Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi katoaa > taustalla usein välinpitämätön, huono perhe?

Vierailija
22.12.2012 |

Mikä on mielipiteesi tästä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan se vähän outoa, että lapsi yhtäkkiä lähtee harhailemaan teille tietämättömille (kaappaus on eri asia!). Jotain hämärää tuossa on, mielestäni outoa että 8v yhtäkkiä katoaa

Vierailija
2/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää näitä Suomen perhesurmiakin: jokainen perhe ulospäin ollut hyvä perhe (paitsi sen 8v tytön, mutta muuten) ja sitten isi listinyt familynsa.



Esim. Madeleine McCann oliko perhe huono ja välinpitämätön???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi "katoaa" ihan vapaaehtoisesti niin varmasti taustalla onkin usein jotain ongelmia. Oikeasti lapsia katoaa (onneksi) tosi harvoin, enkä usko että sillä on paljonkaan perheen kanssa tekemistä. No ehkä silloin voi olla vähän välinpitämättömyyttä jos kovin pieni taapero pääsee katoamaan. Mutta vahinkoja sattuu ja se on inhimillistä, koska kukaan ei pysty lastaan joka sekunti vahtimaan. Vahinko ei tule kello kaulassa, vaikka täällä niin halutaankin ajatella.

Vierailija
4/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta joista yksi karkailutaipumuksinen lievästi autisti. Koti kunnossa, rutiinit selkeät, teemme parhaamme. Kaksi aikuista huushollissa hoitamassa arkea.



Siitä huolimatta tämä yksi sydänkäpysemme on onnistunut häipymään totaalisesti ja todellakin tiedän, mitä on, kun lapsi katoaa.



Onnellisesti ovat päättyneet meidän osaltamme nämä karkailut. Pari kertaa kauppakeskuksen henkilökunta on löytänyt naperon, lukemattomat kerrat ollaan itse saatu lapsi kiinni lähistöltä.



Ei ihan helppoa.

Vierailija
5/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Madeleine McCann oliko perhe huono ja välinpitämätön???

Vierailija
6/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paha olla. Vanhemmat olivat ok, koti oli ok.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun yksi otti esiin tuon Madeleine McCannin jutun, niin siinä oli mielestäni mukana välinpitämättömyyttä. Itse en jättäisi ulkomailla enkä Suomessakaan alle kouluikäisiä keskenään hotellihuoneeseen..

Vierailija
8/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla voi myös olla onneton sattuma, toisen ihmisen (ulkopuolisen) pahuus tms.

Vaikka mitä tekisimme, olisimme kuinka kunnollisia tahansa ja kuinka vahtisimme emme voi suojautua siltä, että maailmassa tapahtuu myös pahoja ja surullisia asioita. Äitivainaani opetti, että elämästä pitää iloita ja nauttia, sillä sekunnista toiseen voi kaikki muuttua. Elämää ei voi hallita, sitä voi vain elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ihan selvää, mihin tiettyyn perheeseen se viittaa. Nyt olisi oikeampi aika tuntea myötätuntoa heitä kohtaan kuin spekuloida sillä, ovatko he välinpitämättömiä ja huonoja ihmisiä.



Itse "katoilin" joskus ala-asteikäisenä lapsena protestiksi milloin mistäkin, tai vain siksi että oli levoton olo. Halusin huomiota ja toisaalta tavoittelin itsenäisyyttä ja yksinoloa näillä luvattomilla pitkillä kävelylenkeillä. En silti menisi haukkumaan vanhempiani välinpitämättömiksi tai huonoiksi saati syyttämään heitä näistä retkistäni, vaikkei meillä parhaat mahdolliset välit ollutkaan. Palasin toki joitakin tunteja harhailtuani aina kotiin vastaanottamaan nuhteet.

Vierailija
10/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun yksi otti esiin tuon Madeleine McCannin jutun, niin siinä oli mielestäni mukana välinpitämättömyyttä. Itse en jättäisi ulkomailla enkä Suomessakaan alle kouluikäisiä keskenään hotellihuoneeseen..

että tuossa tapauksessa äiti tappoi tyttärensä - vahingossa tai tahallaan - ja "katoaminen" oli vain sumutusta poliisia ja mediaa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin miten tuo poika oli. koulun jälkeen tulevat kotiin välipalalle. ruoka olisi myös ollut ennen juhlia ja vaatteiden vaihto. lapset ovat jo teini-iässä mutta silti tiedän missä menevät.

Vierailija
12/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen tytön ja kaksoset yksin hotellihuoneeseen nukkumaan, kun lähtivät itse juhlimaan.

Varallisuus ei tarkoita samaa kuin hyvä vanhemmuus!

Esim. Madeleine McCann oliko perhe huono ja välinpitämätön???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syyllistäminen nyt varmaan auttaa.

Vierailija
14/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne teidänkin lapset voi kadota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on kaikkien töissäkäyvien vanhempien lapset heitteillä. Ennenvanhaan oli kuitenkin kaikissa -lähes- kotiapulainen tai mummu kotona kun lapset tulivat koulusta kotiin.

Jos Usa ei olekaan minun lempipaikkani maailmankatsomukseltaan, niin kuitenkin siellä ei saa lapsia laittaa yksin koulutielle ja alle 18-vuotias ei joissakin osavaltioissa saa olla klo 21 jälkeen kaupungilla ilman huoltajaa.

Näin ei olisi Yloöjärvelläkään käynyt pienelle Arttu-pojalle jos Suomen politiikot miettisivät lapsiperheiden asemaa Suomessa.

Vierailija
16/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei meille voi tapahtua noin. Jos käy noin, niin jotakin on tehty perheessä väärin. Eli ulkopuoliset eivät kestä tosiasioita. Kelle tahansa voi tapahtua mitä tahansa milloin tahansa.

Vierailija
17/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa vaanii joku ulkopuolinen paha, vaan yleensä lapseen kohdistuvat väkivallanteot ja muut on aiheutettu ihan kaikkein lähimpien toimesta. Siis yleensä. Tästä tapauksestakin joku aikuinen tai lapsi tietää enemmän kuin kertoo.

Vierailija
18/18 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne teidänkin lapset voi kadota.

mutta ei noin. Reagoidaan heti kun eivät ilmesty välipalalle tai syömään ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä