Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin Norjassa: Nordkapp-tunneli rahoitettiin tullimaksuilla ja kun kulut oli hoidettu, loppui tullitkin. Mites olisi käynyt Suomessa.

Vierailija
28.06.2026 |

Olisko tulli loppunut jos oltaisiin oltu Suomessa? 

 

https://www.kaleva.fi/nordkappin-tunnelimaksu-poistui/1917743

 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.

Vierailija
2/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.

Se pieni ero.

Vierailija
4/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.

Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla.  Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔

Vierailija
5/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.

Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla.  Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔

Etkö tosiaan tiedä

Vierailija
6/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.

Se pieni ero.

Suomessa on rahaa ulkomaille ja hyväveli järjestöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.

Se pieni ero.

Suomella on rahaa EU-kavereille, aseostoihin ja ukrainan sotaan kuulemma kymmeniä miljardeja. Ei täällä ole rahasta puutetta.

Vierailija
8/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.

Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla.  Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔

Etkö tosiaan tiedä

En tiedä.

 - eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.

Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla.  Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔

Autoilusta kerätystä rahasta palautuu tienpitoon ym noin 15 prosenttia.

Vierailija
10/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin rutiköyhä, että kaikki virkaköpien keksimät verot jäävät ikiajoiksi voimaan. Norja on maailman vauraimpia maita, joten sillä on varaa tuollaiseen.

Auton käyttöveroa alettiin keräämään väliaikaisesti "tiestön ylläpitoon" ysärin alkupuoliskolla.  Nyt on 30 vuotta kerätty väliaikaisesti ja tiestö on entistä paskemmassa kunnossa. Mihinköhän ne rahat on käytetty 🤔

Etkö tosiaan tiedä

En tiedä.

 - eri

Maahan tunkeutujiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei valtion eikä kuntien budjetissa ole korvamerkittyä rahaa. Kaikki mitä sinne kaataa, menee kuin kankkulan kaivoon. 

Vierailija
12/12 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjassa on hirveästi rahaa, Suomessa ei ole.

Se pieni ero.

Suomella on rahaa EU-kavereille, aseostoihin ja ukrainan sotaan kuulemma kymmeniä miljardeja. Ei täällä ole rahasta puutetta.

Ukrainaa pitääkin tukea. Ainoa ulkomaantuki jonka tällä hetkellä hyväksyn täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan