Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Ekonomien ja Tekniikan Akateemisten mukaan miesten syrjintäkokemukset ovat lisääntyneet

Vierailija
25.06.2026 |

Tuomas joutui työnantajansa puhutteluun sen jälkeen, kun hän oli ilmoittanut, että jää toistamiseen vanhempainvapaalle.

Tuomaksen mukaan puhuttelussa hänelle huudettiin ja hänen päätöksensä jäädä vanhempainvapaalle kyseenalaistettiin. Häntä myös syyllistettiin siitä, ettei hän ajattele firman etua. Lisäksi häneltä kysyttiin, eikö vaimo voisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

 

 

Myös Villen esihenkilö hiljeni, kun hän yritti kysellä vanhempainvapaiden vietosta.

Kun Ville puolen vuoden jälkeen palasi töihin, hänet kutsuttiin palaveriin, jonka aiheena oli työsuhteen päättäminen. Työnantaja vetosi tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin sekä Villen vastuualueessa tapahtuneeseen muutokseen.

Villen mukaan perustelut eivät pitäneet paikkaansa. Hänestä todellinen syy irtisanomiseen oli vanhempainvapaan pitäminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kuulemma ole mitään syrjintää joten Villet, Matit ja Joonakset vaan kuvittelee tyhjiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä työnantaja oli valinnut juuri Villen/Tuomaksen  jonkun Lauran/Annan sijaan sillä oletuksella ettei Ville/Tuomas jää ainakaan äippälomalle. 

Vierailija
4/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi rekrytoida meitä viisikymppisiä ennemmin 😁

Vierailija
5/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt parempaa tutkimusta kun sen on tehnyt tekniikan akateemisetbja ekonomiliitto, eikä yhteiskuntaiteteitä ja humanistisia tieyeitä edustavat tahot, jotla ovat jo pidempään huomautelleet, että myös miehet joutuvat kohtaamaan työelämässä ikäviä asioita. - Mutta vastauksena heidän tutkimuksiin saa vain ivaa ja pilkkaa, mitä mokomat käsien heiluttelijat osaisi ja hyvä vaan, jos samalla lakkautettaisiin myös järjestökenttä

Vierailija
6/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt parempaa tutkimusta kun sen on tehnyt tekniikan akateemisetbja ekonomiliitto, eikä yhteiskuntaiteteitä ja humanistisia tieyeitä edustavat tahot, jotla ovat jo pidempään huomautelleet, että myös miehet joutuvat kohtaamaan työelämässä ikäviä asioita. - Mutta vastauksena heidän tutkimuksiin saa vain ivaa ja pilkkaa, mitä mokomat käsien heiluttelijat osaisi ja hyvä vaan, jos samalla lakkautettaisiin myös järjestökenttä

Juuri näin. Kunhan on joku oikea DI-mies joka sanoo että miehiä syrjitään niin silloin on tutkimuksella painoarvoa 💪🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se nykyään on. Joko perhe tai firma. Moni valitsee firman, koska raha on välttämätöntä mutta jälkikasvu ei. Sitten ihmetellään kun lapsia syntyy hyvin vähän.

Vierailija
8/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat on suolesta, ihan mulkkuja kusipäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan