Mitä tarjoan vieraille?
Merkkipäivät. Vaihtoehdot kotona ateria 12 hengelle tai lounas ravintolassa.
Kotiruokavaihtoehtoa rajoittaa vieraitten ruokavaliot. Yksi noudattaa ketoa ( hänelle munia vadillinen ja pekonia?) , yksi on kasvissyöjä, ei siedä lihanhajua mutta söisi kalaa kuten ketovaliotakin noudattava.
Yksi vieras niin voimakkaasti kala-allerginen että jo tuoksusta saa iho-oireet, naama vetää punaiseksi. Olen nähnyt ja lääkärin toteama monen muun allergian lisäksi. Kaks dbII mutta he osaavat kyllä valita sopivat tarjoiluista olipa ne mitä hyvänsä.
Kommentit (9)
Pelkän kahvitarjoilun kannalla minäkin. Pitkämatkalaiset käykööt syömässä missä ravintolassa tahtovat.
Piirakkaa tai kostutettua torttua. Ainakin piparia pitää olla aina saatavilla.
Salaatiksi hinkattua ruohoa.
Kalapöytään Lillin kuhaa ja kuutossilliä.
Lopuksi pikkanen kahvi ja pennuille jaffaa.
Tekisin liharuokaa ja kasvissyöjälle joku kasvisversio.
En pitäisi juhlia ollenkaan tuollaiselle poppoolle.
Salaatti, jonka ainesosat ovat kaikki erillään. Ketoilija ottaa siitä mitä haluaa (hänelle lihaproteiini), kasvissyöjä löytänee ruokavalioonsa sopivia tuotteita, proteiiniksi voi ottaa sellaista, mitä tämä kasvissyöjä syö (riippuen onko vegaani, lakto-ovo jne), ja jättää kaikki kalatuotteet ostamatta. Jos lihanhaju myös kylmässä lihassa ällöttää kasvissyöjää, tarjoa ketoilijan proteiiniksi kananmunaa ja/tai juustoa. Nämä saattaavat sopia myös kasvissyöjälle.
Vierailija kirjoitti:
Salaatti, jonka ainesosat ovat kaikki erillään. Ketoilija ottaa siitä mitä haluaa (hänelle lihaproteiini), kasvissyöjä löytänee ruokavalioonsa sopivia tuotteita, proteiiniksi voi ottaa sellaista, mitä tämä kasvissyöjä syö (riippuen onko vegaani, lakto-ovo jne), ja jättää kaikki kalatuotteet ostamatta. Jos lihanhaju myös kylmässä lihassa ällöttää kasvissyöjää, tarjoa ketoilijan proteiiniksi kananmunaa ja/tai juustoa. Nämä saattaavat sopia myös kasvissyöjälle.
Ällöttelijät kannattaa jättää kutsumatta.
Allergiat ymmärrän tietenkin ja erikoisruokavaliotkin on ihan ok, mutta jos oikeasti aikuinen ihminen keksii jotain "haju ällöttää" niin saa jäädä kotiin.
Vaihtoehto c, keität kahvit. Ei noin moniallergisia voi viedä ravintolaankaan jos jos hajusta saavat oireita.