Painoindeksivero olisi oikeudenmukainen
Jos olet ylipainoinen, sinun pitäisi maksaa enemmän veroja. Tämä on täysin selvä, koska kulutat enemmän luononvaroja ja terveyspalveluita, puhumattakaan esim. lentomatkustamisesta. Nämä pitäisi kompensoida normaalipanoisille, SE olisi oikeudenmukaista.
Kommentit (7)
Narsismista ja psykopatiasta voisi myös verottaa.
Kaupoille sakkoa paskan myymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se laskettaisiin, osalla paino muodostuu lihasmassasta, osalla nestekertymistä ja osalla rasvakudoksesta?
Lääkäri sen mittaisi ja arvioisi indeksiluokan kerran 5 vuodessa.
Niinhän minä maksankin incelli. Tuloveroina. Sinä säälittävä luuseri et saa edes tukia niin paljon.
Anorektikot pärjäisi, tosin sekin on haitallista
Vierailija kirjoitti:
Miten se laskettaisiin, osalla paino muodostuu lihasmassasta, osalla nestekertymistä ja osalla rasvakudoksesta?
Painoindeksi kertoo kaiken. Toki siinä pitäisi olla progressiivinen verotus, kuten Suomessa on.
ei olisi, tarvitaan joku jakoluku miehille koska sitä hurjan painavaa lihasmassaa kasvaa sukupuolen perusteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se laskettaisiin, osalla paino muodostuu lihasmassasta, osalla nestekertymistä ja osalla rasvakudoksesta?
Painoindeksi kertoo kaiken. Toki siinä pitäisi olla progressiivinen verotus, kuten Suomessa on.
Tämä. Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio. Miksei siis ylipainossakin, mitä lihavampi olet sen kovempi vero.
Näkisi kenellä on rahaa. Heinänkorret kyykkyyn.😸
Se, jos mikä olisi luonnonsuojeluvero!
Intersektionaalisen vasemmiston pitäisi innostustua painoindeksiverosta. Tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus toteutuisivat, sekä sorretut normaalipainoiset ihmiset saisivat oikeudenmukaisen kohtelun verotuksessa. Ylipainon hoitaminen ei ole enää kenellekään ylivoimaista, siihen on jo paljon mahdollisuuksia, se ei ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan jo makeisveroa.
Sekin on hyvä👍
Miten se laskettaisiin, osalla paino muodostuu lihasmassasta, osalla nestekertymistä ja osalla rasvakudoksesta?