Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Psykiatrinen osastohoito ei toimi, koska kännyköitä ei saa ottaa potilailta pois

Vierailija
27.06.2026 |

Siinä sitten hakataan tiktokista kuolema-algoritmilla synkkää videota ympärivuorokaudet itsemääräämisoikeuden nojalla. Mikä siinä on, että vasemmistolainen itsemääräämisoikeus menee jopa hengissäselviämisen edelle joillekin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä aivan... ja tapahtuu monessa muussakin laitoksessa. Aivan käsittämätöntä. Joissain harvoissa laitoksissa tuota älytöntä kieltoa ei ole.

Vierailija
2/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan lämpene ajatukselle, että osastohoito olisi jonkinlainen "kahle", ikään kuin rangaistus... Tai sitten vallankäytöllinen hiljentämismenetelmä esim. toisinajatteluun.

 

On mielestäni myös hyvä, että laitoselämässä olijat avaavat arkea meille normeille. Mielenkiinnolla sain lukea hiljattain erään haimatulehduksesta osaston tiputuksessa toipuvan kokemukset ja edistyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muutakaan tekemistä siellä olisi odotellessa, että lääkitys alkaa vaikuttaa?

Vierailija
4/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taas yksi lukemattomista syistä miksi sote on niin surkea. Kuka hemmetti näitä keksii?

Vierailija
5/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä sitä hoitsutyttöjen OF-tilejä sitten selataan jos ei ole kännykkää? Läppärit talon puolesta joka potilaalle vai?

Vierailija
6/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muutakaan tekemistä siellä olisi odotellessa, että lääkitys alkaa vaikuttaa?

Ongelmaa ei yleensä ole enää siinä vaiheessa kun lääke alkaa vaikuttaa, vaan siinä vaiheessa kun lääke ei ole vielä vaikuttanut. Siksi puhelimet pitäisi ottaa pois ainakin hoidon aluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen? Ymmärrän, että elät omassa angstisessa mielikuvitusmaailmassasi, mutta kai yksityisyyden ja omaisuuden suoja enemmän on oikeiston intressi, jos jonkun? 

Vierailija
8/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Parasta hoitotulosta tekevissä päihdehoitopaikoissakin puhelin otetaan pois, toisin kuin hällä väliä "säilytyslaitoksissa" joita psykiatriset osastotkin nykyään ovat. Lääkkeitä vaan naamaan, sitten voidaankin kirjata hienoja lauseita siitä miten hyvin on hoidettu ja kuinka paljon on ihmisen hyväksi tehty. T. Alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin nuorisopsykalla puhelimet otettiin pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se toimii, joidenkin kohdalla ei jos on, että mun puhelin on kaapattu / exä dominoi (....) puhelinta kautta joku hallitsee omaa puhelinta. eipä se hulluus silti siinä luurissa ole, kova haluaminen olla terve täytyy olla ensin. laite ku laite, itsellä oli huonekaverina tyyppi, joka mittaili sähköntaajuuksia ja myös mun kehon sähköntaajuuksia...:D tsssshhhhh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi