Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorihinnoittelu 2026

Vierailija
28.06.2026 |

Olen harkinnut taas kerran kirppispaikan ottamista, vaikka kadunkin joka kerta kun niin teen.

Mikä on hinnoittelun tilanne nykyään kivijalkakirppiksillä? Kannattaako viedä myyntiin tai saako yhtään mitään esimerkiksi:

- Sisustuslehdistä? (ihan uusia, ei mitään vuodelta 2015)

- Käyttämättömästä kashmirneuleesta?

- Arabian kannusta 1920-luvulta?

- Airfryerista, joka on vielä käyttämättömänä pakkauksessaan?

- Marimekon mekosta 70-luvulta?

- Calvin Kleinin uudenveroisesta repusta?

Jo viimeksi tuntui siltä, että pelkästään täysin käyttämättömiä tuotteita ja tunnettuja merkkejä kannatti viedä kirppikselle, eikä niistä siltikään olisi saanut pyytää kuin 1-3 euroa. En tiedä maksaako vaivaa taaskaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
2/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kirppiksiltähän ne ihmiset ostaa niitä kalliita keräily esineitä halvalla. Kertovat niistä lehdissä, et maksoi vaan kympin ja uudelleen myymällä siitä saa tonnin. Eli en odottas saavani vanhasta Arabian kannusta kirpparilla arvon mukaista rahaa,vaan halvalla se siellä pitää myydä. Ja se pitäs laittaa lasivitriiniin lukkojen taakse siellä myytäväksi. Se on muuten pöytä myynnissä tuhannen palasina siellä lattialla. Ei ihmiset sillä lailla arvosta niitä,et ne varovaisia olisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kirppiksiltähän ne ihmiset ostaa niitä kalliita keräily esineitä halvalla. Kertovat niistä lehdissä, et maksoi vaan kympin ja uudelleen myymällä siitä saa tonnin. Eli en odottas saavani vanhasta Arabian kannusta kirpparilla arvon mukaista rahaa,vaan halvalla se siellä pitää myydä. Ja se pitäs laittaa lasivitriiniin lukkojen taakse siellä myytäväksi. Se on muuten pöytä myynnissä tuhannen palasina siellä lattialla. Ei ihmiset sillä lailla arvosta niitä,et ne varovaisia olisivat.

Niin kai se on. Tosin tietääkseni tämä kirpputori ei ole mikään rymykirppis, se on aika siisti eikä siellä - tietääkseni! - heitellä tavaroita lattialle.

Mutta esimerkiksi juuri Arabia taitaa tällä hetkellä olla sellaista, ettei se ole suosittua eikä siitä saa oikein mistään mitään. En viitsisi laittaa 50 eurolla myyntiin Toriin ja sitten odotella puoli vuotta menisikö se kaupaksi. Mieluummin myisin 10 eurolla kirppiksellä, jos siitä siis ylipäätään saisi 10 euroa. Toisenlaista (uudenveroista) Arabian kannua 50-luvulta yritin myydä noin vuosi sitten 5 eurolla, eikä se mennyt. Toin sen kotiin, koska kismitti myydä keräilykannua 2 eurolla tai jotain. Mietin vain onko tilanne yhtään parantunut. Vai kannattaako kirpputorille ylipäätään viedä enää mitään.

Vierailija
4/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään arvokkaampi tavara kannattaa myydä netissä. Kirpputorille vain sellainen jonka katoaminen tai varastaminen ei harmita. Netissä saa myös paremman hinnan. Kirpputorilla myisin max. 10e arvoisia tavaroita.

Vierailija
5/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat niillä tehdä tiliä, niin ei. Jos haluat päästä halvalla eroon, niin kyllä.

Vierailija
6/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat niillä tehdä tiliä, niin ei. Jos haluat päästä halvalla eroon, niin kyllä.

No enimmäkseen haluaisin vain eroon, mutta olisi kiva jos jäisi edes muutama kymppi käteenkin. Viimeksi ei mennyt halvallakaan mikään kaupaksi, paitsi jos hinnoitteli tyyliin 2 kpl Marimekon Unikko-mukeja yht. 5 e, mitä kyllä nopeasti kaduin. Olin saanut ne lahjaksi, joten sikäli en hävinnyt mitään, mutta harmitti se silti myydä tuollaiseen hintaan mukeja joiden hinta oli kaupassa 27,90 e/kpl. Yritin ensin myydä niitä kympillä yhteensä, mitä ajattelin jo tosi hyväksi hinnaksi, mutta ei vaan mennyt kuin vasta -50% alennuksella.

Ne mukit oli siis sen ajan uutuusväriä, siksi ne oli kaupassa kalliita. Ja tämä oli vain yksi esimerkki, koko kirppistelystä jäi sellainen fiilis, että pitäkää tunkkinne.

En edes tiedä, miksi haluaisin kokeilla taas. Tyhmyyttä kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytrendi on olla hankkimatta mitään mitä joutuu sitten kirpparilla myymään. Ostaa vaan halpaa romua ja heittää roskiin, kun ei enää tarvitse. Säästyy aikaa ja hermoja, kun ei ole jälleenmyymisen arvoisia alunperinkään.

Vierailija
8/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan näe vaivaa myydä mitään kirpparilla. Itsellä vastaavia, huonoja kokemuksia mitä ilmeisesti aika monella tässäkin ketjussa. Kerran kävi jopa niin, että jouduin maksamaan itseni ulos sieltä eli menetin rahaa. Kerran yritin tehdä kaiken oikein ja kävin joka päivä siivoamassa pöytää, myin pelkkää merkkitavaraa ja käteen jäi kolmen viikon työn jälkeen 70 €... Harmitti, kun mietin mistä kaikista merkkivaatteista ja -tavaroista olin luopunut.

Käytä ennemmin muita myyntikanavoita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytävuokrat on nin isoja että kannattaa ottaa kaverin kanssa puoliksi. Silloin pääsee ehkä omilleen tai jopa pari euroa voitolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä