Mitä kaikkea syötte varhaisperunoiden kanssa?
Heitellään ideoita, josko tulisi uusia tuulia listalle.
Meillä vakkarina kala, varsinkin loimu-ja savulohi ja tillikermaviilikastike.
Niin ja erilaiset makkarat.
Kommentit (13)
Yleensä sipulisilliä. Niin tänäänkin.
Silliä ja keitettyä kananmunaa. Joskus teen kastikkeeksi sulatettu voita ja saksin siihen mukaan ruohosipulia, tämä mummolta opittua vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Peruna on ulkomainen vieraslaji.
Mutta aika hyvin suomalaistunut.
Sipuli-voikastike ja sitten kaikkea mitä nyt esim. grillissä saa kokkailtua. Miksei liedelläkin
Voita, tilliä, ja keitettyjä kananmunia, mausteeksi suolaa.
Juhannuksen lopuksi tein ylimääräisistä ruuista hyvän salaatin, jossa oli varhaisperunoita, graavilohta, tuorekurkkua, kesäsipulia ja vähän tomaattiakin. Ei mitään kastiketta ja ihan vain jääkaapin tyhjennystä, mutta olikin maukasta.
Muuten sitten olen syönyt varhaisperunoita lisäkkeenä milloin minkäkin kanssa, viimeksi kalapuikkojen ja kermaviilikastikkeen.
Teen hyrskypottuja. Googleta ohje. Mutta muutoin syön vaikka maustekurkun, fetan, savulohen kanssa. Kananmunakastikekin hyvää.