Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muotikuvissa ja näyöksissä edelleen sairaalloisen laihoja malleja? Miksi aina ääripäät?

Vierailija
26.06.2026 |

Osaltaan näihin vaikuttanee se, että malliksi valittu kasvupyrähdyksen juuri läpikäyneitä teinejä, joille elopainoa ei ole ehtinyt vielä kertyä, eli ovat kasvaneet nopeammin kuin mitä ehtivät syödä. Mutta siis edelleen silmiinpistävän laihoja malleja. Sitten taas Instagramissa näkee pääasiassa sairaalloisen lihavia tursuvan ihraisia löllyköitä venyttelemässä ja poseeraamassa pienissä alusvaatteissa. Miksi aina vain ääripäitä? Miksi NORMAALIN painon tavoittelu on niin vähätelty asia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen. Kehopossut saa näistä muotikuvista muka-lyömäaseen terveellisiä elintapoja vastaan, koska niiden mielestä terveelliset elintavat johtavat anoreksiaan.

Vierailija
2/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näin. Vaatteet suunnitellaan hoikille eikä ihravalaille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on jo unohdettu. Laihdutuslääkkeet Suomessakin jo kovassa käytössä yleisesti. 

Vierailija
4/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus on jo unohdettu. Laihdutuslääkkeet Suomessakin jo kovassa käytössä yleisesti. 

Mutta aina tulee vasta-aalto, ja muodissa vanhat jutut aina uudelleen muotiin. Tuleeko jossain vaiheessa käänteinen Ozempic-lääke, jolla saa lisää ruokahalua? : D

Vierailija
5/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Johan "big food" tehtailee mini annoksia joissa on todella paljon energiaa. Ehkä ne on jo käänteinen laihdutuslääke!

 

Ennustan että seuraava iso trendi tämän ultra laihuuden jälkeen on lihaksikas keho (pitkästä aikaa) ehkä sitten vasta uudestaan tosi iso. 

Vierailija
6/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että muodissa vaatteen tulee näyttää mahdollisimman hyvältä ja se näyttää siltä vain silloin kun keho on laiha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotitalot valitsevat mallit sen perusteella, kenen esittelemänä vaate myy. Sama vaate näyttää hyvin usein ostajan silmissä houkuttelevammalta nuoren ja hoikan ihmisen päällä. Ei siinä sen kummempaa, homma on markkinointia ja perustuu 100% voiton maksimointiin. 

”Plus-kokoiset” eivät menesty castingeissa enää niin hyvin kuin joitakin vuosia aikaisemmin, koska heidän ympärillään pyörinyt somepöhinä ei koskaan realisoitunut muotifirmoille euroiksi tai dollareiksi.

Vierailija
8/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuuden nimissä pitäisi puolet olla sairaalloisen lihavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin pahastuin.

 

Eivät he ole sairaalloisen laihoja vaan terveitä.

Vierailija
10/10 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näin. Vaatteet suunnitellaan hoikille eikä ihravalaille. 

Kyllä vaatteita suunnitellaan ihan kaiken kokoisille, mutta näytöksissä ja mainoksissa suositaan kokoja, jossa vaate näyttää parhaimmalta. Sama idea on esim. autojen markkinoinnissa: mainoksessa ja liikkeen esittelyautona on houkutteleva ja näyttävämmin varusteltu malli, mutta ihmiset ostavat saman automallin arkisemman version.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä