Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haukkuvien koirien omistajien mielipide

Vierailija
25.06.2026 |

Olen tässä nyt 3h kuunnellut naapurin vieraan, onneksi vain vieras, pikkukoiran tauotonta räksytystä pihassa. Ihmiset ei tee mitään. Ihmiset vaan istuu rauhassa eli koiraa ei triggeröi tn mikään muu kuin tapa räksyttää. Kun räksytys kuuluu tänne 50m päähän aika selvästi niin luulisi vieressä olevan vielä pahempi. Kertaakaan en ole kuullut että koiraa komennettaisiin tai haukkuun puututtaisiin. Ettekö te omistajat kuule enää koiranne jatkuvaa haukkumista? Vai ette enää välitä? Vai ei vaan kiinnosta mahdollinen häiriö muille? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira haukkuu joskus, mutta naapuri ei sitä pystyisi mistään tietämään, mikä haukkumisen aiheuttaa. Sen aiheuttaa lähes aina toinen koira, joka kulkee kossain vähän kauempanakin. Haukkuminen on koiran tapa kommunikoida. Miksi varis raakkuu? Miksi lehmä ammuu? Miksei niitä komenneta?

Vierailija
2/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirat ei räksytä tai louskuta koko aikaa. Leikkiessään joskus haukahtelevat, ja se on ihan ok. Vahtihaukusta kiitän ja yleensä pyydän lopettamaan. Paitsi, jos joku pysähtyy meidän portin kohdalle kuselle, silloin koirat todellakin saa haukkua sydämensä kyllyydestä.

 

Meillä naapurin iso koira haukkuu aina, kun on yksin. Koira siis ulkokoira ja se haukunta kuuluu meille sisälle saakka, usein pitkin yötä. Itse onneksi saan silti nukuttua, joskus herään jos naapurin koira alkaa yhtäkkiä haukkua jotain kettua tms. Toinen naapuri valvoo yön, jos tuo koira huutaa, ei kiva.

 

Eniten ottaa päähän jos ja kun tämä jatkuvasti haukkuvan koiran idiootti omistaja rääkyy meidän koirille, jos haukahtavat muutamankin kerran 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät mitä ne ihmiset tekee?

Vierailija
4/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tässä tapauksessa vika on siis omistajassa,/ihmisissä koska kukaan heistä ei reagoi koiraan mitenkään, jos kerta koura yrittää kommunikoida

Vierailija
5/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:lle vastaus: suora näköyhteys, ja kuuloyhteys. Näen ja kuulen vaikka en haluais.

Vierailija
6/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kysyä häiritsevästi haukkuvan koiran omistajilta mitään - ovat niin itsekkäitä, että suuttuvat vaan. Ai lehmä ammuu kovaäänisesti tuntikausia? Varis? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veettä täällä kerrostalossa kun  koko kun koira haukkuu sisällä ja parvekkeella.  Olen odottanut että kenenkähän pinna ensiksi palaa. 

Vierailija
8/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakiväärilläkään ei saa ampua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli uusi naapuri, joka viettää paljon aikaa pihalla. Edellinen omistaja harvoin piipahti pihalla. No nyt koirani haukkuu tätä uutta naapuria. Pitää sitä tunkeilijana. No käskystä lopettaa, mutta taitaa mennä jonkin aikaa tottua naapuriin.

Vierailija
10/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kuulen kun mun koirat haukkuu. Mut mä en voi vastata niiden toisten ihmisten puolesta.

Mun toinen koira ei hauku tunteja mitään muuta kuin hirviä. Kotona se haukkuu kun se leikkii toisen koiran kanssa tai vahtii pihaa. Nämä haukut kestää muutamista sekunneista max joihinkin minuutteihin riippuen, mitä tapahtuu. Jos joku vieras auto ajaa pihaan, se haukkuu niin kauan että a ) auto lähtee pois tai b ) se pääsee tervehtimään autolla tullutta. Meidän toinen koira haukkuu jos joku tulee ovesta. Kestää n. 10 sekuntia.

Sinun mielipide mun koirien haukkumisesta ei tosiaan kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kysyä häiritsevästi haukkuvan koiran omistajilta mitään - ovat niin itsekkäitä, että suuttuvat vaan. Ai lehmä ammuu kovaäänisesti tuntikausia? Varis? 

Lehmät muuten voi ammua tuntikausia. Meidän mökille kuuluu lähitilalta lehmien äänet ja kyllä ne voi ammua toooodella kauankin. Tuskin se yksi ja sama lehmä tunteja huutaa, mutta kun niitä on useita, niin vuoro vaihtuu ja meteli kestää. Ei se (tietenkään) meitä häiritse, mutta sellaista tapahtuu.

Vierailija
12/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs suoraluontoinen ja reipaskätinen tuttava kyllästyi naapurinsa luoskuttavaan koiraan ja kävi ärähtämässä tuon seuraukset omistajalle,  minkä jälkeen omistaja jopa ymmärsi pitävänsä koiransa jatkossa hiljaisena. Kun yksinkertainen omistaja ei hoksaa hiljentää koiraansa, niin sen jälkeen tuollekin voi puhua kuin rakille, kun ei näytä muutakaan kieltä ymmärtävän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kysyä häiritsevästi haukkuvan koiran omistajilta mitään - ovat niin itsekkäitä, että suuttuvat vaan. Ai lehmä ammuu kovaäänisesti tuntikausia? Varis? 

Lehmät muuten voi ammua tuntikausia. Meidän mökille kuuluu lähitilalta lehmien äänet ja kyllä ne voi ammua toooodella kauankin. Tuskin se yksi ja sama lehmä tunteja huutaa, mutta kun niitä on useita, niin vuoro vaihtuu ja meteli kestää. Ei se (tietenkään) meitä häiritse, mutta sellaista tapahtuu.

Sonnitilan naapurissa asuvana, todellakin näin. Ja sonnien mölinä on vielä pahempaa, kuin lehmien muut 😂

Vierailija
14/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kysyä häiritsevästi haukkuvan koiran omistajilta mitään - ovat niin itsekkäitä, että suuttuvat vaan. Ai lehmä ammuu kovaäänisesti tuntikausia? Varis? 

Lehmät muuten voi ammua tuntikausia. Meidän mökille kuuluu lähitilalta lehmien äänet ja kyllä ne voi ammua toooodella kauankin. Tuskin se yksi ja sama lehmä tunteja huutaa, mutta kun niitä on useita, niin vuoro vaihtuu ja meteli kestää. Ei se (tietenkään) meitä häiritse, mutta sellaista tapahtuu.

Sonnitilan naapurissa asuvana, todellakin näin. Ja sonnien mölinä on vielä pahempaa, kuin lehmien muut 😂

Niinpä. Tuon kyseenalaistanut ei ole kuullut lehmien tai sonnien ääntä. Meidän viereisessä metsikössä kyllä esim. käki kukkuu ihan tauotta. Onneksi asumme alueella, jossa kaikilla on koiria. Ketään ei häiritse pieni haukahtelu ja kaikki keräävät koiransa jätökset pois. Paljon enemmän häiritsisi lentomelu tai muu liikenteen jylinä.