Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herranen aika, miten Suomessa rakennetaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan hurja määrä erilaisia lupia, selvityksiä, valvojia ja tarkastajia, mutta osan asioista saa tehdä juuri niin huonosti kuin tahtoo. Meillä esim. riideltiin remontissa pitkään ja hartaasti eristämisestä eli oli aivan pakko saada koneellinen ilmanvaihto ja muovia seiniin, mutta ketään ei kiinostanut se, että urakoitsija laittoi märät villat seiniin. Ne me purimme itse pois samantien, mutta siis periaatteen tasolla valvotaan vääriä asioita.

Vierailija
2/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttö on kielletty. Pitää odottaa että rakennuttaja korjaa, mutta milloin? Ei ajatella ettei siellä homeen seassa voi asua ja se pitäisi välittömästi korjata! Ihan sama kuka korjaa, saisi vaan laittaa laskun sille joka rakensi sutta ja sekundaa.

Vierailija
4/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoita ei muka saa tiivistettyä, niinpä meillä vetää talvisin jatkuvasti. Parvekelasien ja katon välistä sataa sisään, se ei ole kuulemma mahdollista. Näin sanoi rakentaja, joka tsekkasi asunnon kunnon hiljattain. Näki kyllä vääntyneet osat katossa jne., mutta ei uskonut ainakaan julkisesti. Kylppärin lattian saumat pitää hangata harjalla viikottain tai menevät homeeseen. Ovi on auki jatkuvasti, eli ilma kyllä vaihtuu. Lattialämmitys on ollut tänä vuonna kolmesti epäkunnossa, viimeksi laitoin lämmöt 25 asteeseen ja 18 näytti mittari kuin mittari, lisäksi lattiat niin kylmät että jalkoja särki.



Tätä se on tämä nykyrakentamisen laatu. Viime asunto oli rakennettu 90-luvulla ja kylppäri homeessa. Lisäksi sisältä löytyi turkiskuoriaisia, hämähäkkejä ym. jatkuvasti.

Vierailija
5/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelehen millaiset sunkin luokalta meni amikseen

tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).

Höpö höpö. Ongelmia syntyy jo suunnittelussa. Lisäksi projektit halutaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti kustannusten pienentämiseksi, joten laatu on sen mukaista.

Vierailija
6/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?



Mietitkää nyt itsekin.



Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sauna voi homehtua?

Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!

moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?

Mietitkää nyt itsekin.

Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla

Vierailija
8/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sauna voi homehtua?

Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!

moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?

Mietitkää nyt itsekin.

Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla


Sauna homehtuu jos kiuas sammutetaan liian aikaisin ja kosteutta jää sinne muhiin.

Sitäpaitsi lauteessa ei ole hometta vaan sieni, joka ei ole vaarallinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ymmärtäisin, että pitää laittaa pesään puita vielä saunomisen loputtua, mutta ei tuollaisessa pelkässä löylyttely saunassa.

moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?

Mietitkää nyt itsekin.

Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla

Vierailija
10/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sauna voi homehtua?

Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!

moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?

Mietitkää nyt itsekin.

Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla


Vaikka tuli kirjoitusvirheitä, niin en sanonut ettei saunassa saa heittää löylyä vaan että sen pitää saada kuivua saunomisen jälkeen. Ei se kuivu jos kiuas otetaan pois päältä jo saumisen aikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun lopetetaan saunominen?

miten sauna voi homehtua?

Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!

moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?

Mietitkää nyt itsekin.

Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla


Sauna homehtuu jos kiuas sammutetaan liian aikaisin ja kosteutta jää sinne muhiin.

Sitäpaitsi lauteessa ei ole hometta vaan sieni, joka ei ole vaarallinen

Vierailija
12/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensilumi tuli, saapui työmiehet käsijarrukäännöksin parkkipaikalle. Älytöntä sudittelua muutama päivä. Eiköhän tuo kerro kaiken...

Muistelehen millaiset sunkin luokalta meni amikseen

tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).

Höpö höpö. Ongelmia syntyy jo suunnittelussa. Lisäksi projektit halutaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti kustannusten pienentämiseksi, joten laatu on sen mukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensilumi tuli, saapui työmiehet käsijarrukäännöksin parkkipaikalle. Älytöntä sudittelua muutama päivä. Eiköhän tuo kerro kaiken...

Muistelehen millaiset sunkin luokalta meni amikseen

tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).

Höpö höpö. Ongelmia syntyy jo suunnittelussa. Lisäksi projektit halutaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti kustannusten pienentämiseksi, joten laatu on sen mukaista.


on kuin pikkupoika autonsa kanssa.

Vierailija
14/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meidän sauna homehdu, ei meilläkiuas ole päällä


Onko saunassa ikkuna tai sitten kosteus poistuu oven alta tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meidän sauna homehdu, ei meilläkiuas ole päällä


Onko saunassa ikkuna tai sitten kosteus poistuu oven alta tms