Muutama taputti Jumalanpalveluksen jälkeen
Heitä oli äkkiseltään muisteltuna kolme henkilöä jotka olivat keskellä kirkkosalia, näkyvällä paikalla ja kun Jumalanpalvelus loppui, aloittivat taputtamisen, kuin aplodit.
Olin häkeltynyt, ja huomasin niin monen muunkin olevan.
Uskon että tuo oli suunniteltu juttu.
Ei ole kiva yhtään.
Ei kuulu kirkkoon moinen.
Ihmiset rauhallisen ja levollisen olotilan vallitessa alkoivat tekemään lähtöä niin läpsytys alkoi.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
Vapaakirkossa taputetaan joka välissä. Aluksi outoa, mutta kai se kuuluu heidän kulttuuriinsa.
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
Kyllä siellä saa taputtaa. Se vaihtelee paikallisesti ja yleisön sekä tapahtuman luonteen mukaisesti. Hautajaisissa ehkä ei.
Ehkä tarkoitus oli sama kuin lentokoneessa onnistuneen laskun jälkeen: helpottuneisuuden ilmaiseminen siitä, että taas säilyttiin ehjinä tästä koettelemuksesta.
Paljon parempi olisi osoittaa suosiota taputtamalla jumalanpalveluksessa kuin kirkossa konsertoiville. Tuntuu väärältä taputtaa esiintyjille kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
taputtaminen on ylistämistä
Joo ei kuulu. Ne on useimmin mielen ilmauksia joiltain. Ehkä hellareita.
Ortodoksihellari voi vähän osoittaa mieltään olevinaan parempia kuin muut .
Asiakaspalvelusta saa sen mukaan kohtelun minkä uskonnon tai lahkon jäsen on tai ei ole.
Pysykää omissa uskonnoissa omissa tiloissa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
Kyllä siellä saa taputtaa. Se vaihtelee paikallisesti ja yleisön sekä tapahtuman luonteen mukaisesti. Hautajaisissa ehkä ei.
Minustakaan taputtaminen ei kuulu kirkkoon, mutta ei kirkossa käyntiä yoisaalta pidä tehdä vaikeaksi kinasteluilla etikettisäännöistä.
Muistan kun itse menin aikuisena pitkästä aikaa ja jännitti.
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
Kyllä ne on ihmisille tehtyjä rukoushuoneita . Millainen huoneen aattelitte rakentaa kaiken Luojalle ?
Psalmi 47:2: "Kaikki kansat, paukuttakaa käsiänne, kohottakaa Jumalalle riemun ja ylistyksen huuto!"Jesaja 55:12: "Vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki metsän puut paukuttavat käsiään."
Ei mitään omia juttuja kun kuunnellaan evankeliumi .
Vierailija kirjoitti:
Psalmi 47:2: "Kaikki kansat, paukuttakaa käsiänne, kohottakaa Jumalalle riemun ja ylistyksen huuto!"Jesaja 55:12: "Vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki metsän puut paukuttavat käsiään."
Paukuttelet vaan menemään siellä synagogalla .
Kuningas David on kuollut Jeesus nousi kuolleista .
Helluntai on synagogalahko . Mooses siellä paukuttaa.
Kahelin Kari Kanalan iljetyksiä :( Oli jossain tositoosassa ja sillä on vain alapää mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
taputtaminen on ylistämistä
Höpöhöpö, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei taputeta millekkään esitykselle, se on Herran huone.
Ylistetään ja rukoillaan.
Kyllä siellä saa taputtaa. Se vaihtelee paikallisesti ja yleisön sekä tapahtuman luonteen mukaisesti. Hautajaisissa ehkä ei.
Jos on hyvin kuoltu, niin saa taputtaa.
Älä aina valita, ap.