Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grillattiin hampurilaisia mökillä.

Vierailija
27.06.2026 |

Huh ku oli hyvii. Tehtiin pihvit itse kunnon jauhelihasta. Varmaan lihoon mutta ei haittaa. Kesällä tulee grillattua paljon mut talvella voi sitten syödä tomaatteja pelkästään.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Vierailija
2/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutt kans maistuu.

Vierailija
4/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Onko jauhelihapihvi oikeasti hampurilainen. En tiennytkään.

Me syötiin sitten eilen hampurilaisia Muusilla ja Porkkanaraasteella. Kermakastiketta päälle????

Vierailija
5/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.

Vierailija
6/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Oletko se sama älypää joka taannoin väitti Platonin nimen olevan "Plato" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tekemä jauhelihapivi on parasta hampurilaisen välissä.

Vierailija
8/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.

Hamburg steak tulee amerikasta. Frigadell on hyvin samanlainen, muttei ihan sama asia. Ja nimenomaan amerikkalainen hamburger tarkoittaa sitä jauhelihapihviä. Se voi olla vaikka pelkästään sellaisenaan lautasella ja se on silti hamburger.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettiin makkaraa leirintäalueella.

Vierailija
10/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin kokonaisen kaalin ja oon jo syönyt kaiken.

Vierailija
12/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Oletko se sama älypää joka taannoin väitti Platonin nimen olevan "Plato" :D

Latinan kielellä nimi on Plato. Tästä johtuen niin myös monella muulla latinalaisperäisellä kielellä, kuten englannin kielellä.

Ps. Tuskin sinäkään sitä lausut kuten antiikin kreikkalaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.

Hamburg steak tulee amerikasta. Frigadell on hyvin samanlainen, muttei ihan sama asia. Ja nimenomaan amerikkalainen hamburger tarkoittaa sitä jauhelihapihviä. Se voi olla vaikka pelkästään sellaisenaan lautasella ja se on silti hamburger.

no kerropa sitten mikä on "hamburger patty" ja mitä varten sellainenkin sana tarvitaan... 

Vierailija
14/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kunnon jauheliha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?

Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.

Vierailija
16/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kieltä on "lihoon"?

Vierailija
17/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?

Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.

ei ole. Hamburg steak on se pelkkä pihvi, tai "hamburger patty". Hamburger taas on se sämpylä +pihvi sekä ne lisukkeet. 

Vierailija
18/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on kunnon jauheliha?

Osta naudan paistia ja jauha siitä itse. Tulee koostumukseltaa ihan eri tavaraa kuin kaupan jauhelihat.

Jos oikein haluat pröystäillä niin jauha naudan sisäfilettä tai entrecoteta. Huonona puolena tulee melko arvokkaita burgereita.

Vierailija
19/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä grillattiin dresdeniläisiä

Vierailija
20/45 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?

Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.

ei ole. Hamburg steak on se pelkkä pihvi, tai "hamburger patty". Hamburger taas on se sämpylä +pihvi sekä ne lisukkeet. 

https://www.merriam-webster.com/dictionary/hamburger

 

1

a: ground beef

b: a patty of ground beef

 

2

a sandwich consisting of a patty of hamburger in a split typically round bun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan