Miksi minulle työttömälle ei osoiteta työehtosopimuksien mukaista palkkaa maksavaa työpaikkaa? Missä se työvoimapula oikein on?
Tätä olen miettinyt. Kovasti painostetaan hakemaan töitä, mutta mistään ei saa. Missä se huutava työvoimapula oikein on kun töitä ei tarjota?
Kommentit (31)
Kokkareiden märkä päiväuni toteutumassa.
Kohti luokkayhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan roudataan maahan koko ajan lisää porukkaa työttömiksi. Sairasta.
Ja vielä PS toimesta vaikka tämän pitäisi olla heidän kannattajilleen vihoviimeinen teko. 🤣
Oikeistohallitushan meillä on vallassa, hei haloo !
normaali ihminen hakee kyllä työpaikkansa ihan itse.
Töitä ei tarjota jos työntekijästä ei ole yritykselle hyötyä ja moni työtön ei osaa oikein mitään hyödyllistä.
Jos olet osaaja niin miksi et työllistä itseäsi ja ota sellaista palkkaa kuin haluat.
Ihmisten pitää voida valita elämänsä. Miksi joku diktaattori osoittaa huonon paikan.
Meillä oli työvoimapula pari vuotta sitten mutta ei ole enää. Julkinen sektori ei ainakaan tarvitse lisää työvoimaa. Yksityinen puoli ei taida myöskään tarvita lisää väkeä ja järjestöissä on yt-neuvottelut käynnissä. Muutosta parempaan on tuskin ihan heti odotettavissa kun valtio velkaantuu kovaa vauhtia ja yrityksillä menee heikosti.
Helpommalla voi työpaikka löytyä ulkomailta kuin Suomesta. Suomessa voi toki elää sossutuella vaikka eläkeikään asti mutta pitempää työttömänä olleet saavat heikosti töitä.
Elämässä on muitakin asioita kuin työ eli kannattaa käyttää aika hyödyksi kun kerran on vapaa-aikaa paljon.
Työnteko on yliarvostettua. Harva sitä kuollessaan miettii että tuli tehtyä liian vähän töitä.
Muuta etelään, täällä on helpompi työllistyä. Tietenkään et tuota vaihtoehtoa halua kuulla kun perhe, suku, appimuori, aikuiset lapset, naapurit, kissat, koirat estää
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata jotakin hyödyllistä, sitten saa työpaikan
Hyödyllisyys ei ole sama asia kuin se, millä joku ajattelee voivansa tehdä rahaa.
Persut öyhötämme kaikesta ja valehtelemme sujuvasti ennen vaaleja koska meillä ei ole mitään aikomusta pitää vaalilupauksia.