Kiinalainen Polestar kielletään Yhdysvalloissa
Päätös perustuu jo presidentti Joe Bidenin aikana voimaantulleeseen verkottuneita autoja koskevaan connected vehicles -sääntöön. Sen mukaan ajoneuvot, joissa on Kiinaan yhteydessä olevaa tietotekniikkaa, voidaan asettaa myyntikieltoon.
Kyseisten autojen pelätään vaarantavan kansallisen turvallisuuden ja keräävän tietoja niiden amerikkalaisista käyttäjistä.
Polestar on ollut pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa. Se on saanut toistuvasti Geelyltä lisärahoitusta pystyäkseen jatkamaan toimintaansa. Joulukuussa 2025 Polestar teki käänteisen osakesplitin ja yhdisti 30 osaketta yhdeksi välttääkseen pörssistä poistamisen. Osake oli vajonnut pahimmillaan alle dollarin arvoiseksi.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6688b7d6-dd6f-4187-874e-8632e105…
Kommentit (13)
Se halpismerkki joka valmistaa Volvoa?
Suomalainen Polestar autoilija: "Kyllä minusta saa kerätä tietoja, ei minulla ole mitään salattavaa!"
Vierailija kirjoitti:
Se halpismerkki joka valmistaa Volvoa?
Just, se sama joka valmistaa halpismerkki Volvoa.
Se on kiinalais-ruotsalainen, joten valeinfoa.
Jenkki paska maa pitäisi tuhota, ennen sitä intiaanit pitäisi siirtää pois sieltä sen jälkeen antaa paskan palaa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkki paska maa pitäisi tuhota, ennen sitä intiaanit pitäisi siirtää pois sieltä sen jälkeen antaa paskan palaa.
Menehän nyt Sergei ensin rintamalle droneja väistelemään. Katsotaan sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Se on kiinalais-ruotsalainen, joten valeinfoa.
Kiinalaisessa omistuksessa on kuitenkin pääosa osakkeista.
Eipä polestar ole tainnut lyödä itseään läpi oikein missään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen Polestar autoilija: "Kyllä minusta saa kerätä tietoja, ei minulla ole mitään salattavaa!"
Suomalainen antaa kaikki tietonsa jenkkilään.
Vierailija kirjoitti:
Se halpismerkki joka valmistaa Volvoa?
Mielestäni Volvo kallis ja myös tää toinen merkki. Siis uutena ja uudet mallit.
Hyvä uutinen. Polestar tulee nyt panostamaan Euroopan markkinoille.
Kiitos vinkistä! Täytyypä ostaa Polestar seuraavaksi sähköautoksi.
Mahtaako yleistyä muuallakin