Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut viimevuosina suosikkifestarinne?

Vierailija
28.06.2026 |

Nyt on kolmena kesänä tullut tsekattua Sulkavan Ihmemaa-festivaali ja viimeinen LPRHC-Fest sekä sen jälkeiset punkkifestarit Lappeenrannan Linnoituksessa.

Aivan mainioita tapahtumia olleet.

 

Onko suositella muita pieniä tai isoja kesäfestareita? Isommilla en ole koskaan käynytkään. Usein artistikattaukset ei ole olleet ihan niin omaan makuun sopivia, mutta ainahan sitä kannattaa avoimin mielin olla.

 

Eilinen kokemus Sulkavan Ihmemaassa kyllä räjäytti pankin ja postin ja postipankin ja tajunnan ja kaiken! Näin ekan kerran livenä uudehkon bändin Satanen. 

Ihankuin rock ois syntynyt sillä keikalla uudestaan, ihan tuli tippa linssiinkin!

Riemastuttava tapahtuma muutenkin, upea retro miljöö on Sulkavan soutustadionilla.

 

Kertokaahan mikä on ollut teidän festaroinnin parasta antia? Minne päin Suomea kannattais suunnata ensikesänä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseurat. 

Vierailija
2/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin suunnata Mitäs Mitäs Mitäkseen. Olikohan se nyt Urjalassa. Taidetta, rokkia ja performansseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset ei-humalaiset festarit on kivoimpia, mutta einyt ihan mitään sievistelyä tartte olla. Riksu-rock oli ennenmuinoin mutta ei taida olla enää.

Vierailija
4/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätaikaan järjestetään Savonlinnan House Of Olafissa Olaf goes psycho -tapahtuma. Paripäiväinen festari jossa psychobilly-bändejä maailmalta. 

Toissavuonna mm. legendaarinen Klingonz.

Tuo festari toimii ehkä niille jotka enemmän harrastaa psychoa ja rockabillyä ja tuntee genreä. Bändit taitavia, näyttäviä ja viihdyttäviä. Yleisössäkin usein tosi näyttävää porukkaa.

 

Olen musiikillisesti eniten ameriikkaan ja roots-contryyn kallellaan. 

RCA-Finland järjestää hienoja pienempiä musiikkitapahtumia joissa kansainvälisempiä artisteja ja Suomen omia kantrirock-helmiä. Suosittelen tutustumaan vaihtoehtoisiin tapahtumiin!

Vierailija
5/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. En ole käynyt yhdessäkään. Turhaa rahanhukkaa sellaiset ja rasittavaa ihmismassaa.

6/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta meni mutsin muistisairauden ja omien sairauksienikin vuoksi niin, että en käynyt yhtään missään festareilla. Mutta eilen olin pitkästä aikaa Tuska-festareilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamoja ei taida enää olla? Puntala on pian. Parhaiten tuntuu ug:t löytyvän somesta. Itse haaveilen että tohhtisin Folkfesteille mutta kaverit ei innostu.

Vierailija
8/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Monta vuotta meni mutsin muistisairauden ja omien sairauksienikin vuoksi niin, että en käynyt yhtään missään festareilla. Mutta eilen olin pitkästä aikaa Tuska-festareilla. 

Kuulin kavereilta että Tuska oli tänä vuonna erinomainen! Kiva että pääsit nauttimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamoja ei taida enää olla? Puntala on pian. Parhaiten tuntuu ug:t löytyvän somesta. Itse haaveilen että tohhtisin Folkfesteille mutta kaverit ei innostu.

Hei mikähän se oli se joku pessimismi-fest!? Ihanku oisin lukenu että semmosella ainakin Maustetytöt, jossain pohjosemmassa.

Vierailija
10/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity suoraan festareihin mutta tuo yllä mainittu Savonlinnan House Of Olaf kannattaa keikkapaikkana käydä kokemassa, jos yhtään Itä-Suomessa päin liikkuu. 

Hieno vanha VRn rakennus, mahtuu porukkaa ja isokin bändi lavalle, hyviä ruokia ja oluita, mukava tunnelma. Antti Aution keikka viimekesänä tuolla oli upea, unenomainen ja hypnoottinen. 

Paljon vaihtelevia artisteja ja tapahtumia. Ja Savonlinnakin kesäaikaan tavattoman kaunis paikka. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamoja ei taida enää olla? Puntala on pian. Parhaiten tuntuu ug:t löytyvän somesta. Itse haaveilen että tohhtisin Folkfesteille mutta kaverit ei innostu.

Lankomiehen folk-punk bändi oli soittamassa Folkristeilyllä viimevuonna! Risteilypaatti joka seilasi vissiin Turusta Tukholmaan ja takaisin mut esiintyjinä oli pääasiassa folkkareita. Vähänkuin Saarihelvetin lapsonen Merihelvetti.

Hypää semmoisen paatin kyytiin, saat takuulla uusia kavereita - laivallisen :D

Vierailija
12/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

R.I.P. Kontufolk 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän Pakanafestiä järjestetään? 

Hämeenlinnan Keskiaikafestivaali on kyllä ollut hyvä tapahtuma aina siellä linnalla. Paras paikka on leiriytyä keskelle ruoka-aluetta bändilavan eteen, juoda kolpakosta simaa ja välillä hakea kuksaan muhennostäydennystä. Edellisellä kerralla Hämpissä tutustuin johonkin velhopariskuntaan, pappiskuninkaaseen ja munkkien futisjoukkueeseen. Ihan parhaimmat "tule sellaisena kuin olet" -bileet. Esiintyjät ehtoja soittoniekkoja maailmalta.

Vierailija
14/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori jazz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa ois Turussa Punk&Yäk. Täytyy kyl käydä kokemassa, paljon hyviä bändejä luvassa. 

Tamara Luonto oli tosi kiva bändi, kun toissakesänä olin töissä yhden festarin bäkkärillä, ystävällisiä ihmisiä jotka soitti hyvää musaa <3

Ainut yhtä ystävällinen bändi on ollut Terveet Kädet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi