Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle työttömälle ei osoiteta työehtosopimuksien mukaista palkkaa maksavaa työpaikkaa? Missä se työvoimapula oikein on?

Vierailija
25.06.2026 |

Tätä olen miettinyt. Kovasti painostetaan hakemaan töitä, mutta mistään ei saa. Missä se huutava työvoimapula oikein on kun töitä ei tarjota?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus: työvoimapula!

SDP: kansainväliset sopimukset, olemme rikas maa!

Vasemmistoliitto: valkoinen mies on tuhottava, vaikka vaihtoehdot huonompia!

Vihreät: kehitysmaalaiset on rikkaus, ihmisoikeudet velvoittaa Kela gold

Persut öyhötämme kaikesta ja valehtelemme sujuvasti ennen vaaleja koska meillä ei ole mitään aikomusta pitää vaalilupauksia.

Vierailija
22/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareiden märkä päiväuni toteutumassa.

Kohti luokkayhteiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta. 

Ja vielä PS toimesta vaikka tämän pitäisi olla heidän kannattajilleen vihoviimeinen teko. 🤣

Vierailija
24/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistohallitushan meillä on vallassa, hei haloo !

Vierailija
25/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali ihminen hakee kyllä työpaikkansa ihan itse.

Vierailija
26/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei tarjota jos työntekijästä ei ole yritykselle hyötyä ja moni työtön ei osaa oikein mitään hyödyllistä. 

Jos olet osaaja niin miksi et työllistä itseäsi ja ota sellaista palkkaa kuin haluat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitää voida valita elämänsä. Miksi joku diktaattori osoittaa huonon paikan.

Vierailija
28/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työvoimapula pari vuotta sitten mutta ei ole enää. Julkinen sektori ei ainakaan tarvitse lisää työvoimaa. Yksityinen puoli ei taida myöskään tarvita lisää väkeä ja järjestöissä on yt-neuvottelut käynnissä. Muutosta parempaan on tuskin ihan heti odotettavissa kun valtio velkaantuu kovaa vauhtia ja yrityksillä menee heikosti. 

Helpommalla voi työpaikka löytyä ulkomailta kuin Suomesta. Suomessa voi toki elää sossutuella vaikka eläkeikään asti mutta pitempää työttömänä olleet saavat heikosti töitä.

Elämässä on muitakin asioita kuin työ eli kannattaa käyttää aika hyödyksi kun kerran on vapaa-aikaa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on yliarvostettua. Harva sitä kuollessaan miettii että tuli tehtyä liian vähän töitä.

Vierailija
30/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta etelään, täällä on helpompi työllistyä. Tietenkään et tuota vaihtoehtoa halua kuulla kun perhe, suku, appimuori, aikuiset lapset, naapurit, kissat, koirat estää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää osata jotakin hyödyllistä, sitten saa työpaikan

Hyödyllisyys ei ole sama asia kuin se, millä joku ajattelee voivansa tehdä rahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme