Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Rajua väkivaltaa ja kiusaamista steinerkoulussa

Vierailija
26.06.2026 |

Opettajat eikä rehtori ole tehneet mitään, joten kullannuput ovat saaneet kiusata rauhassa. Eikös Steiner-koulun ideologiaan kuulu se, että oppilaita ei saa määrätä, vaan he itse päättävät miten haluavat olla?

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000012103062.html

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä oli pari Steiner-koulussa ollutta ja itsekkäämpiä kusipäitä sai hakea.

Vierailija
2/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös  narsisteja. Eli en ihmettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..Steinerkoulu on yksityinen koulu, jossa on esikoulu, peruskoulun vuosiluokat ja lukio. Ylintä päätösvaltaa koulussa käyttää kannatusyhdistys ja sen hallitus.

Steinerkouluissa noudatetaan tavallisista kouluista poikkeavaa steinerpedagogiikkaa. Steinerkasvatusliiton mukaan opetuksessa painottuvat taideaineet, käsillä tekeminen, vihkotyöskentely ja jakso-opetus."

Onko tuolla kiusaajien vanhempia vaikuttamassa? Koska rehtorikin tuntuu olleen ihan munaton, niin veikkaanpa syyn löytyvän juuri sieltä.

Vierailija
4/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti vanhemmat siirtävät lapsen jolla on ollut tavallisessa koulussa jo oppimisen tai käyttäytymisen kanssa vaikeuksia Steiner-kouluun. Jutussakin mainittiin tämä. Ei ne vaikeudet mihinkään katoa vain lapsi siirtämällä.

Vierailija
5/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sellaista Kärpästen herra-meininkiä jossa aluksi hyvä idea muuttuu kiusaajien tyranniaksi kun aikuiset ei ole rajoittamassa.

Vierailija
6/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös  narsisteja. Eli en ihmettele.

Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti vanhemmat siirtävät lapsen jolla on ollut tavallisessa koulussa jo oppimisen tai käyttäytymisen kanssa vaikeuksia Steiner-kouluun. Jutussakin mainittiin tämä. Ei ne vaikeudet mihinkään katoa vain lapsi siirtämällä.

Kukaan täysipäinen ei laita lastaan Steiner-kouluun. Näin puhuttiin jo 90-luvulla.

Vierailija
8/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös  narsisteja. Eli en ihmettele.

Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...

On kivempi olla kiusaamisen ja väkivallan kohteena kun tekijä on valkoinen eikä musta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttavapiirissä oli pari Steiner-koulussa ollutta ja itsekkäämpiä kusipäitä sai hakea.

Minun ammattikoulussa oli yksi ylimielinen pelle joka oli ollut steiner koulussa, hän ja hänen paras luokkakaveri olivat ylimielisiä ja inhottavaa seuraa

Vierailija
10/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös  narsisteja. Eli en ihmettele.

Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...

On kivempi olla kiusaamisen ja väkivallan kohteena kun tekijä on valkoinen eikä musta?

Meille arjalaisille tämä on tärkeä yksityiskohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä oli kattavampi juttu. Rehtori siellä luistaa vastuustaan ja muutenkin homma on ilmeisest täysin mädäntynyttä jo vuosien ajan. Lasten on annettu mellastaa ja alistaa toisiaan.

Vierailija
12/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaltaan voi olla kyseessä se, että Steiner-vanhemmat ovat herkempiä nostamaan metelin. Jutussa mainittiin useampi tapaus, kun poliisi ei löytänyt rikosta eli oli yksinkertaistaen koulun kanssa samoilla linjoilla.

 

Toiseksi kouluun oli siirtynyt muualla kiusattuja. Heissä vaikuttaa siis olevan joku "syy" kiusaamiselle, jolloin on keskimääräistä todennäköisempää, että kiusaaminen toistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Steiner-koulussa olleita? Minkälainen paikka?

Vierailija
14/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaltaan voi olla kyseessä se, että Steiner-vanhemmat ovat herkempiä nostamaan metelin. Jutussa mainittiin useampi tapaus, kun poliisi ei löytänyt rikosta eli oli yksinkertaistaen koulun kanssa samoilla linjoilla.

 

Toiseksi kouluun oli siirtynyt muualla kiusattuja. Heissä vaikuttaa siis olevan joku "syy" kiusaamiselle, jolloin on keskimääräistä todennäköisempää, että kiusaaminen toistuu. 

Onko Steiner-koulu joku kiusattujen loppusijoituspaikka??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös  narsisteja. Eli en ihmettele.

Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...

On kivempi olla kiusaamisen ja väkivallan kohteena kun tekijä on valkoinen eikä musta?

Tuon jutun tapahtumat voisi siirtää sellaisenaan lasteni entiseen kouluun, joka oli m a m u h e l v e t t i. Yks yhteen, idiootti avuton mamujenperseidennuolija sokea naisrehtori, opettajat vähätteleviä kiusaavia paskoja. 

Vierailija
16/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut yhtä ja toista noista steinerkouluista ja ei ole vakuuttanut Pojan futisharrastuksessa oli yksi steinerkoululainen, joka ei millään suostunut käsittämään että jalkapallo on joukkuelaji. Lopulta valmentaja sanoi vanhemmille että etsikää pojalle joku uusi laji, porukassa ei pärjää koska niin itsekäs.

Vierailija
17/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvimman laki...

Vierailija
18/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori ei kyllä vakuuta.

Vierailija
19/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvimman laki...

Kiusatun kohtalo on karu.. siinä on vain yksi naru..

Vierailija
20/29 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori päävastuussa tuollaisesta. Toki vastuupaska valuu siitä alaspäin lähes yhtä lailla. Opettajilla myös auktoriteettiasema suhteessa lapsiin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi