Grillattiin hampurilaisia mökillä.
Huh ku oli hyvii. Tehtiin pihvit itse kunnon jauhelihasta. Varmaan lihoon mutta ei haittaa. Kesällä tulee grillattua paljon mut talvella voi sitten syödä tomaatteja pelkästään.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Onko jauhelihapihvi oikeasti hampurilainen. En tiennytkään.
Me syötiin sitten eilen hampurilaisia Muusilla ja Porkkanaraasteella. Kermakastiketta päälle????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Oletko se sama älypää joka taannoin väitti Platonin nimen olevan "Plato" :D
Oma tekemä jauhelihapivi on parasta hampurilaisen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.
Hamburg steak tulee amerikasta. Frigadell on hyvin samanlainen, muttei ihan sama asia. Ja nimenomaan amerikkalainen hamburger tarkoittaa sitä jauhelihapihviä. Se voi olla vaikka pelkästään sellaisenaan lautasella ja se on silti hamburger.
Paistettiin makkaraa leirintäalueella.
Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?
Keitin kokonaisen kaalin ja oon jo syönyt kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Oletko se sama älypää joka taannoin väitti Platonin nimen olevan "Plato" :D
Latinan kielellä nimi on Plato. Tästä johtuen niin myös monella muulla latinalaisperäisellä kielellä, kuten englannin kielellä.
Ps. Tuskin sinäkään sitä lausut kuten antiikin kreikkalaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.
Hamburg steak tulee amerikasta. Frigadell on hyvin samanlainen, muttei ihan sama asia. Ja nimenomaan amerikkalainen hamburger tarkoittaa sitä jauhelihapihviä. Se voi olla vaikka pelkästään sellaisenaan lautasella ja se on silti hamburger.
no kerropa sitten mikä on "hamburger patty" ja mitä varten sellainenkin sana tarvitaan...
Vierailija kirjoitti:
Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?
Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?
Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.
ei ole. Hamburg steak on se pelkkä pihvi, tai "hamburger patty". Hamburger taas on se sämpylä +pihvi sekä ne lisukkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on kunnon jauheliha?
Osta naudan paistia ja jauha siitä itse. Tulee koostumukseltaa ihan eri tavaraa kuin kaupan jauhelihat.
Jos oikein haluat pröystäillä niin jauha naudan sisäfilettä tai entrecoteta. Huonona puolena tulee melko arvokkaita burgereita.
Meillä grillattiin dresdeniläisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?
Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.
ei ole. Hamburg steak on se pelkkä pihvi, tai "hamburger patty". Hamburger taas on se sämpylä +pihvi sekä ne lisukkeet.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/hamburger
1
a: ground beef
b: a patty of ground beef
2
a sandwich consisting of a patty of hamburger in a split typically round bun
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.