Lue keskustelun säännöt.
Vuokralla asuminen on aina kannattavampaa kuin omistusasuminen
25.06.2026 |
Olen itse asunut vuokralla nyt 10 vuotta, ja sijoittanut sen ylijäämän, joka omistusasunnosta olisi lainan korkojen ja vastikkeiden ja korjausvelan myötä tullut maksettavakseni.
Salkun koko on nyt 125 000 euroa. Samaan aikaan asunnon ostaneilla ystävilläni lainaa on jäljellä VÄHINTÄÄN tuon verran.
Oikeat valinnat elämässä kannattavat aina. Olen myös muuttanut kolme kertaa työn perässä, ja palkkani on nettona kasvanut 2200 eur -> 3100 eur. Koska teen etätöitä ja olen muuttanut pois kaupunkien sykkeestä halvemmille alueille, ovat elinkustannukseni myös laskeneet.
On siis kiistaton fakta, että vuokralla asuminen on järkevämpää kuin asunnon ostaminen.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ja roska poistoon.