Tradenomi-opintojen matematiikka
Haluaisin hakea tradenomin polku/verkko-opintoihin joita tekisin työn ohessa. Olen surkea matikassa ja selvinnyt lyhyen matikan läpi lukiossa ysärillä kutosen arvosanalla.
Haluaisin testata olenko edelleen yhtä surkea kuin silloin, vai selviäisinkö ehjin nahoin tradenomin matikasta. Mitä minun pitäisi osata/kerrata ennen mahdollista hakua? Jos sellainen ihme kävisi että jollain konstilla saisin itseni polkuopiskelijaksi, niin ei olisi aikaa hämmästellä yhtälöitä ja funktioita ja muita pahimpia painajaisiani, kun pitäisi töitäkin ehtiä tekemään ja kuljettaa opintoja siinä sivussa.
Vai hautaanko haaveeni jo ennen kuin täytän yhtäkään ilmoittautumislomaketta…
Kommentit (15)
Turha tutkinto. Tekoäly tekee parin vuoden päästä tilintarkastajan työt.
Vierailija kirjoitti:
Turha tutkinto. Tekoäly tekee parin vuoden päästä tilintarkastajan työt.
Voi olla, mutta eihän kaikki tradet ole tilintarkastajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tutkinto. Tekoäly tekee parin vuoden päästä tilintarkastajan työt.
Voi olla, mutta eihän kaikki tradet ole tilintarkastajia.
Miksi tilintarkastajan pitäisi olla tradenomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tutkinto. Tekoäly tekee parin vuoden päästä tilintarkastajan työt.
Voi olla, mutta eihän kaikki tradet ole tilintarkastajia.
Miksi tilintarkastajan pitäisi olla tradenomi?
En minä tiedä. Olen tradenomi, mutta en todellakaan ole mikään tilintarkastaja. Miksi ihmeessä joku kuvittelee, että kaikki tradet ovat tilintarkastajia?
Kiitos viestistäsi! Pääsitkö sisään mitä kautta opintoihin? Minulla ei liene mitään saumaa normi pääsykokeiden kautta ja todistusvalinta-mahdollisuutta ei ole. Joten reittinä olisivat avoimen opinnot omaa tahtia tai sitten ne nopeatempoisemmat polku-opinnot ja sitten niiden kautta hakea tutkinto-opiskelijaksi.
Jos oon oikein ymmärtänyt niin niidenkin kautta voi olla vaikea päästä koska hakijoita on paljon ja opintokokonaisuuksien arvosanat pitää olla hyviä että yleensä pääsisi eteenpäin haussa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viestistäsi! Pääsitkö sisään mitä kautta opintoihin? Minulla ei liene mitään saumaa normi pääsykokeiden kautta ja todistusvalinta-mahdollisuutta ei ole. Joten reittinä olisivat avoimen opinnot omaa tahtia tai sitten ne nopeatempoisemmat polku-opinnot ja sitten niiden kautta hakea tutkinto-opiskelijaksi.
Jos oon oikein ymmärtänyt niin niidenkin kautta voi olla vaikea päästä koska hakijoita on paljon ja opintokokonaisuuksien arvosanat pitää olla hyviä että yleensä pääsisi eteenpäin haussa.
Pääsykokeella pääsin. SAMKin verkossa olevasta talousmatematiikka-opintojaksosta sain ykkösen ja sen sitten sain hyväksiluettua tutkintoon. Siinä voi kikkailla sen verran, että pääsee juuri ja juuri läpi.
Meitä työttömiä tradenomeja on jo nyt vaikka kuinka paljon. Ei enää yhtään lisää tradenomeja tarvitse kouluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meitä työttömiä tradenomeja on jo nyt vaikka kuinka paljon. Ei enää yhtään lisää tradenomeja tarvitse kouluttaa.
Sitä ei tässä kuitenkaan kysytty.
Ap, kannattaa hakea Kajaanin ammattikorkeakouluun. Ainakin omana aikanani tämmöinen hidasälyinen kuin minä pääsin läpi pääsykokeesta, ja opettajat olivat ystävällisiä ja suhtautuivat opiskelijoihin kuin aikuisiin ihmisiin. Tosin omana aikanani myös opiskelijat olivat rauhallisia ja aikuismaisia. Vaihdoin muuton takia kesken opintojen erääseen toiseen ammattikorkeakouluun toiselle paikkakunnalle, jossa suoritin tradenomiopintoni loppuun, ja siellä tuntui kaikki olevan jokseenkin päinvastaista. Ainakin opettajat oli hirveitä marisijoita ja kaitsivat opiskelijoita kuin oltaisiin oltu vasta yläasteella.
Toisaalta opiskelijamateriaali on noista ajoista merkittävästi huonontunut. Jos olit ysärillä ns. pilipaliporukkaa saatat nykyään olla kärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä työttömiä tradenomeja on jo nyt vaikka kuinka paljon. Ei enää yhtään lisää tradenomeja tarvitse kouluttaa.
Sitä ei tässä kuitenkaan kysytty.
Mutta tuo asia on kaikkien yhä tiedostaa, ja ennen kaikkea, kun nyt kaikki tehostetaan henkihieveriin, ja tekoäly vie myös töitä yhä enenevissä määrin.
sama eli työtön tradenomi jo vuodesta 2018
Tradenomina ainoat mahdollisuutesi työllistyä ovat hyvät suhteet, että pääset loputtoman hakijajonon ohi.
Koska omia lakkiaisiani juhlittiin silloin kun Suomi juhli ensimmäistä lätkän maailmanmestaruuttaan niin en toki uskokaan, että olisin työnhakujonon kärkipäässä nuorien hakijoiden kanssa samalla viivalla, tekoälystä puhumattakaan.. mutta mahtuisko joukon jatkoksi silti yksi tradenomi😂
Oman urani olen tehnyt kaupan alalla ja koska alanvaihto ei ole enää vaihtoehto niin kaipaisin kovasti jotain aivojumppaa korvien väliin kun ei vielä kannata aamukampaa ostaa eläkevuosia odotellessa.
t. Ap
Nykyään on olemassa matikan opetteluun erittäin hyvä työkalu nimeltä AI. Se jaksaa vastata kysymyksiin ja selittää asian vaikka sadalla eri tavalla. Uskon, että selviät kyllä, kunhan vaan yrität.
Olen samanlainen kuin sinä ja pääsin tradenomin pakollisen matematiikan ykkösellä läpi, jotkut verkkokurssit on suht helposti läpäistävissä ykkösellä.