Näin Norjassa: Nordkapp-tunneli rahoitettiin tullimaksuilla ja kun kulut oli hoidettu, loppui tullitkin. Mites olisi käynyt Suomessa.
Olisko tulli loppunut jos oltaisiin oltu Suomessa?
https://www.kaleva.fi/nordkappin-tunnelimaksu-poistui/1917743
Kommentit (12)
Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.
Se pieni ero.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.
Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla. Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.
Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla. Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔
Etkö tosiaan tiedä
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.
Se pieni ero.
Suomessa on rahaa ulkomaille ja hyväveli järjestöille.
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.
Se pieni ero.
Suomella on rahaa EU-kavereille, aseostoihin ja ukrainan sotaan kuulemma kymmeniä miljardeja. Ei täällä ole rahasta puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.
Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla. Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔
Etkö tosiaan tiedä
En tiedä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.
Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla. Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔
Autoilusta kerätystä rahasta palautuu tienpitoon ym noin 15 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.
Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla. Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔
Etkö tosiaan tiedä
En tiedä.
- eri
Maahan tunkeutujiin
Suomessa ei valtion eikä kuntien budjetissa ole korvamerkittyä rahaa. Kaikki mitä sinne kaataa, menee kuin kankkulan kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.
Se pieni ero.
Suomella on rahaa EU-kavereille, aseostoihin ja ukrainan sotaan kuulemma kymmeniä miljardeja. Ei täällä ole rahasta puutetta.
Ukrainaa pitääkin tukea. Ainoa ulkomaantuki jonka tällä hetkellä hyväksyn täysin.
Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.