Lempielokuvasi?
Juontakin voi hiukan avata jos ns tuntemattomampi leffa.
Mietin minkä elokuvan katsoisin ja aivot lyö tyhjää.
Olisin halunnut katsoa my fair ladyn mutten löytänyt sitä mistään. Piiat elokuvaa mietin mutta se pitää vuokrata 4 eurolla. Ehkä sen katson ellei tule parempaa ehdotusta.
Noi em. on mun lempparit. Lisäksi tykkään Burleskista. En tiedä mikä siinä viehättää? Ehkä Cristina Aguileran kauneus ja lauluääni? Mutta sen jaksaa katsoa aina kun vaan jostakin sattuu tulemaan. Myös Sound of music kuuluu lemppareihin. Jännä että monta musikaalia lemppareissa vaikken niin musikaaleista välitä. Musikaaleista tuli vielä mieleen Pieni Merenneito 😅 Se on aina ollut ihana ja tykkään niistä lauluista.
Myös Taru sormusten herrasta ja Hobitti elokuvat on hyviä ja katsonut ne monta kertaa. Sandra Bullocin leffoista myös monesti tykkään.
Toki kaikilla on niin erilainen elokuvamaku mutta jos sattuisi noisemaan joku sellainen elokuva mistä tykkään ja olen unohtanut.
Kommentit (25)
Paistetut vihreät tomaatit. Billy Elliot. Siinä pari mistä itse pidin kovasti.
Paras elokuva on mielestäni "Tulitikkuja lainaamassa". Vuodelta 1938. Katsoisin uudelleen ja uudelleen. Ihanat roolisuoritukset, Aku Korhonen, Uuno Laakso, Ester Toivonen ja Siiri Angerkoski. Voiko parempaa elävää kuvaa olla? Ei!
Salkkarit Merellä -elokuva - Pihlajakadun porukka oli samassa laivassa ja siellä laivassa ei ollut muita ja se laiva oli noiduttu ja se laiva oli myrskyssä ja siellä laivalla melkein kaikkia pelotti ja sitten se helpotti siellä laivalla ja laivan asukkaita ei pelottanut enää niin paljon kuin siellä laivalla oli ihan alussa. Elokuva kertoo siis pelottavasta laivamatkasta.
Vierailija kirjoitti:
The war of Roses
Sry, The war of the Roses
Omat lempparit on vanhempaa osastoa esim Some like it hot. En ikinä kyllästy siihen. Yleensäkin ton ajan leffat.
"Uudemmista" ehkä suomalainen Keisarikunta
Jim Carreyn leffat. On naurussa pitelemistä.
Pidän länkkäreistä. Suomalaisista vanhoista elokuvista esim. Kulkurin valssi ja Tuntematon, Niskavuori elokuvat. Joskus telkkarista tulee hyviä elokuvia joiden nimet ei jää mieleen. Joskus tuki sellanen elokuva jossa rämän rekan kuski alkoi piinata pikkuautolla ajavaa miestä, olikohan joku Painajainen maantiellä tms.
Last of The Mohicans.
Rakastan tarinaa, koska silloin intiaaneilla oli vielä kyky vaikuttaa omaan kohtaloonsa.
Vierailija kirjoitti:
Paistetut vihreät tomaatit. Billy Elliot. Siinä pari mistä itse pidin kovasti.
Minusta taas tuo Paistetut tomaatit oli uskomattoman tylsä. Sellaista typerää ja hidastempoista naisten hömppää. (Olen itse nainen)
Vierailija kirjoitti:
Pidän länkkäreistä. Suomalaisista vanhoista elokuvista esim. Kulkurin valssi ja Tuntematon, Niskavuori elokuvat. Joskus telkkarista tulee hyviä elokuvia joiden nimet ei jää mieleen. Joskus tuki sellanen elokuva jossa rämän rekan kuski alkoi piinata pikkuautolla ajavaa miestä, olikohan joku Painajainen maantiellä tms.
Kauhun kilometrit
Vierailija kirjoitti:
V###u jaksa jotain alakoulu tasoisia kysymyksiä.
Kakara oot ulosantisi perusteella. Hauska aloitus tämä on. Tyhmää tulla ketjuihin joista ei pidä.
Nähnyt niin monia elokuvia, että täysin lempparia ei ole.
Dinot New Yorkissa on varmaan ensimmäinen elokuva jonka oon nähnyt, joten vastaan sen nostalgisuuden takia.
Jos et tunne Pedro Almodovarin elokuvia, kannattaa hänen värikylläiseen, iloisensurulliseen, hellästi vinksahtaneeseen kuvastoonsa tutustua. Helpoin ihastua on ehkä Volver.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tunne Pedro Almodovarin elokuvia, kannattaa hänen värikylläiseen, iloisensurulliseen, hellästi vinksahtaneeseen kuvastoonsa tutustua. Helpoin ihastua on ehkä Volver.
Todo sobre mi madre eli Kaikki äidistäni itkettää ja naurattaa ja kaikkea siltä väliltä. Volver on myös todella hyvä.
Takaa-ajettu Harrison Ford pääosassa oli hyvä.