Miksi minulle työttömälle ei osoiteta työehtosopimuksien mukaista palkkaa maksavaa työpaikkaa? Missä se työvoimapula oikein on?
Tätä olen miettinyt. Kovasti painostetaan hakemaan töitä, mutta mistään ei saa. Missä se huutava työvoimapula oikein on kun töitä ei tarjota?
Kommentit (31)
Ei mitään työpaikkoja ole osoitettu kenellekään kymmeniin vuosiin.
Koska työttömälle voi osoittaa (paekottaa) työkokeilupaikan, 9€ päivässä kulukorvausta on ennemmön kuin kohtuullinen korvaus 8 tunnin työstä
Vierailija kirjoitti:
Koska työttömälle voi osoittaa (paekottaa) työkokeilupaikan, 9€ päivässä kulukorvausta on ennemmön kuin kohtuullinen korvaus 8 tunnin työstä
Ilmainen orja on vielä parempi kuin halpaduunari ulkomailta. Ek keksii kyllä "syyt" polkea palkkoja.
Haasta työkkäri oikeuteen ja vaadi korvauksia koska eivät tarjoa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään työpaikkoja ole osoitettu kenellekään kymmeniin vuosiin.
Ikävä aikoja kun TE toimisto oli vielä työvoimatoimisto josta saatiin töitä.
Kokoomus: työvoimapula!
SDP: kansainväliset sopimukset, olemme rikas maa!
Vasemmistoliitto: valkoinen mies on tuhottava, vaikka vaihtoehdot huonompia!
Vihreät: kehitysmaalaiset on rikkaus, ihmisoikeudet velvoittaa Kela gold
Siksi koska kunta haluaa orjapajaa ja kokeiluja. Ja ettei palkkaa vaan tule. Kielletään kunnat?
Poliittisen vasemmiston keinoja lisätä vasemmiston äänestäjiä, on pilata koko maan tulevaisuus ja näin saada lisää epätoivoisia vasemmiston äänestäjiä. Poliittinen vasemmisto elää epätoivon levittämisestä. Siksi vasemmisto tuo maan täyteen raiskareita ja uusia kehitysmaiden ongelmia.
Vasemmiston toiminta on itseään ruokkiva epätoivon syöksykierre, mikä lisää vasemmiston äänestäjiä, mutta maan ongelmat vaan kasautuvat.
Siksi vasemmisto lupaa enemmän kuin yhteiskunta kykenee lupausta lunastamaan. Tämä tiedetään vasemmiston johdossa, mutta siitä ei välitetä, koska se takaa vasemmiston menestyksen.
Kun maa on ajettu aivan vararikkoon tulee meistä toinen Argentiina.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta.
SDP/vasemmisto ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.
Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.
Mikä on muuttunut?
Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.
Oletko tehnyt palkattomia koevuoroja? Niiden kautta voit osoittaa työkykysi ja halukkuutesi ja työllistyä ravintola-alalle.
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään työpaikkoja ole osoitettu kenellekään kymmeniin vuosiin.
Mä sain palkkatukityöpaikan vuonna 2024. 10 kuukautta kesti ja sain ihan normipalkkaa. Tuli kirje postiluukussa että haeppa tänne. Ilmeisesti ei ollut monta hakijaa koska pääsin sinne hakijoiden joukosta.
Pitää osata jotakin hyödyllistä, sitten saa työpaikan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta.
SDP/vasemmisto ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.
Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.
Mikä on muuttunut?
Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.
Joo muualta tulleet ovatkin todella aktiivisia äänestäjiä, varsinkin sellaiset joilla ei ole Suomen kansalaisuutta..
Vierailija kirjoitti:
Koska työttömälle voi osoittaa (paekottaa) työkokeilupaikan, 9€ päivässä kulukorvausta on ennemmön kuin kohtuullinen korvaus 8 tunnin työstä
Minulle itseasiassa vasta ehdotettiin, arvaa nauroinko? 9e päivässä mikä hädin tuskin riittää polttoaineisiin.
Oletko toimitusjohtajalle soittanut ja kertonut mitä osaat?
Vierailija kirjoitti:
Oletko toimitusjohtajalle soittanut ja kertonut mitä osaat?
Parhaiten töitä saa kun menee reippaasti paikan päältä kysymään.
Ei sellaiselle joka ei mitään osaa voi mitään työtä tarjota.
Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta.