ei ole sitä mitä piti olla.
Mitä ihmeen tavaraa olette valmiita odottamaan yli kuukauden muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:03"]
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
[/quote]
Sen lisäksi ettei myyjä lähetä tavaraa, niin rahat voi saada luottokorttiyhtiön kautta takaisin myös mikäli tavara ei ole sitä mitä piti olla.
[/quote]
7, tuosta en tiedä. Ainakaan tässä kaavakkeessa ei ole valmiina tuollaista vaihtoehtoa, mutta en mene kinaamaan, koska en tiedä.
ap
8, ulkomailta tilatessa kuukausi ei ole tavaton tilausaika. Mekin olemme tilanneet ko. firmasta ennenkin, joskus on viipýnyt valmistajan toimitusvaikeuksien takia, mutta nyt ei alkanut millään kuulua...
ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:03"]
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
[/quote]
Sen lisäksi ettei myyjä lähetä tavaraa, niin rahat voi saada luottokorttiyhtiön kautta takaisin myös mikäli tavara ei ole sitä mitä piti olla.
[/quote]
7, tuosta en tiedä. Ainakaan tässä kaavakkeessa ei ole valmiina tuollaista vaihtoehtoa, mutta en mene kinaamaan, koska en tiedä.
ap
[/quote]
No, etpä sä ennen noiden asiakasopalveluun soittoa tiennyt paljon muustakaan. Nyt opit.
KIITOS ap kun selvensit asiaa ja laitoit linkinkin!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:03"]
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
[/quote]
Sen lisäksi ettei myyjä lähetä tavaraa, niin rahat voi saada luottokorttiyhtiön kautta takaisin myös mikäli tavara ei ole sitä mitä piti olla.
[/quote]
7, tuosta en tiedä. Ainakaan tässä kaavakkeessa ei ole valmiina tuollaista vaihtoehtoa, mutta en mene kinaamaan, koska en tiedä.
ap
[/quote]
No, etpä sä ennen noiden asiakasopalveluun soittoa tiennyt paljon muustakaan. Nyt opit.
[/quote]
Sinulla on erittäin ikävä kommentointityyli. Kannattaisi ehkä opetella toisenlainen.
ap
Hyvä tietää, aika on näköjään yllättävän pitkä. Itse olen seuraillut ostojani niin että ehtisin ottaa luottoyhtiöön yhteyttä ennen kuin lasku tulee. Neljässä kuukaudessa kyllä jo ehtii toimia, jos tavarat jää tulematta.
Itsellä ei ole ollu ongelmia kiinasta tilattujen tavaroiden kanssa. Ainoastaa toissa jouluna oli sellainen ongelma että tilaukset hylättiin, joko tavara oli loppu tai sitten eivät ehtineet hoitamaan yksittäistilauksia. Mutta niistä palautui kyllä rahatkin visatillelle peruutuksen yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:35"]
Mitä ihmeen tavaraa olette valmiita odottamaan yli kuukauden muutenkaan.
[/quote]Kiinasta tilatessa menee usein kaksi - neljä viikkoa kun tavarat tulee. Olen tilaillut muistikortteja, akkuja, led lamppuja, yms. eipä niillä ole niin kiire kun tietää että ne on 70% halvempia kuin Suomesta ostettuna.
Jep 14/15, monia asioita kannattaa tilata ulkomailta, minunkin tilaamani tuote maksaa Suomessa melkein kolme kertaa enemmän. Mutta jatkossa vältän ainakin tätä firmaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:03"]
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
[/quote]
Sen lisäksi ettei myyjä lähetä tavaraa, niin rahat voi saada luottokorttiyhtiön kautta takaisin myös mikäli tavara ei ole sitä mitä piti olla.
[/quote]
7, tuosta en tiedä. Ainakaan tässä kaavakkeessa ei ole valmiina tuollaista vaihtoehtoa, mutta en mene kinaamaan, koska en tiedä.
ap
[/quote]
No, etpä sä ennen noiden asiakasopalveluun soittoa tiennyt paljon muustakaan. Nyt opit.
[/quote]
Sinulla on erittäin ikävä kommentointityyli. Kannattaisi ehkä opetella toisenlainen.
ap
[/quote]
Ja sinä istut koneen äärellä hakaten reloadia ja valvoen tätä ketjua. Kannattaisi ehkä homma elämä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:03"]
Minä tilasin tavaraa Saksasta, maksoin Visalla. Tavaraa ei alkanut kuulua, lähetin kyselyitä ko. yhtiölle, joka lupasi lähettä tavarat "ihan kohta".
"Ihan kohta" venyi ja venyi. Lopulta soitin Luottokuntaan, josta arveltiin myyjän vitkuttelevan asian kanssa tahallaan, koska maksetun summan takaisin perintä vanhenee NELJÄSSÄ KUUKAUDESSA.
Minulla on onneksi vielä kuukausi aikaa, ja tein tässä juuri oikaisupyynnön.
Mutta tiedoksi tämä muillekin, jotka tilaavat tavaraa varsinkin ulkomailta: kannattaa reklamoida aika säpäkkäästi, eikä odottaa kovin montaa kuukautta tavaroiden saapusmista - ettei asia vanhene.
[/quote]
Sen lisäksi ettei myyjä lähetä tavaraa, niin rahat voi saada luottokorttiyhtiön kautta takaisin myös mikäli tavara ei ole sitä mitä piti olla.
[/quote]
7, tuosta en tiedä. Ainakaan tässä kaavakkeessa ei ole valmiina tuollaista vaihtoehtoa, mutta en mene kinaamaan, koska en tiedä.
ap
[/quote]
No, etpä sä ennen noiden asiakasopalveluun soittoa tiennyt paljon muustakaan. Nyt opit.
[/quote]
Sinulla on erittäin ikävä kommentointityyli. Kannattaisi ehkä opetella toisenlainen.
ap
[/quote]
Ja sinä istut koneen äärellä hakaten reloadia ja valvoen tätä ketjua. Kannattaisi ehkä homma elämä.
[/quote]
Miten me siinä tapauksessa eroamme toisistamme? Sinäkin olet siinä taas inttämässä.
Minä sentään kommentoin itse avaamaani ketjua ;-)
Mutta älä huoli, lähdenkin tästä postittamaan oikaisupyyntöäni, skanneri kun on rikki.
ap
Ziisus, joku on istunut naulan päälle jo aamutuimaan. Kiitos ap vinkistä, minä tilaan aika paljon netistä ja tuo on hyvä tietää.
off the topic, mulla on kestänyt joskus paketin tulo jenkeistä puoli vuotta. mutta kiitti ap vinkistä.
Kyllä mä perun kaupat, jos ulkomailtakaan ei tule kuukaudessa tavaroita. Ihan olen tottunut tilaaja kotitalouden tarpeisiin. Yleensä DHL karauttaa pihaan viikossa.
Mutta kiitos tuosta neljän kuukauden tiedosta, sitä en tiennyt.
Up" hyvä tietää!