Romanov-asiantuntijoita? Xenia, tsaarin isosisko, keneltä hän oli perinut piirteensä?
Joissakin valokuvissa näyttää kuin hänen toinen vanhempansa olisi ollut tummaihoinen. Xenia näyttää ihan erilaiselta kuin muut sisaruksensa.
Kommentit (15)
Äitimsä, Maria Fjodorovna, oli ihan yhtä tumma.
Koskaanhan ei isästä voi olla satavarma? Kaikenlaista tallirenkiä ja lakeijaa kun on kiinteistöissä pyörinyt.
Ota huomioon että silloin paneskeltiin miten saattuu, sukulinjassa on myös muita kuin Romanoveja. Katariina Suuren poika Paavali on luultavasti jonkun muun kuin silloisen tsaarin.
Mun mielestäni Ksenija ja Nikolai olivat keskenään kovasti samannäköisiä. Myös Olga-sisar muistutti näitä kahta (Nikolain veljissä oli sitten vähän eri näköä). Piirteiden sekoitus kaikilla, osa tuli Romanov-suvusta ja osa sisaruskatraan äidin, alun perin Tanskan prinsessan Marian (Dagmarin) kautta Tanskan kuningassuvusta.
Xenia näyttää Paavali I:ltä. Paavalin isä on luultavimmin joku Katariina suuren rakastajista.
Vierailija kirjoitti:
Äitimsä, Maria Fjodorovna, oli ihan yhtä tumma.
Ei ollut isosisko vaan pikkusisko. Nuorena ehkä vähän muistutti osin tummaihoista, muttei enää vanhempana. Maria Fjodorovna oli tanskalaissaksalaista sukua, ainakin virallisesti eli ei kovin kaukaista.
Vierailija kirjoitti:
Xenia näyttää Paavali I:ltä. Paavalin isä on luultavimmin joku Katariina suuren rakastajista.
Paavalista ei ole valokuvaa.
Paavali I isä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sergei_Saltykov
Katariina itse sanoo muistelmissaan että hän on Paavalin isä. En ymmärrä miksi historioitsijat yrittää kumota tämän, mikä ihmeen motiivi Katariinalla olisi valehdella asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xenia näyttää Paavali I:ltä. Paavalin isä on luultavimmin joku Katariina suuren rakastajista.
Paavalista ei ole valokuvaa.
Maalauksetko eivät kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xenia näyttää Paavali I:ltä. Paavalin isä on luultavimmin joku Katariina suuren rakastajista.
Paavalista ei ole valokuvaa.
Maalauksetko eivät kelpaa?
Ne ovat yleensä kaunisteltua, paitsi epämiellyttäviin ihmisten osalta epämiellyttäviä piirteitä korostavia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni Ksenija ja Nikolai olivat keskenään kovasti samannäköisiä. Myös Olga-sisar muistutti näitä kahta (Nikolain veljissä oli sitten vähän eri näköä). Piirteiden sekoitus kaikilla, osa tuli Romanov-suvusta ja osa sisaruskatraan äidin, alun perin Tanskan prinsessan Marian (Dagmarin) kautta Tanskan kuningassuvusta.
Kyllä Nikolai, Xenia ja Olga olivat saman näköisiä, ainakin he olivat samojen vanhempien lapsia. Paljonko lienee Romanovin sukua jäljellä Nikolai II:ssa kaikkien äidinpuolen sukulinjojen, Saksasta tulleiden hallitsijoiden ja sukuun adoptoitujen henkilöiden yms. perusteella. Jos Ruotsissa suhtauduttaisiin yhtä joustavasti, niin voitasiin sanoa siellä olevan vielä Vaasa- suku hallitsijana, sukulinja Vaasoihin löytynee ja Bernadotte adoptoitiin Ruotsin hallitsijasukuun (Holstein-Gottorp) tämän ollessa 46-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xenia näyttää Paavali I:ltä. Paavalin isä on luultavimmin joku Katariina suuren rakastajista.
Paavalista ei ole valokuvaa.
Maalauksetko eivät kelpaa?
Ne ovat yleensä kaunisteltua, paitsi epämiellyttäviin ihmisten osalta epämiellyttäviä piirteitä korostavia.
Paavalin maalaus ei näytä erityisen kaunistellulta
Ohis, mutta tsarevnan nimi translitteroidaan suomeksi muotoon Ksenija (arkikielessä voi kirjoittaa myös Ksenia). "Xenia" on angloamerikkalainen ja ranskalainen translitterointimuoto.
Äitinsä suvusta ovat piirteet.