Miten usein otat reseptivapaata särkylääkettä?
Aloin pohtimaan että mahtaako mun maksa jo kohta sanoa poks kun joudun useamman reseptilääkkeen lisäksi nappaamaan buranan päänsärkyyn jopa 6-8 kertaa kuukaudessa..? Vaihtelee kyllä paljon ja joskus selviää vähemmällä.
Kommentit (20)
No ei tuolla määrällä ole hätäpäivää. Joka päivä tuo määrä ja pitkän aikaa, niin sitten on jo haittoja.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla määrällä ole hätäpäivää. Joka päivä tuo määrä ja pitkän aikaa, niin sitten on jo haittoja.
Toivottavasti ei. Huolettaa kuitenkin kun on muitakin päivittäisiä lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla määrällä ole hätäpäivää. Joka päivä tuo määrä ja pitkän aikaa, niin sitten on jo haittoja.
Toivottavasti ei. Huolettaa kuitenkin kun on muitakin päivittäisiä lääkityksiä.
No jos huolettaa niin sitten et jatkossa ota niin herkästi särkylääkettä. Päänsärky menee lähes aina ohi ilman lääkkeitäkin ja sitä voi ehkäistä riittävällä veden juonnilla, lihashuollolla ja ravinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla määrällä ole hätäpäivää. Joka päivä tuo määrä ja pitkän aikaa, niin sitten on jo haittoja.
Toivottavasti ei. Huolettaa kuitenkin kun on muitakin päivittäisiä lääkityksiä.
No jos huolettaa niin sitten et jatkossa ota niin herkästi särkylääkettä. Päänsärky menee lähes aina ohi ilman lääkkeitäkin ja sitä voi ehkäistä riittävällä veden juonnilla, lihashuollolla ja ravinnolla.
Mun päänsäryt on migreenityyppisiä eli ei oikein auta nuo keinot.
Vierailija kirjoitti:
Höh, silloin kun särkee. 🙄
No miten usein särkee?
Kerran pari vuodessa, yleensä menkkakipuihin silloin kun en voi pajauttaa.
Ei Burana maksaan vaikuta millään tavalla, sen sijaan munuaisiin kyllä, eli helteellä ainakin kannattaa muistaa juoda riittävästi jos niitä popsii.
Viime aikoina joka ikinen päivä, noin 3 kertaa burana 800mg +panadol 1 g. Koska hampaanpoistokuoppaa särkee vieläkin vaikka hammas kiskottiin irti 8.päivä.
Viimeksi kun kävin apteekissa niin kaunis apteekkari nainen vaan sanoi: jätä särkylääkkeet hyllyyn. Tuu mun luo niin mä voin puhaltaa sun pipit terveiksi.
H*lvetin hyvää palvelua
Niin harvoin että ne menevät jo vanhaksi. Ovat vain varalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla määrällä ole hätäpäivää. Joka päivä tuo määrä ja pitkän aikaa, niin sitten on jo haittoja.
Toivottavasti ei. Huolettaa kuitenkin kun on muitakin päivittäisiä lääkityksiä.
No jos huolettaa niin sitten et jatkossa ota niin herkästi särkylääkettä. Päänsärky menee lähes aina ohi ilman lääkkeitäkin ja sitä voi ehkäistä riittävällä veden juonnilla, lihashuollolla ja ravinnolla.
Mun päänsäryt on migreenityyppisiä eli ei oikein auta nuo keinot.
Migreenityyppiseen särkyyn auttaa usein aspiriini + kuppi kahvia, kun vain ottaa ne tarpeeksi aikaisin, heti ennakko-oireiden alkaessa.
Tai sitten pyydä lääkäriltä resepti beetasalpaajaan, se toimii migreenin estolääkityksenä.
Sukulaiseni syö nivelrikkoon parasetamolia joka päivä ihan lääkärin määräyksellä eikä ole ainakaan vielä siihen kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla määrällä ole hätäpäivää. Joka päivä tuo määrä ja pitkän aikaa, niin sitten on jo haittoja.
Toivottavasti ei. Huolettaa kuitenkin kun on muitakin päivittäisiä lääkityksiä.
No jos huolettaa niin sitten et jatkossa ota niin herkästi särkylääkettä. Päänsärky menee lähes aina ohi ilman lääkkeitäkin ja sitä voi ehkäistä riittävällä veden juonnilla, lihashuollolla ja ravinnolla.
Mun päänsäryt on migreenityyppisiä eli ei oikein auta nuo keinot.
Onko sinulla mitään oikeaa migreenilääkettä?
Käytin vuosia 4-5 buranaa päivässä, eikä tullut mitään ongelmia.
Ehkä kerran tai kaksi vuodessa 10 tabletin pakkauksen. Ei ole kroonista kipu. Lähinnä joku flunssa/päänsärky pistää ottamaan lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina joka ikinen päivä, noin 3 kertaa burana 800mg +panadol 1 g. Koska hampaanpoistokuoppaa särkee vieläkin vaikka hammas kiskottiin irti 8.päivä.
Voi ei! Sinulla saattaa olla alveoliitti (dry socket). Ota yhteyttä hammashoitolaan pikaisesti.
En oikeastaan koskaan, sillä mulla on buranat ja panadolitkin reseptillä.
Vahvoja kipulääkkeitä käytän päivittäin ja ylipäätään olen käyttänyt kipulääkkeitä joka päivä jo yli 20 vuotta. Ei ole maksaan tai mahaan vaikuttanut, ainakaan niin että mitään oireita olisi.
Nykyään en koskaan. Syön kolmiolääkettä 3 krt/vrk ja muita tarpeen mukaan, opioideista lähtien.
Upp