Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kertoo ihmisestä, joka luulee sijaisvanhempien tekevän työtään rahan takia

Vierailija
13.01.2012 |

pelkästään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan sijaisvanhempia.He säästävät veron-

maksajien rahoja ihan hirveästi.Ajatelkaa jos kaikki

lapset laitettaisiin laitoshoitoon 200-400 e./pv./lapsi.Heille maksettava tuki on jopa liian pieni,hoitavat 24h./7pv.Kadehtija voisi vähän myös laskeskella kuluja eikä vain tuloja!

nm.hattua nostava

Vierailija
2/21 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen pph saa 500e/ lapsi ja saa kuitenkin olla illat ja yöt vapaalla. eikä hanki lasten vaatteita, kuljeta kavereille, osallistu yhteistyöpalavereihin ja maksa harrastuksia jne.



Siihen verrattuna sijaislapsista maksetaan todella huonosti!



Älkääkä nyt sekoittako kaikkia sijoitettuja lapsia keskenään, palkkiotkin vaihtelevat suuresti sen mukaan onko kyseessä ammatillinen sijaiskoti, kriisisijoitus vai pitkäaikaissijoitus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutuu pride-koulutukseen? No sen, että tuleva toimeentulo kaavaillaan tulevan sijaisvanhemmuudesta.

Vierailija
4/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lottovoittajia sijaisvanhempina esimerkiksi

Vierailija
5/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoojatkaan siivoo tai myyjä istu kassalla huvin ja suuren sydämen vuoksi. Vaan rahan.

Ylipäätänsä työtä tehdään rahan vuoksi.



Oikea sijaisvanhempi kustantaisi sijoitetun lapsen elämän omasta rahapussistaan. Korkeintaan voisi saada lapsilisän ei muuta korvausta. Ei sitä biovanhemmilkaan makseta mitään lasten hoidosta.

Silloin uskoisin, että tekee sitä oikeasti koska välittää muiden lapsista.Eikä rahan takia niinkuin kaikki sijarit tekee.

Vierailija
6/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ilkeä, ahne, kateellinen, köyhä ja huonosti koulutettu.





Oikea sijaisvanhempi kustantaisi sijoitetun lapsen elämän omasta rahapussistaan. Korkeintaan voisi saada lapsilisän ei muuta korvausta. Ei sitä biovanhemmilkaan makseta mitään lasten hoidosta.

Silloin uskoisin, että tekee sitä oikeasti koska välittää muiden lapsista.Eikä rahan takia niinkuin kaikki sijarit tekee.

[/quote]




Vierailija
8/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ottaisi ikinä muiden räkänokkia kattoni alle vaikka mulle maksettaisi 10000 eukkoo kuussa/kakara.

Mun rakkaus ja huolenpito ei nääs ole ostettavissa.

Se tulee luonnostaan ja ilmaiseksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa, että rahasta emme häntä ottaneet. Emme ole lottovoittajia, mutta varakkaita kyllä. Saamme korvauksen hänen hoitamisestaan, mutta kyllä se raha todellisuudessa menee ihan tämän pojan elämiseen. Riippuu tietysti perheen elämäntyylistä, mutta meillä ainakin menee kaikki.



En keksi yhtään syytä, miksi emme saisi ottaa tuota rahaa vastaan. Miksi se tekisi meistä parempia sijaisvanhempia jos maksaisimme kaiken omasta pussistamme?

Vierailija
10/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kertoo ihmisestä, joka luulee sijaisvanhempien tekevän työtään rahan takia pelkästään?

Näitä on paljon, ihmisistä tai toiminnoista pitää olla jotain taloudellista hyötyä, muuten ei persettä nosteta penkistä.

Ja voin kertoa että minä en ole yksi heistä ja siksi minulle ei olekaan päässyt kertymään juurikaan omaisuutta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa, että rahasta emme häntä ottaneet. Emme ole lottovoittajia, mutta varakkaita kyllä. Saamme korvauksen hänen hoitamisestaan, mutta kyllä se raha todellisuudessa menee ihan tämän pojan elämiseen. Riippuu tietysti perheen elämäntyylistä, mutta meillä ainakin menee kaikki. En keksi yhtään syytä, miksi emme saisi ottaa tuota rahaa vastaan. Miksi se tekisi meistä parempia sijaisvanhempia jos maksaisimme kaiken omasta pussistamme?

Vierailija
12/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään?

varmaan ihmisen omasta arvomaailmasta aika paljon.

Kyllä korvauksella kuitenkin varmasti on merkitystä, ei taida Suomesta montaa perhettä löytyä joilla olisi sekä sydäntä että rahaa ottaa perheeseensä lapsia kasvamaan / toipumaan ilman mitään rahallista tukea.

Että ehkä nämä lapset sitten sijoitettaisiin laitoksiin / kasvaisivat ilman hoivaa ja huolenpitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme saa lapsilisää hänestä. Summat vaihtelevat kunnittain ja lapsesta riippuen.

ja voin sanoa, että rahasta emme häntä ottaneet. Emme ole lottovoittajia, mutta varakkaita kyllä. Saamme korvauksen hänen hoitamisestaan, mutta kyllä se raha todellisuudessa menee ihan tämän pojan elämiseen. Riippuu tietysti perheen elämäntyylistä, mutta meillä ainakin menee kaikki. En keksi yhtään syytä, miksi emme saisi ottaa tuota rahaa vastaan. Miksi se tekisi meistä parempia sijaisvanhempia jos maksaisimme kaiken omasta pussistamme?

Vierailija
14/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt en ihmettele, miksi niitä sijaisvanhempia tai niiksi haluavia on paljon. Ajatella jos vaikka 3 sijotettua lasta. Mihin se raha muka menee?

sijaisperheen asuntolainan lyhennyksiin ja etelänmatkoihin. Ja omien lasten harrastuksiin ja turhakkeisiin todennäköisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosin matkustelemmekin paljon ja maksamme matkoja ihan omasta pussistammekin. Ja ei niitä lapsia niin vaan oteta. Yhtään perhettä en tiedä jossa olisi kolme lasta. Yleensä yksi lapsi sijoitetaan yhteen perheeseen, tosin sisaruksia voi olla useampikin, mutta yleensä ei kahta enempää. Ammatilliset sijaisperheet ovat asia erikseen.



Toisen vanhemmista siis pitää olla kotona sen yhden lapsen kanssa ja hänen laskettu hoitopalkkio on 650e /kk? Onko se mielestäsi paljon? Kun olin töissä palkkani oli yli 4000e/kk mutta valitsin tämän. Voin sanoa, että ei tällä palkkiolla todellakaan eläisi jos mieheni ei olisi niin hyvin palkattu.



Mutta jos joku on katellinen tästä hommasta, niin ei muuta kuin mukaan vaan. Perheitä tarvitaan. Niin ja niitä palaverejä, terapioita ja kuljetuksia paikasta topiseen sitten riittää, että ei riitä että kotona istutte leikkimässä lapsen kanssa.

Vierailija
16/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt en ihmettele, miksi niitä sijaisvanhempia tai niiksi haluavia on paljon. Ajatella jos vaikka 3 sijotettua lasta. Mihin se raha muka menee? sijaisperheen asuntolainan lyhennyksiin ja etelänmatkoihin. Ja omien lasten harrastuksiin ja turhakkeisiin todennäköisesti.

No ihan tavallisen, kotona asuvan lapsen kulut ovat laskelmien mukaan 500-> kuussa, opiskelevan teinin kulut ovat paljon isommat. Tuossa korvauksessa on lisäksi kuljetuskulut ja muut ja oletko kade jos perheelle jää 200-300 eli alle kympin päivä korvausta kasvatettavasta lapsesta?

Vierailija
17/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kykenevä ottamaan huostaansa toisten lapsia, välittää heistä ja kasvattamaan niistä hyviä ihmisiä.

Vierailija
18/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ajattelette monen tekevän sijaisvanhemman työtä pelkästään rahan takia: jos sijaisvanhemmuus on niin helppoa rahaa, miksi sijaisvanhemmista on jatkuva pula?

Vierailija
19/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen minäkin lähihoitajan työtä vain rahan takia. Pelkästään.

Mutta mitä siitä jos silti tekee työnsä hyvin ja ammattitaidolla.

Vierailija
20/21 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että perheeseemme joskus mahtuu yksi vieraskin lapsi. Ja ihan sillä että sillä on kotona paskat olot, hänet on poistettu vanhempien huollosta ja olisi muuten laitoksessa!



Vanhempianikin olisin valmis asuttamaan kotonani kun he alkavat vanheta. Ei tarttisi asua laitoksessa.



Miten saat tämän työksi? Puhutaan kuitenkin perheestä.



18