Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen rangaistus vanhemmilta

Vierailija
27.06.2026 |

Minkä ikäinen olit, kun sait viimeisen kerran jonkin rangaistuksen vanhemmiltasi? Oli se sitten vaikka kotiaresti, selkäsauna, taskurahojen menetys, ylimääräinen kotityö tai mitä tahansa. Kunhan se oli nimenomaan vanhempiesi määräämä seuraamus jostain, mitä oli tehnyt tai jättänyt tekemättä. Voit myös kertoa, mitä aikaa tuolloin elettiin, esim. vuosikymmen. Ne, joilla on jo itsellä aikuisia lapsia, voivat kertoa myös minkä ikäiselle lapsille annoitte viimeisen kerran rangaistuksen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kun toinen vanhemmistani ilmoitti yrittävänsä jättää mut perinnöttömäksi siitä syystä, etten sietänyt enää vuosikymmeniä kestänyttä kyykyttämistä ja ilmoitin omat rajani kanssakäymiselle.

Ei juuri olla oltu tekemisissä tämän jälkeen. Sujujuhlissa hän järjestää aina huutokohtauksen johon olen reagoimatta. Nolatkoon vain itsensä pari krt vuodessa.

Vierailija
2/2 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten kun toinen vanhemmistani ilmoitti yrittävänsä jättää mut perinnöttömäksi siitä syystä, etten sietänyt enää vuosikymmeniä kestänyttä kyykyttämistä ja ilmoitin omat rajani kanssakäymiselle.

Ei juuri olla oltu tekemisissä tämän jälkeen. Sujujuhlissa hän järjestää aina huutokohtauksen johon olen reagoimatta. Nolatkoon vain itsensä pari krt vuodessa.

Suomessahan voi joillakin perusteilla tehdä rintaperillisen perinnöttömäksi, mutta se vaatii käsittääkseni todella painavat syyt. Useimmissa tapauksissa tuollainen taitaa jäädä uhkaukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi