Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle työttömälle ei osoiteta työehtosopimuksien mukaista palkkaa maksavaa työpaikkaa? Missä se työvoimapula oikein on?

Vierailija
25.06.2026 |

Tätä olen miettinyt. Kovasti painostetaan hakemaan töitä, mutta mistään ei saa. Missä se huutava työvoimapula oikein on kun töitä ei tarjota?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta. 

Vierailija
2/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään työpaikkoja ole osoitettu kenellekään kymmeniin vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työttömälle voi osoittaa (paekottaa) työkokeilupaikan, 9€ päivässä kulukorvausta on ennemmön kuin kohtuullinen korvaus 8 tunnin työstä

Vierailija
4/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työttömälle voi osoittaa (paekottaa) työkokeilupaikan, 9€ päivässä kulukorvausta on ennemmön kuin kohtuullinen korvaus 8 tunnin työstä

Ilmainen orja on vielä parempi kuin halpaduunari ulkomailta. Ek keksii kyllä "syyt" polkea palkkoja.

Vierailija
5/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta työkkäri oikeuteen ja vaadi korvauksia koska eivät tarjoa töitä.

Vierailija
6/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään työpaikkoja ole osoitettu kenellekään kymmeniin vuosiin.

Ikävä aikoja kun TE toimisto oli vielä työvoimatoimisto josta saatiin töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus: työvoimapula!

SDP: kansainväliset sopimukset, olemme rikas maa!

Vasemmistoliitto: valkoinen mies on tuhottava, vaikka vaihtoehdot huonompia!

Vihreät: kehitysmaalaiset on rikkaus, ihmisoikeudet velvoittaa Kela gold

Vierailija
8/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kunta haluaa orjapajaa ja kokeiluja. Ja ettei palkkaa vaan tule. Kielletään kunnat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisen vasemmiston keinoja lisätä vasemmiston äänestäjiä, on pilata koko maan tulevaisuus ja näin saada lisää epätoivoisia vasemmiston äänestäjiä. Poliittinen vasemmisto elää epätoivon levittämisestä. Siksi vasemmisto tuo maan täyteen raiskareita ja uusia kehitysmaiden ongelmia.

Vasemmiston toiminta on itseään ruokkiva epätoivon syöksykierre, mikä lisää vasemmiston äänestäjiä, mutta maan ongelmat vaan kasautuvat. 

Siksi vasemmisto lupaa enemmän kuin yhteiskunta kykenee lupausta lunastamaan. Tämä tiedetään vasemmiston johdossa, mutta siitä ei välitetä, koska se takaa vasemmiston menestyksen. 

Kun maa on ajettu aivan vararikkoon tulee meistä toinen Argentiina.

Vierailija
10/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta. 

SDP/vasemmisto ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.

Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.

Mikä on muuttunut?

Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt palkattomia koevuoroja? Niiden kautta voit osoittaa työkykysi ja halukkuutesi ja työllistyä ravintola-alalle. 

Vierailija
12/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.

Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään työpaikkoja ole osoitettu kenellekään kymmeniin vuosiin.

Mä sain palkkatukityöpaikan vuonna 2024. 10 kuukautta kesti ja sain ihan normipalkkaa. Tuli kirje postiluukussa että haeppa tänne. Ilmeisesti ei ollut monta hakijaa koska pääsin sinne hakijoiden joukosta.

Vierailija
14/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata jotakin hyödyllistä, sitten saa työpaikan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta. 

SDP/vasemmisto ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.

Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.

Mikä on muuttunut?

Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.

Joo muualta tulleet ovatkin todella aktiivisia äänestäjiä, varsinkin sellaiset joilla ei ole Suomen kansalaisuutta..

Vierailija
16/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työttömälle voi osoittaa (paekottaa) työkokeilupaikan, 9€ päivässä kulukorvausta on ennemmön kuin kohtuullinen korvaus 8 tunnin työstä

Minulle itseasiassa vasta ehdotettiin, arvaa nauroinko? 9e päivässä mikä hädin tuskin riittää polttoaineisiin.

Vierailija
17/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa :(

Vierailija
18/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko toimitusjohtajalle soittanut ja kertonut mitä osaat?

Vierailija
19/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko toimitusjohtajalle soittanut ja kertonut mitä osaat?

Parhaiten töitä saa kun menee reippaasti paikan päältä kysymään.

Vierailija
20/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaiselle joka ei mitään osaa voi mitään työtä tarjota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän